De uitdagingen van de Koninklijke....

@B767-300ER. Geld verdienen sluit verliezen idd niet uit. Wel is hier sprake van een beter rendement met passage dan vracht. Kun jij dit een beetje volgen? Investeren in vracht levert gewoon meer verlies op dan passage. Als je dan moet kiezen met investeringen kies je voor het meest veel belovende segment. En dat is geen FF operatie. Zie Cathay, Singapore en de lousy staat van Cargolux. En by the way, TUI maakt ook nog vrolijk fors verlies met zijn bedrijf. Al jaren.
 
Dat kan ik prima volgen. Bedankt voor de verheldering. Wellicht kun je de volgende punten ook even voor me verhelderen?

-Sinds wanneer vliegt TUI FF? Ik zie het verband niet?
-Wat is jouw bron dat TUI verliest maakt (over het gehele boekjaar?). Of heb je het alleen over TUI Airlines. Zo ja, die uitleg is al meerdere keren gemaakt hier. Neem aan dat je die wel kan volgen? Zo nee? Basiscursusje economie zal eea verklaren
- Wat heeft dit dan in hemelsnaam met KLM te maken?

BTW. Mooie voorbeelden inderdaad. Om dezelfde reden doet LH wel vlootinvesteringen in Cargo?
 
Die vracht is denk ik wat boontjes uit Egypte. FF voor TUI is erg grappig. Alleen niet mijn woorden. Tui info is meer voor jou zelf bedoeld als luchtvaartkenner.. En check boekjaar 2013/14 was negatief (109miljoentjes). Oh ja dat is de hele groep. LH doet het idd goed. Of minder slecht..Misschien iets meer relativerend vermogen van jouw kant. Zou je sieren. Ouch
 
Wat voor appeltje heb je met TUI te schillen c150? Volgens mij doen ze het juist niet slecht:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...e/tui-travel-blij-met-resultaten-in-nederland

TFL is maar een enkele schakel in het verticale businessmodel van TUI en hoeft niet per sé dikke winsten te draaien, zolang er onder de streep maar een redelijke plus overbliijft. Eigenlijk net zoals het voor KL-EUR al decennia geldt. ;)



Ander onderwerp: IAG (BA/IB) stapt uit de AEA vanwege onvrede over hoe om te gaan met de ME3. IAG zegt: niet zeuren. En ja, dat zei Willy Walsh ook al vóór QR 10% van de aandelen had.

http://aviationweek.com/commercial-aviation/iberia-and-ba-leave-aea-clash-over-gulf-carriers

By the way, de ME3 vliegen nu al 7 A380s per dag naar LHR, plus nog wat 77W en 'kleiner' Airbus grut.
 
Zo c150. Wat ben jij verbitterd zeg?
Weet niet waar je je informatie vandaan haalt, maar het is in ieder geval niet juist.
Waarom je overigens TUI erbij haalt is me een compleet raadsel. De post ging over FF operaties...
Ik zie het verband niet.

@Dogleg
Wat ik bedoel is dat het tich van de zotte is dat een vakond (en dat zijn de vliegers zelf) zich druk gaat maken over het updaten van een iPad in je eigen tijd. Hoeveel werk is het nu echt?
Denk dat er veel belangrijkere zaken zijn voor de KL vlieger en personeel en bonden waar ze hun tijd aan moeten gaan besteden.
 
De handboeken bij werken, pre Ipad, moest ook thuis en duurde veel langer. Beetje rare actie dit, maar waarschijnlijk gevoed door een klein aantal collega's. In zo'n grote groep zitten er altijd wel een paar rare vogels bij die over alles klagen.
Ik ben mijn leven lang al ruim voor meldingstijd op Schiphol geweest, geen probleem. Toch waren er een paar collega's die er een punt van maakten om precies op tijd pas te beginnen. Dat zijn dan waarschijnlijk dezelfde die nu klagen bij VNV dat ze thuis de Ipad moeten updaten.
 
