De uitdagingen van de Koninklijke....

Sorry had iets duidelijker moeten zijn.

Wat ik ermee bedoel is dat ondanks wat je van Murphy zijn posts/statements vind, je hem niet bekend hoeft te maken bij de overige forummembers. Als hij zijn naam zou willen geven doet ie dat zelf wel lijkt me..
 
Naam hoef ik niet te weten, maar aangezien hij (of zij) alles zo slecht vind bij de blauwen vraag ik me af waar hij zelf dan zit waar het zo goed is. En nogmaals, je mag zeker anoniem blijven op een forum maar vertellen bij welke club je vliegt lijkt me nog steeds redelijk anoniem.
 
Wat is nou de werkelijke reden?

Wat is nou de werkelijke reden?

Wat is nou de werkelijke reden dat Camiel moest wijken.

Waren dat de cijfers die op dat moment eraan stonden te komen of was t toch omdat hij t tafelzilver aan t weg geven was?
 
Terug"on topic": Er is een nieuwe uitdaging voor de Koninklijke bijgekomen. Concurrentie op ICA vanaf regionale luchthavens in Nederland (in dit geval Eindhoven). Arke Fly start met vluchten vanaf Eindhoven naar Aruba en Curacao. En het is de besoeling dat er meer bestemmingen volgen:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/node/116792

Meer bestemmingen gaan volgen...
Ook Vanaf AMS eerdaags meer concurrentie op 1 van KLM's goudmijntjes...
 
Let me guess: NYC?

Heb ik ook aan gedacht maar toen schoot het mij te binnen dat Arke Fly al in 2006 kenbaar maakte naar Paramaribo te willen gaan vliegen. Volgens mij is het er nooit van gekomen. In dat jaar werd ook het luchtvaartverdrag tussen Nederland en Suriname geliberaliseerd. MP heeft naar Paramaribo gevlogen maar stopte met pax-vluchten.

Voor KLM is Paramaribo een goudmijn; Feitelijk geen concurrentie (Surinam Airways is voor mij, met alle respect, geen serieuze concurrent maar de nationale carrier van land "B"). De facto is in mijn optiek de lijn Amsterdam - Paramaribo een duopolie waar een derde partij hard nodig is.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/martinair-en-arkefly-mogen-naar-suriname-vliegen
 
Laatst bewerkt:
In dit artikel (paywall) van vorige week wordt NY specifiek genoemd:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...luchten-naar-antillen-mogelijk-begin-van-meer


Inderdaad, je hebt gelijk. We zullen zien wat het wordt.

Een beetje extra concurrentie naar NYC kan m.i. geen kwaad. Ik weet alleen niet of NYC voor KLM een "goudmijn" is; De concurrentie op de Noord-Atlantische routes in het algemeen is namelijk moordend maar miscchien is NYC voor de KLM wel een uitzondering.

B767-300ER, een tipje van de sluier?????
 
Ik kan me zo voorstellen dat NY voor KL een relatief grote O&D bestemming is en alleen daardoor al lucratief. En volgens mij is de concurrentie er nu veel minder dan pakweg 20 jaar geleden. Toen was DL/PA nog een concurrent en vlogen ook SQ, RJ en PIA vanaf AMS naar NYC.

Daarnaast lijkt me voor pakketverkoper TUI Suriname me een stuk minder interessant dan NY.
 
Ik kan me zo voorstellen dat NY voor KL een relatief grote O&D bestemming is en alleen daardoor al lucratief. En volgens mij is de concurrentie er nu veel minder dan pakweg 20 jaar geleden. Toen was DL/PA nog een concurrent en vlogen ook SQ, RJ en PIA vanaf AMS naar NYC.

Daarnaast lijkt me voor pakketverkoper TUI Suriname me een stuk minder interessant dan NY.

Stuk voor stuk goede argumenten om NYC op de "very short list" te hebben.
 
Terug
Bovenaan