De uitdagingen van de Koninklijke....

Wbt het fiscale verhaal. Wat dacht je van de sector/dutypay bv?
Dat staat echt niet in verhouding tot de vergoeding die wij krijgen als daggeld.
Maar belangrijker , het kost de baas ook aanzienlijk minder, direct en indirect.
Bruto is het loon lager waarmee je dus ook tax en premies naar benenden brengt.
Indirect, zie boven, meldt cabine zich aanzienlijk minder snel ziek omdat dat direct geld gaat kosten. Met een gemiddeld aantal Cabine zieken van tegen de 700 per DAG!, zie ik wel een winstpuntje.

Niet zeker of je kan volgen maar ter info, sector pay heeft BA al een tijdje niet meer. Ook een van de zaken die zijn veranderd. Per vloot krijgt men naast het basis salaris een vaste vergoeding per maand. Dit is onafhankelijk van hoeveel trips je doet in de maand. Voordeel is wel dat als je een maand ziek bent je dit ook krijgt betaald. Waarom BA dit wilde was om de administratieve rompslomp die sectoraal/daggeld admin met zich meebrengt te elimineren en daarbij vertrokken er dus ook een hoop kantoorfuncties.
 
Naar aanleiding van uitzending EenVandaag:

Elbers noemt de in het programma gedane uitspraken van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) en vakbond De Unie als "consistent met interne KLM-documenten." Beide personeelsvertegenwoordigers pleitten in het programma voor hard ingrijpen en snel veranderen anders is er voor KLM in de huidige vorm geen plaats meer. Elbers: "Dit zijn teksten die de urgentie onderstrepen die wij met het nieuwe directieteam al sinds eind vorig jaar uitdragen. In verschillende publicaties en meetings hebben wij deze urgentie de afgelopen maanden herhaald. Dus op de vraag of we weten wat het plan is en hiernaar zullen handelen kan ik zeggen: Ja, dat is er en we gaan het ook doen. Om niet alleen te overleven maar ook een gezondere toekomst te hebben, moeten we snel, structureel en ingrijpend veranderen en dat de komende jaren blijven doen. Veel zaken die in het verleden wellicht konden, kunnen we ons nu eenvoudigweg niet meer permitteren. We moeten met elkaar keihard tegen de buitenwereld knokken."

Top
 
Beste Meester de Uil, (Of zal ik zeggen Zoef de Haas?)

Dat jij je informatie daarvandaan haalt is prima en moet je helemaal zelf weten. Ik prefereer andere bronnen.

Uiteraard zelf al wat research gedaan.
Boeing Orderbook bevestigd inderdaad dat afgelopen week 15 787's door 1 klant zijn geannuleerd, maar nog niet door welke klant. Vanuit andere kanten hoor ik dat dit AFKLM zou zijn. Ook 2 andere websites die redelijk dicht op de bron zitten melden dit, waarbij de naam van AFKLM meerdere malen valt.

En ik vraag hier enkel om een harde bevestiging of ontkenning. Niets meer en niet minder.
 
Op Airliners wordt druk gespeculeerd over de -15 waarbij de naam AFKL niet valt.

En zolang het niet op Scramble staat is het niet waar. ;)
 
Wbt het fiscale verhaal. Wat dacht je van de sector/dutypay bv?
Dat staat echt niet in verhouding tot de vergoeding die wij krijgen als daggeld.
Maar belangrijker , het kost de baas ook aanzienlijk minder, direct en indirect.
Bruto is het loon lager waarmee je dus ook tax en premies naar benenden brengt.

Beste Firestarter, zoals Basic T al heeft gezegd, dit is al lang niet meer het geval (2003). En zelfs toen (toen we nog wel veel meer variabele pay hadden) betaalden we (en BA)er gewoon de VOLLE laag belasting over?

Tegenwoordig is het variabele element waarschijnlijk niet veel verschillend met de vergoeding die jullie krijgen. (Eens in de zoveel jaar voert de Engelse belastingdienst een oefening uit om te toetsen of het belastingvrije element van ons variabele element idd bijna net zoveel is als nodig is om "downroute" rond te komen.)

De UK was (en is, in mindere mate) in 2008/2009 bijna net zo failliet als de rest van Europa. De Engelse belastingdienst gaat echt achter elke penny die ze kunnen veroveren. Geloof me. Ik betaal op het ogenblik op mn top schaal effectief 62% belasting.

En het is niet veel anders voor BA zelf. Als je alles bij elkaar op telt is het fiskale klimaat in de UK zeker niet makkelijker / goedkoper voor BA !

Net zoals velen van ons (mijzelf vaak included!!!) is het een verhaal van "klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt."

Net zoals Basic T al heeft gezegd heeft het ons velen jaren (7 - 8 ??) van (erg!) pijnlijke bezuinigingen gekost. Maar in die tijd zijn we van ongeveer 3400 piloten in 2000 naar 2800 piloten in 2009 naar waarschijnlijk 4000-4500 piloten in de komende 2 jaar. Kwa groei is dat niet bad..
 
