De uitdagingen van de Koninklijke....

2015 de rente zakt! en de fuel price beweegt zich zijwaarts met als gevolg dat de opties waardeloos blijven, deze klap kan AFKL gewoon niet hebben als dat zo doorgaat dan is er gewoon of een Vreemd vermogen verschaffer of een Fuel boer die de knop dicht draait vanwege zekerheid.

Als de opties waardeloos zijn zou de lagere olie koers het moeten opheffen. Waarom ga je anders hedgen? Ik hoop alleen wel dat ze dat ook met de USD gedaan hebben maar aan Foohke' post te zien is dat twijfelachtig...
 
Dit was nog een overblijfseltje van de vorige onderhandelingen Orange, dus zegt niks over wat er nu geleverd gaat worden. En nee, je weet niet precies hoe het zit m.b.t. CAO en arbeidsvoorwaarden, dat blijkt bij deze weer.
Overigens is de invloed van de (cockpit)personeelskosten op deze enorme getallen van hedges/wisselkoersen/pensioenvoorzieningen etc. zeer beperkt, maar als ik je goed begrijp moet ik gewoon ASAP op zoek naar een andere baan.
 
Laatst bewerkt:
Kreeg net een telefoontje dat Elbers de KLM vergelijkt met V&D... Hoe kansloos is dat dan! "Het is een andere manier van onderhandelen maar er zijn paralellen"... Schijnt de letterlijke tekst te zijn. V&D heeft een imago van lik me oor! Zo moet de business reiziger zich dus voelen?! Als dat de sterke man moet zijn dan heb ik nu echt mijn twijfels.

Over Cargo wordt alleen maar gesproken over een overtolligheid en dat er wordt gesproken over een vrijwillige vertrekregeling... Ik denk dat een hoop (MP) mensen erg benieuwd zijn!
 
Kreeg net een telefoontje dat Elbers de KLM vergelijkt met V&D... Hoe kansloos is dat dan! "Het is een andere manier van onderhandelen maar er zijn paralellen"... Schijnt de letterlijke tekst te zijn. !

Ok voordat het weer verder gaat over hearsay, hier de letterlijke tekst. Het is een deel van de column aan KLM personeel.


Elbers: ............Tijdens de webcast van vorige week werd gevraagd of we een prijsstunter zijn zoals Action, de luxe van Bijenkorf, of juist de speler in het midden: V&D. Hoewel KLM geen V&D is en een andere manier van onderhandelen heeft, zijn er wel parallellen..........

Het is een antwoord op een vraag waar de KLM mee vergeleken kan worden. Hierbij zegt hij dus dat KLM GEEN V&D is. Het gaat dus over de CAO onderhandelingen, en daar zijn paralellen.
 
Laatst bewerkt:
Toch nog even oefenen met fluisterpost J.R. ;)

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...en-bonden-komen-er-niet-uit-met-cao-afspraken

...KLM heeft een structureel probleem in de markt, dat los je niet op met het opheffen van een paar dagen".

In het licht van bovenstaande opmerking moest ik denken aan een interessant gegeven dat ik laatst las. Blijkbaar zijn er per werknemer gemiddeld 19 vakantiedagen meegenomen naar 2015. Voor grondpersoneel zijn dit er zelfs 27 (!).

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat iemand in staat is om meer dan 60% van zijn vakantie niet op te nemen? En welke manager geeft hier en masse goedkeuring aan? In mijn divisie mogen we alleen vakantie mee nemen naar het volgende jaar als we deze niet kunnen genieten door omscholing.

De opmerking van Dhr. Van den Brink is in dat kader dus oliedom.
 
Bij eet is geregeld dat je uren mag meenemen. Met dien verstande dat ze op 1/7 zijn opgemaakt. Zo niet dan vervallen deze uren. Dit geldt voor alle uren opgebouwd in 2013 en later en dienen voor juli in het aansluitende kalenderjaar opgenomen te zijn. Uren van voor 2013 zijn 5 jaar geldig en vervallen per juli 2017.
 
Oef...

Binnen èèn jaar de helft van het vliegerkorps overtollig. Dat komt hard aan....

Sterkte de komende tijd voor de rode collega's!
 
Ik snap de keuze van KLM vanuit het oogpunt dat zij nu met diverse bonden moet onderhandelen en er overal pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden. Hierbij is duidelijk dat onder Elbers er nu gekozen wordt voor de confrontatie ipv dat bonden bepalen wat er gaat gebeuren.. En ook dat is wel eens goed.

