De uitdagingen van de Koninklijke....

Ah de Grootcirkels, het blijft lastige materie voor de meeste mensen....
Ah, heerlijk zo'n anoniem forum. Ik ben prima bekend met de grootcirkels. :biertje:

Wanneer ik zeg dat een veld als DXB ideaal ligt, betekent dat niet dat ik alleen na de directe afstand tussen twee steden gekeken heb... Daarnaast noem ik zo-Azie en Australië voor een reden. Een redelijk aantal bestemmingen daar wordt niet direct aangevlogen vanuit Europa, waardoor een tussenstop noodzakelijk wordt.
Dan is zo'n veld als DXB, zeker gezien het netwerk van EK, zo gek nog niet.

Interessant blijft inderdaad wel de vraag waarom het maatschappijen als EK en EY lukt om passagiers van de Europese carriers af te snoepen. En dan wil ik me nog niet eens mengen in het wellus-nietus dat nu aan de gang is mbt de subsidies.

Ook voor vluchten USA naar India ligt Amsterdam veeeel gunstiger dan DXB, waarom weet KLM dit onvoldoende uit te nutten?

Interessant punt. LH is onlangs met een campagne begonnen. Hun nieuwe reclame video rekent af met het vooroordeel dat Indiërs wellicht over Duitsers hebben, en het schijnt dat het ze al heel wat nieuwe boekingen opgeleverd heeft... Wellicht dat daar iets voor KLM te halen valt? Hoe staan wij bekend daar? LH video
 
Klm vliegt alleen naar Delhi?

Vroeger ook naar hydrabad en andere locaties?

Dxb is wel beter als je naar oorden als Bangladesh wil .. Oorden in die streek die niet rechtstreeks worden aangevlogen.
 
De strijd om India is al verloren. Delta vliegt deze week voor het laatst de AMS-BOM route, voor KL rest enkel DEL. Daarnaast geeft MP ook MAA (Chennai) en BOM op. Volgens het grondpersoneel terplekke is de oorzaak even simpel als voorspelbaar: Verpletterd door de ME3. Betere one-stop verbindingen en nog goedkoper ook.

En als bonus voor de verwende Indische toplaag: geen last meer van die bijdehandte Nederlandse stewardessen die het weigeren hun loodzware carry-on in de overhead bin te proppen. "ARBO law? What is that?" ;)

Als pleister op de wonde zal er wel een codeshare met Don Grego's Oman Air uitrollen. Of EY.


Verhagen is trouwens nog even bij BNR langs geweest:

http://www.bnr.nl/?service=player&type=column&audioId=2497183

Geen sterk optreden IMHO. In plaats van vingerwijzen naar al die oneerlijke subsidies kan hij beter wijzen op de Europese belastingdruk, verstikkende regelgeving en het nimby probleem.
 
Not in my backyard...

Ik wens onze Arabische collega's veel succes met de Indiërs, hoop dat ze voldoende mini cars in Dubai hebben;). Ben ook heel benieuwd hoe de ticket prijzen zich nu gaan ontwikkelen; zou goedkoop duurkoop blijken te zijn?
 
@Foohke

Je beperkt je nu tot een heel klein aantal 'severe ultra long routes' Europa - Australië / (Nieuw Zeeland?) Het overgrote deel van de economisch interessante bestemmingen in ZO Azië is prima direct vanuit AMS aan te vliegen. Dat het EK en de andere twee lukt om de KLM op juist die routes zo zwaar onder druk te zetten terwijl er toch best een heel eindje omgevlogen moet worden vind ik vreemd.
 
En daar gaat dat vingertje weer, deze keer (weer) naar die duivels uit het midden oosten.

Wanneer gaat KLM nou eens een keer met een plan komen ipv jammeren?

Lufthansa begint met een reclame campagne, BA vliegt op elke bestemming in India, ook Air France vliegt naar de meeste bestemmingen. Misschien dat zowel AF als KLM direct overbodig is in de groep?

