De uitdagingen van de Koninklijke....

Het nachtslot van schiphol moet eraf!!! NU!! Anders is het over en uit. Wat is dit voor gelul al die geluidspolitiek gebaseerd op de herriebakken van de jaren 70. Schiphol is zojuist uitgeroepen als de beste vracht luchthaven. Wat een uitstekende kans. De nacht routes die er nu zijn werken prima en omwonende moeten zich ook realiseren dat er duizenden en duizenden banen op de tocht staan als er niet onmiddelijk en hardhandig wordt ingegrepen. Ik heb zelf een tijd op korte afstand van een starybaan gewoont waar de kisten op 600 ft over je heen komen wat betekent binnen 3km van de baan!! En het geluid was niet meer dan een vrachtwagen die voorbij gaat. DUS OPEN DIE HANDEL. NU!!! Dit redt niet alleen de KLM maar schiphol kan zich bevestigen als het 'Rotterdam' van Europa.
 
En wie gaat er midden in de nacht met KLM vliegen dan?!

ICA passagiers met doorverbindingen bijvoorbeeld. Wel eens de dienstregeling van EK gezien? Vliegt dag en nacht op Dubai af en aan:

http://www.dubaiairports.ae/flight-status

Naast passagiers is er voor vracht (bloemen, groente, fruit, electronica, kleding etc. etc.) ook wel ruimte in de nachtelijke uren.

Denk echter dat het er nooit van zal komen gezien de kneuterige benadering van Nederlandse politici. Ben het inhoudelijk met FL XXX eens maar acht het niet realistisch.
 
Ik zou ook graag zien dat Schiphol een full 24 hour operation luchthaven wordt.
Woon in het verlengde van baan 27, en als je kijkt naar dit onderstaande lijstje kan het best als je Cat C neemt. Deze toestellen hoor je niet echt of daar slaap je rustig doorheen:

Noise2.jpg


Een ander verhaal wordt het met oude kisten. Begin februari steeg hier op zondagavond een Kalita 747 op en dat is nogal een wereld van verschil. Dat kun je niet eens meten met een Db meter maar met een seismograaf.

Hier het volledige overzicht, beetje jammer KLM heeft bijna geen kisten in cat C, EK wel.

Noise1.jpg


Een draaischijf luchthaven 24 uur open in Europa zou nog wel eens de overleving van Schiphol op de lange termijn kunnen zijn. KLM zou er van kunnen profiteren.
 
ICA passagiers met doorverbindingen bijvoorbeeld. Wel eens de dienstregeling van EK gezien? Vliegt dag en nacht op Dubai af en aan:

http://www.dubaiairports.ae/flight-status

Naast passagiers is er voor vracht (bloemen, groente, fruit, electronica, kleding etc. etc.) ook wel ruimte in de nachtelijke uren.

Dan zou de hele Europafeed ook anders moeten, want die gaan echt niet midden in de nacht in Birmingham, Bologna of Kopenhagen opstappen.

Vergeet ook niet de "perfecte" ligging van Dubai.

Vracht zou inderdaad wel een optie zijn, maar zoals Orange al aangeeft, wel met enige geluidsrestricties.
 
Tgv azie en oostelijk afrika logt dubai perfect. Tov de VS etc is Dubai hopeloos en is AMS perfect.
Het is maar net waar de pax vandaan komt en heen moet.
 
Ja dat snap ik, maar vanuit de VS kom je idealiter gezien vroeg in de morgen aan. Daarom zie ik niet in hoe nachtslots de positie van KLM gaat verbeteren..
 
Apart dat een A321 in een andere klasse valt dan de A320 en A319. Ook bijzonder dat je Boeing nergens ziet in de "stille" klasse.

Dat gunstig liggen van EK valt ook wel mee.

Hoe graag wil je midden in de nacht 3 tot 4 uur hangen op het vliegveld? Een keertje via Dubai met een korte layover lijkt mij wel lachen maar ik kan mij niet voorstellen dat een zakelijke reiziger dat vaak gaat herhalen.

Bovendien is de stop echt in het midden.. behalve als je downunder gaat.
Echt vrolijk wordt je daar niet van als je wil slapen.

En .. een overstap van 1,5 uur is echt te kort op DBX. Laatst gehoord dat iemand die te laat binnenkwam .. en nog steeds een behoorlijke tijd ertussen had (denk aan 1,5 tot 2 uur) niet meer op zijn doorvlucht werd toegelaten... Jammer dan .. we zetten u op de volgende ..

Als je dat op een zakelijke vlucht hebt leer je dat echt snel af.

Natuurlijk zijn er hele volkstammen die het fantastisch vinden om de luxe van EK en DBX te ervaren .. maar uiteindelijk wordt de reiziger die vaker reist ook praktischer.. is het nieuwtje er vanaf en gaan andere argumenten mee tellen.

Je moet dan natuurlijk wel zorgen dat die andere argumenten goed voor elkaar zijn.
 
Lijstje lijkt mij niet te kloppen. Als ik het geluidscertificaat van onze a320 en a319 bekijk zijn de nieuwste allemaal cat c. Tenzij dit een andere schaal is.
 