En ik vraag hier enkel om een harde bevestiging of ontkenning. Niets meer en niet minder.

Een keiharde bevestiging zal je hier vast niet vinden tot de maatschappij en/of Boeing er zelf mee komen.

Het gerucht gaat dat dit een order was van Etihad, die de order omzet naar 777X. Deze 787 order was overigens vorig jaar september door Air Berlin geannuleerd en is op dezelfde dag overgenomen door een andere partij; dit lijkt EY te zijn geweest. Meer duidelijkheid over de order en de orderverandering komt tijdens de Paris Airshow.
 
De grote ontkenning?

De grote ontkenning?

En weer bekruipt mij het gevoel dat niet veel van de 'blauwen' hier de ernst van de situatie inzien.
De bezuinigingen gaan nu in een versneld tempo door. Als er een voedingsbodem is voor arbeidsonrust is dan is het dit wel. En onrust in de tent is wel het laatste wat de Frans-Nederlandse onderneming kan gebruiken.
Je ziet al snel effecten van ook maar de geringste arbeidsonrust in de ticket sales, die toch al erg tegen schijnt te vallen.
De race naar de bodem wordt zo zelfs op directie niveau ingezet.
Met de torenoge schulden is het zo binnenkort afgelopen met AFKL. KLM alleen al betaalt een half miljoen euro per dag aan rente. Dan wordt er nog niets afgelost.
Voor het personeel een geruststelling: als elke Nederlandse werknemer gratis voor KLM zou werken dan maakt KLM nog verlies.
2 miljoen euro per dag verlies hou je niet lang vol. Er moet wat veranderen.
En ondertussen proberen de piloten zelfs nog zeggenschap te krijgen voordat ze ook maar een cent inleveren. Zeggenschap waarin dan, vraag je je af. En zo goed als failliete KLM BV, waar de holding de scepter zwaait? Of in de holding, alsof het bestuur dat zou goedkeuren.
VNV had toch gezegd dat de vliegers het voortouw zouden nemen in de bezuinigingen.....?
 
Ik kan je vertellen dat de grote meerderheid van de blauwen aan de slag wilt met de bezuinigingen. De schouders eronder. Het MT schakelt te traag en is aan het herdefiniëren wat indirect management is om daar dan vervolgens te willen snijden. Het voornemen om managementlagen weg te snijden loopt veel weerstand op bij....tadaaa managers en die willen nu een herdefiniëring.
 
Dus Murphy jouw gevoel is onterecht ook jouw visie op de huidige situatie. Ik kan me voorstellen als buitenstaander dat je dit ook niet beter kunt weten.
 
Heeft iemand het antwoord op het volgende. Nu AF gaat snijden in het aan bestemmingen, moet KLM hieraan noodgedwongen meedoen vanwege de produktie afspraken? KLM zat geloof ik al aan de bovenkant van de produktie bandbreedte.
 
http://corporate.airfrance.com/en/p...item/air-france-perform-2020-progress-report/

Are these the 787's for KLM or a separate order?

Looks like more unrest coming in Paris....

To generate revenue AFKL needs to be flying. Simple. It's what AFKL does for a living. Now that fleet is cut-back, production shrinks, as well as turnover.
Costs basically remain the same. So, losses will mount.

Basically it's the next chapter of the end game. An accelerated race to the bottom. Sell stock, go short.

Sources in Seattle tell me it's an EU career that canceled B787 orders. Guess which one...
 
Nu AF gaat snijden in het aan bestemmingen, moet KLM hieraan noodgedwongen meedoen vanwege de produktie afspraken? KLM zat geloof ik al aan de bovenkant van de produktie bandbreedte.
Dit is het laatste van de zorgen van AFKL. Iemand die zich nu nog druk maakt om productieafspraken moet worden opgenomen (niet persoonlijk bedoeld).
De fase nu is: vrouwen en kinderen eerst. Kissebissen over de kleur van het tafellaken in de eetzaal is nu echt verleden tijd.
 
@Murphy: Ik maak mij geen enkele zorgen om wat voor produktieafspraken dan ook. Ik ben wel bang dat het AFKL management zich hier wel alleen mee bezig houdt. Kijk naar de soap na de overname van MP en het geparkeer van toestellen. De toko wordt niet als een business gerund, maar als een politieke partij. Het management lijkt verlamd door de situatie.
 
.....

.....

Air France-KLM verklaart oorlog aan piloten

Kleis Jager
Vandaag, 11:38
De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij begint een juridische procedure tegen piloten die volgens het bedrijf noodzakelijke ingrepen ophouden.