Op de India vluchten die ik doe vliegt op zijn minst 70% door naar Amerika of Canada, dus een stop maken ze toch, of dit nou Dubai, Amsterdam, London Of Frankfurt is maakt niet zoveel uit. Dus het argument van het omvliegen is irrelevant
 
MC,

Even een paar post terug kijken en je zal zien waar de discussie werkelijk over ging. Het is namelijk geen vingertje richting de ME carriers maar richting KLM die zich de kaas wel erg makkelijk van hun brood laat eten op routes waar de ME carriers in feite in het nadeel zijn gezien de geografische ligging. Op USA-ZO-Azië routes ligt AMS gewoon gunstiger dan DXB, minder mijlen vliegen = minder kosten, KLM heeft hier een voordeels positie maar weet deze niet voldoende te benutten, en komt niet veel verder dan EK e.a. te beschuldigen van oneerlijke concurentie. Een enorm zwaktebod van de Blauwe als je het mij vraagt.
 
De keiharde realiteit in deze nieuwe wereld in de luchtvaart is je moet een lage kosten basis moet hebben en waar voor geld bieden aan de klant. Als je het niet doet dan doet een ander het wel. Als resultaat dat je helaas het onderspit delft. Dat houdt dan in dat KLM ophoudt te bestaan en Schiphol overlaat aan de concurrentie.

Helaas draait alles om geld en zeker bij je klanten. MEER VOOR MINDER!! Dat is wat EK en andere golf maatschappijen aanbieden. Sommige willen daar zelfs een beetje voor omvliegen.

KLM moet helaas bikkelhard ingrijpen in combinatie met een 24 uurs Schiphol. Anders ziet het er somber uit. Ik denk zelfs dat het misschien beter zou zijn als KLM zelf alleen verder gaat. Dit vereenvoudigd het hele management process, sneller beslissingen kunnen nemen om zich continue aan te passen aan de markt. AF/KLM is nu een logge olifant wat vastgeketend zit aan de handboeien dmv. politiek etc.

En vergeet niet het allerbelangrijkste: WETEN JE PRODUCT TE VERKOPEN! Er moet een goede visie zijn van het management, en helaas als bepaalde individuelen aan de top niet presteren, dat ze plaats maken voor mensen niet visie en die weten hoe het product aan de man te brengen. Ik zou het erg jammer vinden als KLM van het toneel zal verdwijen. Laat me alsjeblieft niet spreken over Martinair en Fokker.

MOET ER NOG MEER KAPOT? Werk aan de winkel.
 
Volgens de fnv niet hoor.

Die vinden 4 dagen inleveren en nullijn echt onacceptabel.
Bovendien kan je de grootste vakbond toch niet negeren?

Ziek in hun hoofd. Utopia Airlines!

Gegeven de omstandigheden is dit nog een uiterst mild voorstel van de kl directie.
 
Die vinden 4 dagen inleveren en nullijn echt onacceptabel.

Op zich nog niet eens zó gek. Het gaat niet zozeer om de arbeidsvoorwaarden van de poppetjes op de grond (oké, het is wel een factor), maar dat het er simpelweg veel te veel zijn. En dan doel ik niet op de productiemedewerkers in de hal en de kelder, maar op kantoor. Dáár zit het waterhoofd en daar hoor je veel te weinig over. Met de kaasschaaf gaat de Koninklijke het niet redden.
 
Keihard snijden in overbodige kosten, efficientie op peil zo snel mogelijk. Als vakbonden dat niet willen dan gelijk de stekker er uit en helemaal opnieuw beginnen. En diegene die niet mee wilden werken de straat op en geen baan aanbieden bij de nieuwe KLM. Beter gecontrolleerd de stekker er uit dan ongecontrolleerd. Ongecontrolleerd dan is er waarschijnlijk ook geen nieuwe KLM.

Oh ja, 1 staking en gelijk gecontroleerd de stekker er uit!!

Schiphol open 24 uur om het netwerk te ontwikkelen.

