Met snijden alleen gaan we namelijk niet redden, niet zolang er spelers zich op de markt begeven die NUL respect hebben voor de positie van de werknemer en/of die vanuit een nationalistisch economische model opereren. Al onze normen en waarden op het gebied van arbeidsstandaarden worden hier te pas en te onpas over boord gegooid ten gunste van maatschappijen zoals
Niet om noodzakelijk op jou in te haken 180BT, maar wat je hier aanhaalt en de oneerlijke concurrentie van de ME3 zijn 2 verschillende dingen! (met een vergelijkend gevolg)
Wat je hier boven aanhaalt is het geval in bijna de rest van de wereld, bijna met uitzondering van Zuid (West) Europa...
Behalve het socialistische Frankrijk, Spanje, Italie en Griekenland en het Poldermodel Nederland is het een Keiharde Kapitalistische wereld.
Werknemers rechten in b.v. de UK, USA en bijna de rest van de wereld zijn VELE malen minder dan in de bovengenoemde landen. Daar hoef je je dus geen vriendschap te zoeken
Ik zeg niet dat dat beter is, of zoals het hoort.. Ik heb het ook liever zoals bij de KLM / NL, maar helaas is dat niet de realiteit. Daarvoor hoef je niet de ME3 de schuld te geven.
Het is gewoon dat Socialisme / Poldermodel niet meer kan concurreren met de REST VAN DE WERELD, daar bovenop heb je dan nog de oneerlijke concurrentie van de ME3
-------------
Ik denk dat soms 3 aparte dingen door elkaar gehaald worden die los met elkaar verbonden zijn.
- Oneerlijke concurrentie / staats-steun (ME3)
- Werknemers rechten (bv staken is moeilijker in de UK, makkelijker om werknemers
harder te laten werken)
- (Sociale) Werkgevers lasten (UK is net zo duur voor BA als NL is voor KLM).
Om duidelijk te zijn, denk ik idd dat Nederland / KLM een mooie balans had / heeft tussen werknemers en werkgevers rechten. Helaas is hier gewoon niet meer mee te concurreren met de rest van de wereld, niet alleen de ME3.