Air France-KLM neemt de ene crisismaatregel na de andere. De nieuwste is een offensief tegen piloten dat hen moet dwingen afspraken na te komen die zijn gemaakt in het kader van operatie ‘Perform 2015’. Volgens Gilles Laurent, adjunct-algemeen directeur van Air France, is de procedure geen aanval op de piloten in zijn algemeenheid, maar is de actie nodig omdat de beruchte pilotenbond SNPL volgens hem tot nu toe alle medewerking weigert.

Niet rendabele lijnen

Gisteren werd al bekend dat vier niet rendabele lijnen - die naar Stavanger, Vigo, Verona en Kuala Lumpur - dit najaar dichtgaan en dat de frequentie van andere bestemmingen wordt teruggedraaid. Ook de levering van nieuwe toestellen wordt opgeschort en een Airbus A340 zal vervroegd uit de vloot worden genomen. Deze maatregelen moeten samen €80 mln opleveren.

De vakbond SNPL, verantwoordelijk voor een staking die het bedrijf vorig jaar €425 mln kostte waardoor de nettowinst teniet werd gedaan, lijkt nog niet onder de indruk van de situatie bij de maatschappij. In een reactie op de procedure laakt de bond ‘het gebrek aan visie’ bij de bedrijfsleiding.

Grondpersoneel


Air France verwijt de piloten achter te blijven bij het overige personeel. Het vliegend personeel zou 67% van Perform 2015 hebben uitgevoerd, terwijl de vrachtvliegers 96% en het grondpersoneel 100% konden noteren. De piloten verzetten zich vooral tegen een onvrijwillige vertrekregeling, bevriezing van de salarissen en een verhoging van de productiviteit.

De onderhandelingen met de SNPL verlopen stroef en duren al zeven maanden. De maatregelen die gisteren bekend werden raken de werkgelegenheid van de piloten direct omdat bijvoorbeeld de Airbus A340 die voortijdig wordt geschrapt vliegend personeel aan de grond houdt. Voor één toestel zijn tien teams van bemanningsleden nodig.

Alexandre de Juniac

De strijd om af te slanken krijgt steeds meer de trekken van een gevecht op leven en dood. Als er geen snelle oplossing komt voor de overcapaciteit komt Air France-KLM in een neerwaartse spiraal terecht, zo stelt het bedrijf. Air France-KLM topman Alexandre de Juniac zei tijdens de laatste aandeelhoudersvergadering vorige maand dat de toekomst van het bedrijf stormachtig zal zijn en dat 'moed en grondigheid' zijn vereist om het hoofd boven water te houden.
 
WSJ

WSJ

Air France-KLM’s Cuts Don’t Mean Takeoff
Air France-KLM is taking additional steps to cut costs, but given mounting pressure from competition it still looks a long way from finding a route to recovery

By
Thao Hua
June 16, 2015 12:20 p.m. ET

Deeper cuts at Air France-KLM won’t address the group’s underlying injuries.
In an effort to battle rising competition, the Franco-Dutch company Monday said it would step up its restructuring program. Besides dropping some unprofitable routes and reducing frequency on others, it is considering delaying deliveries of certain long-haul aircraft. It also aims to trim another €80 million ($90 million), or less than 1% of its 2014 total operating cost, elsewhere.
This still looks too little too late. Stalling its aircraft deliveries may boost cash flows in the short-term, but merely pushes the expense further down the line. Meanwhile, rising employee expenses—the largest portion of its operating cost base—have overshadowed any cost reductions elsewhere.
Employee costs increased 1.7% in the first quarter, on a constant currency basis. Ongoing costly labor disputes remain a big hurdle to sustainable improvement, further complicated by the French government’s 16% stake in the company. From 2016, the government will have double voting rights under a new French law.
Air France-KLM is doing what it can by cutting capacity, but the company also needs to extract more revenue from existing routes. The problem is that it is most exposed to weaker markets and doesn’t have sufficient growth in stronger markets. High capacity in Africa, Brazil, Japan and Russia, for example, has been a drag on profitability.

Meanwhile, pressure from competition shows little sign of abating. Its Asia business continues to be pummeled by Gulf carriers. And the growth outlook also looks tough across the Atlantic.

Air France-KLM has benefited from a four-way joint venture with Alitalia and Delta, which directs trans-Atlantic traffic through Paris and Amsterdam. But Alitalia is now 49% owned by Etihad and Delta has plans to boost capacity of its own through a separate joint venture with Virgin. According to HSBC, the North Atlantic partnership generated $3 billion in revenues for Air France-KLM in 2013.
Shares in Air France-KLM fell 4% Tuesday on the back of its latest restructuring move. At about four times earnings before interest, taxes, depreciation, amortization and rent, it trades at a discount to Lufthansa on six times and British Airway’s parent on five times, HSBC notes. But Lufthansa has a strong balance sheet and a more diversified revenue stream while IAG is further along in trimming its cost base.
Despite its efforts, Air France-KLM could still be in for more bruising.
 
Terug
Bovenaan