Overhead?
In die tijd meld je je aan, brengt je koffer weg, leeg je postvak, doe je de vluchtvoorbereiding, door security, naar (een andere) kist, walkaround, en zet de kist op. Bij een omdraai langer dan een uur gooi je idd tijd weg en kun je even naar het BMC of ergens een bakkie doen of een hapje eten.
Zodoende zegt het aantal blokuren niet veel over hoeveel uur iemand werkt. Het is logisch dat een KLC-er minder blokuren heeft dan iemand die ICA vliegt, maar deze KLC-er werkt er veel harder voor, wat inherent is aan de operatie.
Van 3 uur hangen wordt ik ook doodmoe. Je moet echter nog steeds die laatste vlucht doen dus je werkdag wordt ook 3 uur langer.
Klinkt nogal inefficient als je het mij vraagt....
In die tijd doet de rest van de luchtvaartwereld namelijk nog minimaal 1 sector. Omdraaitijd langer dan 35 minuten is tijd weggooien. 4 sectoren x25 minuten weggooien, is toch nog een sector naar londen. Wellicht niet voor de crew maar wel voor het vliegtuig, dat zijn een hoop stoelen extra per jaar.