Politiek als in CAO onderhandelingen.

Ik heb de VNC en FNV wel zwaardere dingen horen roepen. Ik zou de betreffende opmerking in het licht van de CAO onderhandelingen met een hele grote korrel zout nemen.
 
@Dogleg
Wat ik bedoel is dat het tich van de zotte is dat een vakond (en dat zijn de vliegers zelf) zich druk gaat maken over het updaten van een iPad in je eigen tijd. Hoeveel werk is het nu echt?
Denk dat er veel belangrijkere zaken zijn voor de KL vlieger en personeel en bonden waar ze hun tijd aan moeten gaan besteden.

Ja dat ben ik volledig met je eens, politiek of niet, een vlieger of vakbond moet zich niet druk maken over een futiliteit als een iPad update.
 
Politiek als in CAO onderhandelingen.

Ik heb de VNC en FNV wel zwaardere dingen horen roepen. Ik zou de betreffende opmerking in het licht van de CAO onderhandelingen met een hele grote korrel zout nemen.
Uiteraard.

Je maakt jezelf compleet belachelijk als vakbond als je dit soort dingen gaat roepen.
 
Hoe makkelijk kan het zijn....De KLM wilde toch paperless...kosten nog moeite werden gespaard..Bij Austrian, hoorde ik afgelopen week, is dit project jaren geleden al afgerond... Je loopt met je Ipad het crewcentre in...Push sync...and Bob's your uncle..Dat werkt blijkbaar nog niet helemaal bij de KLM...en dan stapt de VNV er in....zoals ze dat al jaren doen. Zo mochten we op ICA toch destijds ook geen KLM cellphone...want stel je voor dat ze je eens een keer konden bereiken voor een verstoring in NY....VNV is KLM en vice versa...zo is het al 70 jaar heren....
 
Televggroeischiphol.jpg


Als je dit bericht in context tot deze cijfers plaatst, van traffic de afgelopen jaren:
Blijkbaar beschikt de NVLS organisatie over aanvullende cijfers die aantonen dat de groei afvlakt.

SPLtraffic.jpg


Waar het mij om gaat is er nou eens niemand die aan de noodrem kan gaan hangen dat Lelystad niet meer doorgaat/hoeft!

Kan Transavia niet eens heel duidelijk maken dat zij helemaal niet van plan zijn vanaf Lelystad te vliegen, TUI een heel goed argument heeft door te stellen dat een 787 helemaal niet op Lelystad past etc.
 
@B767-300: na 36 pagina's KLM met bashen en mooie tips een beetje misplaatste statement. Hoe zo verbitterd? Wel humor.
 
De handboeken bij werken, pre Ipad, moest ook thuis en duurde veel langer. Beetje rare actie dit, maar waarschijnlijk gevoed door een klein aantal collega's. In zo'n grote groep zitten er altijd wel een paar rare vogels bij die over alles klagen.
Ik ben mijn leven lang al ruim voor meldingstijd op Schiphol geweest, geen probleem. Toch waren er een paar collega's die er een punt van maakten om precies op tijd pas te beginnen. Dat zijn dan waarschijnlijk dezelfde die nu klagen bij VNV dat ze thuis de Ipad moeten updaten.

Enlargement, layover, rusttijden, aantal piloten in loon en brood. Hangt allemaal aan je werktijd. Dus voor een vakbond is het een heel groot punt dat voor je werkzaamheden ook werktijd wordt ingepland.

Wat het individu er dan van maakt, moet hij zelf weten. Maar als je verkondigt dat het niemand wat zou moeten uitmaken, dan begint vroeg of laat je werktijd pas als de deur dicht gaat, en doe je de rest in je vrije tijd. Dus laat je vakbond een beetje ruimte om hier wat pietluttig te zijn. Er zit wat aan vast, en dan gaat het om politiek en om principes.
 
Terug
Bovenaan