Neem als voorbeeld dat men nog liever een paar vluchten schrapt dan meeveren met de cabine. Het aparte is dat de dames en heren van de cabine het echt niet onredelijk vinden een aantal dagen in te leveren op de vluchten met lange rustperiodes. De bonden verdedigen dit echter alsof de wereld vergaat.

Het blijft echter totaal bizar en wrang dat een KLM probleem wordt afgewenteld op vliegers die speelbal zijn van het mismanagement van KLM zelf. Bovendien lost dit het probleem helemaal niet op. Die 200 miljard verlies zit ergens verstopt in de eigen AF/KL organisatie en heeft weinig te doen met een operationele dochter MP.

Deze pijn komt echter pas in 2016/2017 boven als MP niet meer bestaat en men erachter komt dat het verlies nog steeds bestaat.
 
Ik denk dat dit vooral een politieke kwestie is. De holding wil van MP af en Elbers gebruikt zijn krediet liever om de regie over KLM stevig in handen te houden. Hij kan de holding niet constant nee verkopen.
KLM heeft waarschijnlijk al overtalligheid als een productieverhoging word meegerekend. Daarnaast zijn deze vliegers natuurlijk een stuk duurder dan co-co's.

Denk dat Elbers het gevoel heeft dat er nu wel lang genoeg gewacht is met het steggelen over MP intern bij VNV. Kun je boos over worden maar dit zag je natuurlijk al van heel ver aankomen. En Elbers heeft de luxe niet om even 10-15M euro over de balk te smijten om dit op te lossen.

Zeer pijnlijk, maar helaas niet onverwacht.
 
Kwootje van dft.nl:

Martin Air heeft enkele tientallen piloten die door de reorganisatie boventallig worden, binnen de luchtvaartgroep kunnen herplaatsen. Zij zijn aan de slag gegaan bij Transavia. Zo'n 110 vliegers hebben geen gebruik gemaakt van de interne herplaatsingsmogelijkheden.

Er zijn hoogstens een dozijn vliegers naar HV. De laatste zin is simpel een "Blatant Lie", en kan alleen maar onderdeel zijn van de subtiele maar villeine propagandaoorlog van de VNV/KL. Intussen bereiden meer en meer vliegers plus hun gezinnen zich voor op een onvrijwillige deportatie naar de zandbak. Alleen nog 'even' worden aangenomen. Het wachten is op de eerste collega die zich voor de trein gooit.
 
Intussen bereiden meer en meer vliegers plus hun gezinnen zich voor op een onvrijwillige deportatie naar de zandbak.

Sad to see things have come to this....

Turkish has a commuting contract on the widebody fleets. They are advertising for non-rated Pilots.

Other commuting contracts exist in various locations.

None of the options are that great - people will need to pick the one that's the best fit for their circumstances.
 
Zal de zeperd van Martinair KLM toch een paar honderd miljoen gekost zal hebben? En geen enkel succesje. Ruim 6 jaar van afwezig management lijkt het. Het stoppen van aannames cabine heeft de cabinebonden een machtige onderhandelingspositie gegeven. Ik zie de winst hiervan niet voor management. Sneller, efficienter en goedkoper tot nu toe lijkt alleen het verdwijnen van de wolkenridder in te houden. Een directie die maar minder gaat vliegen en dus minder wil verdienen. Een OR lijkt zich de tent lijkt uit te vechten. En in Frankrijk praat nog niemand met elkaar over Transform 2020 maatregelen. Terecht dat VNV dit zorgelijk vindt. Stuurloos is een understatement. En vergelijken met V&D is hopelijk niet profetisch. V&D heeft ook alleen kostenreductie zonder omzetverhoging op de agenda. En is er iemand die denkt dat V&D volgend jaar gaat halen? Ook dat is namelijk de associatie met deze relic.
 
@Riverse T.

Domheid slaat elke keer weer een hoofdstuk open wanneer ik mensen zoals jij een oproep zie doen over de namen vd SCB.

Je eigen "vakbond" heeft er voor gezorgd dat hun eigen leden, leden die soms al 25 jaar contributie betaalden, naar de zandbak gejaagd worden!.
Dus als je over namen begint, het bestuur en de enge kliek er om heen.

Je zal toch maar op je geweten hebben dat je niet over je eigen schaduw kon stappen als bestuurslid en uit hufterigheid de Cao opzegde omdat het kon.
Lang kon je je dan verschuilen achter een "kijk allemaal de schuld vd Scb" verhaal.
Maar nu, oh oh oh, nu liggen de kaarten op straat.
Genant, beschamend en in en in triest.

Maar begin met je eigen naam, zal je ik niet alleen de bedden laten opmaken, mag je ook nog de navigatietassen dragen.
 
Terug
Bovenaan