De uitdagingen van de Koninklijke....

Ik denk: WARNING!!!
Of alle bonden er zo over denken....?
The best course of action:1 create sense of urge, 2 create guiding coalition, 3 creatie vision and strategy, 4 communicate this vision,5 empower employees,6 use ideas, create quick results to motivate,7 consolidate gains and produce more change, 8 anchoring new approaches is the culture.

Ik denk dat men even the snel voorbij ging aan stap 1 en en te lang wacht met punt 6
 
Ik hoor ook veel: KLM is €10 duurder maar ik heb het er voor over (KLC nr 1 regional airline, KLM EUR cabincrew best in Europa)

Is dat de mening van passagiers of is KLC/CC uitgeroepen tot de beste van Europa? Wanneer het laatste het geval is zou dat een mooi marketing tool zijn. KLC in de picture en de AF/KL groep. Twee in één :)
 
Managing Director KLM Cityhopper Boet Kreiken: "We zijn zeer vereerd met deze prestigieuze wereldwijde onderscheiding die KLM Cityhopper is verleend als de Europese operating carrier voor KLM en haar partners. Het is een enorme erkenning voor de professionele en toegewijde inzet van onze medewerkers van KLC die jaarlijks 100.000 vluchten naar 54 Europese bestemmingen uitvoeren. Deze onderscheiding ondersteunt ons in het voortdurend verbeteren van onze operatie en het blijven innoveren in de toekomst in het belang van onze passagiers. Zo kunnen we ze veilig, comfortabel en op tijd vervoeren tegen concurrerende kosten. Deze award is voor onze KLC-medewerkers en ook voor onze leveranciers die met ons samenwerken."
 
Leuk, maar zegt net zoveel als SkyTrax en alle andere nietszeggende onderzoeken.

Probleem is niet dat het verschil 10 euro is. Was dat maar maar. In europa betaal ik simpelweg het 3 tot 4 voudige bij KLM in vergelijking tot bijvoorbeeld HV, EZY en VY, Ja, ik krijg dan inderdaad wel een cracker en een glas melk....
 
B767, als het op jouw routes zoveel duurder is zullen ze het er blijkbaar voor kunnen vragen, en zijn er blijkbaar mensen die het er voor over hebben, stukje yield-management......
Ik heb zelf meerdere malen gehad dat ik geboekte tickets voor minder dan ipv-tarieven kon vinden, soms zelfs goedkoper dan EZY, destijds op (MXP/LON)...
 
B767, als het op jouw routes zoveel duurder is zullen ze het er blijkbaar voor kunnen vragen, en zijn er blijkbaar mensen die het er voor over hebben, stukje yield-management........

Je hoeft mij niet uit te leggen hoe yield werkt....
Wellicht doet het Afdeling Yield managment juist haar werk wel niet helemaal goed....

Kunnen ze dat inderdaad vragen? Ik heb werkelijk geen idee, maar als ze dat inderdaad denken te kunnen vragen, dan zou je toch zeggen dat ze er wat rooskleuriger voorstaan dan nu? Zou een lager (lees: meer concurrerend) tarief niet kunnen helpen aan een hogere bezettingsgraad en wellicht daardoor een hogere opbrengst?

Toen ik laatst een retourtje MOEST maken en even geen keus had, zat er op de route die ik vloog met een 737-8 slechts 63 man aan boord waarvoor ik de hoofdprijs betaalde. (geen idee voor de terugreis die die machine overigens maakte, en wellicht ook totaal niet representatief voor de rest van de vluchten op het zelfde traject waar ik geen inzicht in heb, maar toch) Geen idee hoe dat verder zit, maar zou me zo in kunnen denken dat een lager tarief zou kunnen leiden tot een hogere opbrengst per vlucht (of in het geval van AFKLM te spreken, een lager verlies per vlucht). Andere maatschappij, die normaliter qua prijs een fractie van deze prijs vraagt, die hetzelfde stuk vloog was helaas volgeboekt. Let op, de hoofdprijs waar ik het over had is zon beetje het gemiddelde tarief wat AFKLM voor dit traject vraagt, ook als er nog veel goedkopere stoelen bij de concurrentie zijn.