En .. een overstap van 1,5 uur is echt te kort op DBX. Laatst gehoord dat iemand die te laat binnenkwam .. en nog steeds een behoorlijke tijd ertussen had (denk aan 1,5 tot 2 uur) niet meer op zijn doorvlucht werd toegelaten... Jammer dan .. we zetten u op de volgende ..

:offtopic:

Echt te kort? Nee hoor.
Ik had een geplande overstap van 1h 25m en dat was prima te doen.

Natuurlijk, het blijven persoonlijke meningen. Dat 1 iemand zijn vlucht mist betekent niet dat 1,5h echt te kort is op DXB. Net zoals het ook niet hoeft te betekenen dat iedereen de 1h 25m die ik had kan waarderen. Feit blijft wel dat 1,5h op DXB over het algemeen prima te doen is.

Dat gunstig liggen van EK valt ook wel mee.

Voor vluchten vanuit Europa richting zuid-oost Azie en Australie ligt DXB wel degelijk ideaal. Net als bijvoorbeeld voor vluchten van India naar de USA.
 
Ah de Grootcirkels, het blijft lastige materie voor de meeste mensen....

Europa naar ZO-Azië is meestal toch zo'n 5 tot 15% meer mijlen vliegen via Dubai, als je minder mijlen wil vliegen kan je nog beter met Finnair. Zoals WSH al aangeeft ben je met een overstap in DXB al gauw 4 - 5 uur langer onderweg. Vanuit dat perspectief is het knap dat EK toch een helehoop passagiers van de meer directe routes af weet te halen en naar DXB te lokken. EK maakt een hoop extra mijlen en daarmee ook extra kosten, dan kan je je afvragen wat ze 'beter' doen dan de KLM? Ook voor vluchten USA naar India ligt Amsterdam veeeel gunstiger dan DXB, waarom weet KLM dit onvoldoende uit te nutten?
 
Ook bijzonder dat je Boeing nergens ziet in de "stille" klasse.
Inderdaad, en ik vraag me af hoe oud dat die tabel is. Ik zie bijvoorbeeld ook nergens de Boeing 747-8 of 787 in dat lijstje.
Voor vluchten vanuit Europa richting zuid-oost Azie en Australie ligt DXB wel degelijk ideaal. Net als bijvoorbeeld voor vluchten van India naar de USA.
Valt reuze mee, SIN-AMS zijn 5680nm, en SIN-DXB-AMS 5950nm. Hetzelfde geldt voor DEL-JFK (*) of DEL-DXB-JFK, 6400nm en 7130nm respectievelijk.

Een keertje 300-700nm om moeten vliegen is geen ramp, maar om om dit continue te doen met een enorme vloot 777's en A380's (plus een extra turn around, plus een extra cycle op de kist, plus hogere MX kosten) lijkt me verre van ideaal en gaat toch best in de papieren lopen vrees ik.

Maar goed, over de zogenaamde "winstgevendheid" van de ME3 kunnen we het water dunl*llen ben ik bang. :cool: :yeehaa:

(*) Ik heb DEL-TRD-JFK gekozen omdat dat IMHO een meer realistische route is dan de (nog kortere) pure grootcirkel DEL-JFK route.
 
Schiphol ligt ook heel centraal!! Het is maar hoe je het bekijkt! Met een 24 uurs schiphol, KLM met alleen 787, 777x en een klein aantal 747-8's heeft een hele goede kans van slagen als je maar zorgt dat de kisten niet langer dan hooguit 3uur aan de grond staan waar ze ook zijn. Daardoor wordt een 24 uur schiphol een noodzaak om de doorverbindingen in combinatie met een hoge gebruiks graad te realiseren, wat dan weer zeer significante kosten besparingen opleverd. Alleen dan kan je overleven. Alle concurrenten in Azie doen dat en als je niet meegaat kun je niet concureren en hou je het niet langer vol. Ook de KLM weet dat goed genoeg. Dan kan ook Martinair weer groeien, en misschien Martin Schroder weer even terugkeren om orde op zaken te stellen. Je moet een lage kosten basis hebben in combinatie met een goede en efficiente service. Je moet uiteindelijk een LCC worden maar niet voor de passagier. En er is nog een enorm voordeel dat er geen miljoenen worden verkwanseld om Lelystad uit te breiden. Wat een onzin!!! Wie dit heeft bedacht moet worden opgenomen in een ziekenhuis voor de mentaal gestoorden.
Schiphol zit misschien op de helft op de totale fysieke capaciteit.

MOET ER NOG MEER UITGELEGD WORDEN VOOR DE ABSOLUTE NOODZAAK DAT SCHIPHOL 24 uur OPEN MOET ZONDER BEPERKINGEN!!!!
 
OKKKKEEE!

Het wordt vooral tijd dat er nu eens een duidelijke koers uitgezet wordt. AF/KL lijkt stil te liggen terwijl het aan alle kanten water maakt..
 
Terug
Bovenaan