Internationaal reclame maken; CNN, NAT GEO, DISCOVERY, BBC world etc.

Alle europa vluchten onder brengen bij KLC combinatie van EMB-190 en B737.

Zoveel mogelijk longhaul non-stop met een excellent netwerk van populaire bestemmingen. Schiphol 24uur? B777-200LR/787-900 voor de ultra lange vluchten en dadelijk 777x.
 
Laatst bewerkt:
Probleem opgelost? Qantas is hier allang mee bezig, alleen op een andere manier. Jetstar?

Iberia schijnt ook het voorbeeld te volgen. Iberia express voor de shorthaul.

Het zijn harde ingrepen, niet leuk maar het belangrijkste is dat mensen hun baan kunnen behouden en later als het success opleverd dat mensen beloond worden voor hun inzet. Heel erg belangrijk!! Dan heb ik het niet over de directie en hun bonussen.

Probleem opgelost?
 
Bijna schattig!

(Grapje) ik ben het wel met je eens hoor.

Het ligt iets gecompliceerder, probeer eens culture change en de sense of urge in the voeren.
Dit probleem moet structureel worden opgelost.
Lang geleden, toen ik een onderzoek deed bij het arbeidsbureau, bleek dat men op de werkvloer niet de kleinste wil had om mee te werken aan het veranderen in CWI. Waarom? Omdat men niet overtuigd was van de noodzaak. Dan kan je wel roepen dat het ernstig is en dat het moet! om te blijven bestaan, maar daarmee kom je niet in de hoofden van de werknemers. Na veel "praatsessies", open kaart spelen, empowerment, etc. kwam het er wel in en wilde men meehelpen.
Dat moet bij ons ook echt gebeuren. Nog teveel mensen om mij heen die de noodzaak nog niet helemaal zien! Jammer, want die is er weldegelijk!!!
 
Culture change? Wil dat KLM er is of niet? Zeg het maar.
Of wil men er pas achter komen als het te laat is? En dan zeggen, oh hadden we maar. Tja, maar nu is het te laat....

Beter nu veranderen nu het nog kan. De wereld pas zich niet aan jou aan. Je zult jezelf moeten aanpassen aan de wereld/markt. Of je het leuk vindt of niet maar de markt bepaald en dat is niet te veranderen in de vrije wereld economie. Helaas bepaald Henk en Ingrid die niets afweten van luchtvaart wat er gebeurd. Zij hebben het geld en zij zijn de klant. Money talks, bullshit walks zoals ze in the USA zeggen. Keihard maar waar. Soms hoor ik ze ook zeggen oh, bij easJet kost het net €10 minder als bij KLM, vliegen met easy. Niet iedereen natuurlijk maar wel een hoop.

Het publiek is uiteindelijk de oplossing en het probleem. Het helaas geld, geld, geld, geld en nogeens geld.

KLM moet dus proberen net even een iets beter product neer te zetten dan anderen.
 
Het is bijna net als vliegen: ja er moet actie komen, ja je moet het overwogen en secuur doen. Spoed? Ja. Haast? Nee.
Is AF KLM laat? yep! Te laat? Nee.
Ik hoor ook veel: KLM is €10 duurder maar ik heb het er voor over (KLC nr 1 regional airline, KLM EUR cabincrew best in Europa)
Het is allemaal genuanceerder dan het lijkt.
Politiek (intern, extern, macro en micro) cultuur (idem) en markt. Dus zijn hoofditems die het verschil moeten en gaan maken.
We (KLM) are working on it :)
We komen er wel, maar we moeten even in een cirkel gaan staan en elkaar een schop onder onze kont geven :biertje:
 
Hoe denken we er over? In welke categorie bevindt zich de situatie:

- Time Critical warning....immediate awareness and action required to stay in business
- Warning....immediate awareness and action required
- Caution....immediate awareness and may require action
- Advisory......awareness required and may require action in a timely manner
- Memo message......for your awareness

Klinkt bekend!

Zeg het maar
 
Terug
Bovenaan