De uitdagingen van de Koninklijke....

Vind ik ook! KLM moet nu niet gaan lopen huilen dat ze vracht mislopen. Wat denkt men dan? Soms heb ik het gevoel dat er een paar bandleden uit een specifieke "up" band de boel runnen
 
Ik mag hopen dat men de sales van vracht nu echt eens goed door elkaar schud. vliegtuigen minderen gaat het probleem echt niet oplossen.

Vergane glorie helaas.

Even een nostalgisch momentje: In mijn tijd bij MP cargo (nog de DC10 en A310 periode) waren er zat van dat soort vrachtvluchten. Een hoop gepiel om zo'n ding (meestal voor boorplatforms) naar binnen te krijgen maar het lukte altijd. Ze hadden met Douglas de onloader ontwikkeld voor de 10. Zat gebruikt in vooral Afrika, zo multifunctioneel was het bij MP. Daarna kwamen de 742's erbij met één of twee nose loaders waardoor ze nog flexibeler werden.
Behalve paarden hebben we zo'n beetje de hele dierentuin voorbij zien komen incl de kuiken vluchten, auto's in alle soorten en maten etc. Met de komst van de BCF werden ze al een stuk lastiger omdat ze minder adhoc konden werken. Eeuwig zonde hoe de KLM het heeft verkwanseld!
 
En nu lees ik weer dat KLM de ticketprijzen gaat verhogen......??

Goed idee, de gemiddelde loadfactor bij KL is veel te hoog en daardoor zijn ze buitenproportioneel veel geld kwijt aan DBC. Een LF van pakweg 90% is leuk voor de bühne, maar als je dan nog steeds geen dikke plus kunt laten zien moet je wat anders verzinnen.

en zo wordt ipbn ook wat minder stressvol :o
 
fokkerkoning.. de beste stuurlui staan altijd op de kant.

afkl vracht heeft geen visie en geen focus op klant..allerlei artikelen in de transport wereld bevestigen dat ook.
Het heeft er alle schijn van, van buiten af, dat het enige doel bellies vullen is.

prima .. kan ook een visie zijn.. maar dan is 3+1 is dan ook geen optie
afkl is afgelopen q met 9% gedaald terwijl vracht fore groeide

Bovendien is het zeker niet zo dat je altijd tegen iedere prijs de order moet willen hebben. Je eigen achtertuin (en voortuin) beschermen mag wel geld kosten.
 
ze zullen toch niet allemaal gek zijn?

respect voor Elbers dat hij wel leiderschap toont in tegenstelling tot zijn voorganger en dat hij heel gedecideerd stuurt.. maarrrrr

als je je gaat baseren op cijfers van een rapport die in jou opdracht is gemaakt en die cijfers staan haaks op de werkelijke marktontwikkeling..

het boek "good to great" constateert terecht dat excellente ondernemingen alleen met echte feiten dealen en niet met gekunstel en gekleurde perceptie.

bijgaand artikel is het zoveelste dat heel duidelijk aangeeft dat er een groot intern probleem is.. het aantal units maakt dan echt geen bal uit.

als je niet meer in cargo wil zitten maak dan een duidelijk keuze .. alle cargo gerelateerde mensen er uit en alle mp units eruit. (dat zijn dus heel veel klm medewerkers). combis .. cargo capaciteit aan een andere freighter verhuren voor zolang als die dingen vliegen?

Bram zal echt met drastische maatregelen moeten komen om er wat van te maken. mp moet straks geld moeten lenen voor een afvloeing van haar units. De business leidt er kennelijk nu al fors onder door gebrek aan vertrouwen en dat wordt alleen maar erger .. terwijl het echte probleem (waar komt t verlies nu werkelijk vandaan en hoe kunnen we weer winst maken?) niet wordt geadresseerd.

http://www.cargoforwarder.eu/2015/04/13/air-france-klm-is-anyone-selling-cargospace/
 
Laatst bewerkt:
AFKL zal niet de eerste zijn die de FF aan de kant zet en de focus legt op de bellies. De groep kan zijn investerings euro's maar één keer uitgeven. Dan wordt er nu gewoon meer verdiend met passage. Keuze van het management waar juridisch niets op valt af te dingen door een OR of boze vliegers. Al staat dat vrachtplatform 24/7 vol.
 
Zo goed gaat het dus met cargo buiten de KLM:
Luchthaven Schiphol heeft in maart 4,7 procent minder vracht verwerkt ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt uit vervoerscijfers van Amsterdam Airport Schiphol.
Frankfurt ook -6,4% in mrt......
 
Een correctie na een paar jaar lichte groei is niet zo gek. Hier een paar Schiphol vrachtcijfers vanaf 2010:

2010 +17,6% tonnage, +14,9% in freighter movements
2011 +0,8%, resp. +2,1%
2012 -2,6%, resp. -2,4%
2013 +3,2%, resp. +0,5%
2014 +6,7%, resp. +6,0%
2015 t/m maart -1,8%, resp. +1,3%

Over het algemeen voorzichtige groei dus. Die volledig ten goede komt aan de concurrentie van AFKL.
 
Dan wordt er nu gewoon meer verdiend met passage. .

In plaats van "meer verdiend" bedoel je zeker "minder verlies" geleden met passage? Of begrijp ik je nu verkeerd. Want zover ik het gelezen heb is er de afgelopen jaren binnen AFKL alleen maar geld verloren in plaats van verdiend toch?
 
De KLM heeft er een uitdaging bij:

Uitdaging 15(?).
Het inroosteren van werktijd voor Cabine en Vliegers voor het updaten van de bedrijfs-iPad van iOS 8.2 naar iOS 8.3...
 
Apparaat aan de lader, druk op update, en weer verder gaan met je huishoudelijke taken...... Is dat te veel moeite?

Sorry dat ik het zo uitdruk maar als dat al te veel werk is, dan is men echt van god los. Lijkt me dat er dringendere zaken zijn om je druk over te maken. Toen ik de nieuwsflits las dacht ik eerst aan een verlate 1 april grap!

Na het technisch faillisement nu ook moreel failliet....
 
Ja, de VNV maakt zich er erg veel zorgen over....

'De VNV heeft reeds bij het bedrijf aangegeven tot aanvullende afspraken te willen komen over deze tijdsbesteding. Totdat hier overeenstemming over is bereikt, staat het u vrij om de updates gewoon uit te voeren tijdens de aanmeldtijd voor een vlucht en hoeft dit niet verplicht thuis te worden gedaan.'
 
Terug
Bovenaan