De uitdagingen van de Koninklijke....

Nou, volgens mij heeft hij toch wel gelijk als er niet uitgebreid wordt. Als je 2800 vliegers hebt en vervolgens minder vliegers nodig hebt om je vluchten te doen maar je kunt ze niet zomaar ontslaan (ik zeg het maar zoals het is) omdat je ze allemaal een paar jaarsalarissen mee moet geven, dan is de besparing dus eigenlijk (al dan niet tijdelijk) ongeveer niets.

Gelukkig gaan er elk jaar een flink aantal met pensioen! Daarnaast vragen er elk jaar een flink aantal deeltijd werken aan. Helaas ook een aantal die medical verliezen of erger overlijden.
Maar laten we vooral aannemen dat het vliegerkorps statisch is?!

Beetje een drogreden IZ, omdat het niet onmiddellijk een besparing oplevert dus maar vooral niet doen.
 
Wat is dan het punt wat je wel wilt maken?

Dat het een beetje kletspraat is dat Transavia een netwerkcarrier is. Het is gewoon low-cost point-to-point.
EasyJet heeft trouwens ook een codeshare op de Moskou route en soms worden vluchten van Easyjet Zwitserland gedeeld met Easyjet .... Yay netwerkcarrier.
 
Dit is niet de normale reductie als ik het artikel zo lees. Aangezien ze altijd seizoen
Met seizoen vergelijken

Zo interpreteerde ik het artikel ook, maar een snelle analyse via OAG laat anders zien...

Heb dezelfde vrijdag in December 2014 met 2015 vergeleken, en gekeken hoeveel vluchten KL vanaf AMS naar Europa uitvoert. Het is een snelle methode, maar grote verschillen in vluchten zouden te zien moeten zijn.

2014:
AMS - Europa: 243 flights

2015:
AMS - Europa: 249 flights

Het verschil zit hem oa in BRS, KRK en KBP
 
Laatst bewerkt:
En 225 plus 229 is 243?

(2014 east en west opgeteld?)

Vandaar ook de directe aanpassing van het bericht ;)

Goede oorspronkelijke tabel:

2014:
AMS - West Europa: 225
AMS - East Europa: 18

2015:
AMS - West Europa: 229
AMS - East Europa: 20

Wel even in gedachten houden dat OAG er nog al een rare verdeling op na houdt met betrekking tot welke landen bij oost/west europa horen.
 
Luchtvaartnieuws:

AMSTELVEEN - KLM heeft een nieuwe financiering afgesloten in de vorm van een krediet van 575 miljoen euro. De zogenaamde revolving credit facility is afgesloten met een consortium van 10 internationale banken. De financiering vervangt de huidige kredietfaciliteiten die aflopen in juli 2016.

De financiering heeft een looptijd van vijf jaar en biedt KLM, naar eigen zeggen, betere voorwaarden dan de huidige lening.

In eerste instantie wilde KLM een financiering ter waarde van 500 miljoen euro ophalen, maar de maatschappij haalde er een som van 575 miljoen euro uit doordat de aanvraag door banken werd overschreven.

ABN AMRO, ING en Rabobank maken deel uit van de bankgroep. De andere banken zijn: Citigroup, DBS Bank, Industrial and Commercial Bank of China, Bank of China, BNP Paribas, Crédit Agricole Corporate and Investment Bank en Groupe Crédit Mutuel-CIC.

Na de vroegtijdige vernieuwing van de kredietfaciliteit van Air France die eind april werd afgerond, beschikt Air France-KLM nu over ongebruikte kredietfaciliteiten met een totale waarde van 1,845 miljard euro.
---------

Ik zal alvast maar inkoppen: De experts van genoemde banken hebben waarschijnlijk allemaal erg veel last van de hitte. Wie gaat er nu nog zoveel geld wegzetten in een Titanic?
 
Maar goed. Betekend evengoed een daling op de bestemmingen die al in 2014 werden aangevlogen

Dit haal ik er zelf niet uit? Hoe kom je hierbij?

KRK is een nieuwe bestemming (op die vrijdag) tov 2014, maar BRS & KBP hebben er allemaal een extra vlucht bijgekregen tov 2014. Ik kan vanavond de file eens goed bekijken om te zien wat de precieze verschillen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Check het eens per maand ;-)

Aan je toon te zien geloof je het niet? ;) Of jij moet informatie hebben die OAG niet heeft?


Wat is er veranderd tussen December 2014 en December 2015, KLM, AMS-Europa:

New routes: 3 (BHD, KRK & MPL)

Discontinued routes: 0

Discontinued flights: 88

New flights: 216

Flight departure time changes: >6000
 
Toon? Ik schrijf alleen maar. Ik zeg niets

Ken dat hele OAG niet.
Gaat er meer om wat er in de gepubliceerde dienstregeling staat en wat er straks uiteindelijk na het laatste bericht hierover geschrapt wordt eerdaags en wat er uiteindelijk gevlogen gaat worden toch?
Weet niet hoe actueel OAG ofzo ook is. Wellicht dat de plannen nog niet eens verwerkt zijn in de KL dienstregeling, laat staan een derde als OAG.
Binnenkort weten we vanzelf meer ;-)
 
Gaat er meer om wat er in de gepubliceerde dienstregeling staat en wat er straks uiteindelijk na het laatste bericht hierover geschrapt wordt eerdaags en wat er uiteindelijk gevlogen gaat worden toch?
Weet niet hoe actueel OAG ofzo ook is. Wellicht dat de plannen nog niet eens verwerkt zijn in de KL dienstregeling, laat staan een derde als OAG.
Binnenkort weten we vanzelf meer ;-)

Op het moment dat KLM haar schedule verandert en dit ook in een GDS te zien is, moet dit ook in OAG te zien zijn, dus de data daar is up-to-date te noemen. Het kan inderdaad zijn dat dit (nog) niet gebeurt is.

Waar ik gewoon benieuwd naar ben is het feit dat Branson zei dat het nieuwsartikel een verkeerd bericht schept. De komende weken moeten het uitwijzen. Ik mag toch hopen dat áls er inderdaad vluchten geschrapt worden, dit snel in de dienstregeling terug te vinden is.


Als het niets nieuws is waarom is het dan nieuws? OAG ken ik niet, AOG wel :)
Goede vraag. Daarom ook dat ik er benieuwd naar ben..
AOG ook bekend mee helaas ;-)

OAG is overigens een bedrijf dat real-time data aanbiedt mbt airline schedules / capacity / geplande kisten op routes etc.
 
Ik mag toch hopen dat áls er inderdaad vluchten geschrapt worden, dit snel in de dienstregeling terug te vinden is.

Waarom hoop je dat?

Net zoals met het overboeken van stoelen kan het best lucratief zijn om vluchten die je van plan bent te schrappen evengoed nog een tijdje aan te bieden.

Maar ik zal wel te simpel denken ;-)
 
Terug
Bovenaan