180x100 euro is altijd nog meer opbrengst dan 63x250 euro

Maar goed, Back on topic, de uitdagingen....
 
Dat 180x100 voor KLM meer oplevert dan 63x250 is misschien wel helemaal niet het geval, denk aan al die security charges etc, luchthavenbelasting, extra brandstofverbruik etc.
Ik vind het als consument ook ruk als ik zoveel moet betalen, maar dat is natuurlijk in deze discussie niet relevant. Het klopt idd wel dat er afhankelijk van de tijd van de dag enorme verschillen in LF in en outbound zijn, maar probleem voor KLM is eerder de yield dan de loadfactor.
 
Dat 180x100 voor KLM meer oplevert dan 63x250 is misschien wel helemaal niet het geval, denk aan al die security charges etc, luchthavenbelasting, extra brandstofverbruik etc.
Ik vind het als consument ook ruk als ik zoveel moet betalen, maar dat is natuurlijk in deze discussie niet relevant. Het klopt idd wel dat er afhankelijk van de tijd van de dag enorme verschillen in LF in en outbound zijn, maar probleem voor KLM is eerder de yield dan de loadfactor.

We denken er hetzelfde over hoor, en ik weet dat de loadfactor bij KLM een van de hoogste is in Europa. Maar ja, als het nog hoger wordt is het makkelijker je doelen te realiseren.... Omzet maakt al je cijfers vloeibaar... Hoe hoger je omzet, hoe makkelijker het is je doelen realiseerbaar zijn. En hogere omzet realiseer je niet alleen door hogere prijzen. Maar goed, nu ben ik wellicht teveel ondernemer....
 
Voor zover ik weet is de LF van KL al extreem hoog. 100% is niet haalbaar. Al is het alleen maar omdat er altijd mensen zijn die niet op komen dagen. Dus wat dan te doen? Nog meer overboeken? Dan krijg je alleen maar meer klachten en lopen de mensen vanzelf weer weg. Ik geloof niet dat we de oplossingen moeten zoeken in een hogere LF, maar in hogere inkomsten van diezelfde LF.
 
. Ik geloof niet dat we de oplossingen moeten zoeken in een hogere LF, maar in hogere inkomsten van diezelfde LF.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik denk dat hogere inkomsten gepaard zullen gaan met weglopende pax. Een verhoging van de ticketprijs is in de huidige markt niet wenselijk. Ik denk zelfs dat de prijzen iets naar beneden zullen moeten (Dalende inkomsten) en daartegenover een kostenstructuur te zetten die significant lager is als het huidige, zodat er onderaan de streep meer overblijft.. Opgeteld dat door een lagere prijs wellicht de bezettingsgraad nog een procentje of 1 a 2 kan toenemen werkt dat onderaan de streep alleen maar goed door...
 
Laatst bewerkt:
OK, mijn fout maar we bedoelen hetzelfde. Ik bedoelde niet dat de prijzen hoger moeten, maar inderdaad dat de kosten naar beneden moeten.
Aan de andere kant: inkomsten zijn al lang niet meer alleen de tickets. Keuzemaaltijden, stoelkeuze (uitkijken dat men daar niet in doordraait...), en de zojuist gelanceerde Dokter op Reis zijn allen mogelijke inkomsten.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad goed nieuws dat er geïnvesteerd wordt.
Meer stoelen voor de verkoop, zuinigere kisten, kosten reductie in onderhoud, meer uniformiteit bij afhandeling (hier was grond OPS heel blij mee).
Dus meer stoelen, minder kosten....goede keuze dus
 
Wat zou een afgeschreven f70 per uur kosten versus een nieuwe e175?

Voor de goede orde .. Als pax vind ik de embraers echt helemaal prima.
 
Terug
Bovenaan