De uitdagingen van de Koninklijke....

Dat waren tijden waarin elke flag carrier staatssteun genoot, tijden zijn veranderd. Er moet gewoon nu gestreefd worden naar een level playing field binnen alle kaders; niets mis met gezonde concurrentie. De deur zou alleen wel moeten worden dichtgegooid zolang hier nog geen sprake van is.

Turkish en de Golf carriers worden op hun thuishaven geen strobreed in de weg gelegd. Hier in Europa hebben LH, BA, AF etc te maken met oerwoud aan regelgeving, restricties en vliegbelastingen. Daarnaast genieten voorgenoemde carriers over ongekende hoeveelheden liquiditeit en zijn de arbeidskosten als gevolg van belastingvrije arbeid (in de Golfstaten) significant lager.

http://gulfnews.com/business/aviation/dubai-to-invest-7-8b-in-airport-expansion-1.834575 , om maar een voorbeeld te noemen...In Europa wordt al jaren geneuzeld over nachtrestricties, beperking vliegbewegingen, passagiersrechten, ETS, single skies etc etc. Ondertussen zijn Turkish en de Gulf carriers de lachende derde.

Inmiddels is de uitverkoop van EU luchtvaartmaatschappijen begonnen, met als doel gedegradeerd te worden tot feeder maatschappij in dienst van Qatar Etihad etc...zelfs IAG ontkomt er niet aan...
 
Spijt me BT. Maar dit klinkt echt een beetje als Calimero gedrag.
Laat KLM en haar medewerkers de oorzaak eerst eens bij zichzelf zoeken ipv naar anderen te wijzen.

Zolang LH en IAG winst maken en AFKLM niet, terwijl ze in dezelfde beperkingen en regelgeving zitten zoals je hierboven vermeld, dan moet je toch echt eerst naar jezelf kijken en bij jezelf iets gaan veranderen in plaats van te roepen dat anderen (bv de ME3) "bevoordeeld" worden...
 
Tja....en dan verrijst er in Istanbul over drie jaar een nieuw vliegveld met 6 banen en een begin capaciteit van 125 miljoen passagiers.....
Level playing field?? Vrees dat ze daar nooit meer uit komen. De KLm heeft liggen slapen de laatste vijf jaar. Alle zeilen moeten bij in ieder geval nu.
 
Nee hoor, geen Calimero gedrag, simpelweg feiten.

Vergeet KLM, kijk bv naar BA. Zijn al 30 jaar bezig om een 3e baan op Heatrow te krijgen. Hebben ze bij Emirates in Dubai geen last van...gevolg:

http://www.usatoday.com/story/today...orlds-busiest-international-airport/22460371/

Wij als liberale Europeanen blijven gewoon lekker blijven doordromen...de Amerikanen zijn tenminste wakker geworden...

Waar mensen snel overheen kijken is dat ondanks dat Dubai waarschijnlijk niets in de weg wordt gelegd. zij werken met 2 banen hebben bijna 100.000 aircraft movements minder en vervoeren 15,5 Mln meer passagiers.

SPLvs_DXB2014.jpg

Als dat een scenario is waar SPL en KLM aan willen werken denk ik dat de omwonenden daar absoluut geen bezwaar tegen hebben door het opheffen van het nachtregime.
 
Nee hoor, geen Calimero gedrag, simpelweg feiten.

Vergeet KLM, kijk bv naar BA. Zijn al 30 jaar bezig om een 3e baan op Heatrow te krijgen. Hebben ze bij Emirates in Dubai geen last van...gevolg:

http://www.usatoday.com/story/today...orlds-busiest-international-airport/22460371/

Wij als liberale Europeanen blijven gewoon lekker blijven doordromen...de Amerikanen zijn tenminste wakker geworden...

Simpelweg feiten?
Prima. Hier dan wat simpelweg feiten:

IAG is winstgevend
LH is winstgevend
AFKLM is niet winstgevend

IAG, LH en AFKLM opereren in hetzelfde marktgebied
IAG, LH en AFKLM opereren in dezelfe regelgeving
IAG, LH en AFKLM hebben te maken met dezelfde brandstofprijzen
Daarbij heeft IAG nog eens een stukje meer last van EZY en RYR dan de andere 2

Waarom lukt het IAG en LH dan wel om winst te maken, maar AFKLM niet.
Ook LH en IAG hebben last van de Turkse Carriers, de ME3 etc. Maar hun kunnen daar kennelijk wel goed mee omgaan en AFKLM niet. Zij hebben kennelijk wel op tijd geanticipeerd op de veranderende markt, AFKLM niet..

Dan kan je wel met je vingertje gaan wijzen naar de oneerlijkheid etc van de anderen en als een klein kind gaan roepen dat het allemaal zo oneerlijk is, maar als soortgelijke maatschappijen in dezelfde situatie als AFKLM wel in staat zijn om geld te verdienen, waarom AF KLM dan niet? Dan zul je als AFKLM (en als AFKLM Medewerker) toch in de spiegel moeten kijken.

Winnaars hebben een plan, verliezers hebben excuses. Ik hoor b alleen maar redenen waarom het AFKLM allemaal niet lukt en dat allemaal zo oneerlijk is tov de de ME3 en Turkije(excuus). Bedenk eens hoe het AFKLM (en haar medewerkers, jezelf incluis) wel zou kunnen lukken om als onderneming winstgevend te worden (plannen). Oftewel. Maak een plan en ga ervoor, maar vooral, begin bij jezelf.

Het is tijd voor aktie. Stop met vingertje wijzen en dat kinderachtige calimero gedrag, want daarmee ga je het niet redden, en ga de strijd aan zoals IAG en LH dat ook prima lukt. Als hun het kunnen, waarom AFKLM niet?

Het antwoord daarop moge duidelijk zijn. Dat ligt niet aan Turkije en de ME3. Maar aan AFKLM en haar medewerkers zelf.
Nu kan het nog. Straks is het te laat. Aan jou de keuze.
 
Als aanvulling. Neem een voorbeeld aan NFS. Die ziet de ernst wel in en kijkt ook naar zichzelf!
Als elke KLM-er zo zou denken gaat het de komende jaren alleen maar beter worden. Zolang iedereen ikke ikke ikke en hunnie hunnie hunnie blijft roepen is het snel gedaan
 
Sorry maar even ter relativering...

BA heeft lang gevochten voor een 3e baan op LHR echter heeft IAG geaccepteerd dat dit te laat gaat komen op LHR en dus worden er vele opties bekeken omdat wachten op support van een regering in de UK nog erger is dan in NL. In de tussentijd is dus BMI overgenomen en twee jaar later nu in de laatste fase van overname Aer Lingus om zo alsnog meer slots in handen te krijgen. Let wel, BA heeft in tegenstelling tot KLM op AMS en AF op CDG niet de meerderheid van de slots op LHR.

Verder heeft EK hun eigen problemen. Er draaien momenteel 3 grote projecten in DXB. Expo 2020, de nieuwe creek die langs Sheik Zayed wordt gebouwd en de airport DWC. Er is geen geld voor alle drie en de bouw van de luchthaven ligt al een tijd stil.

Qatar heeft aandeel gekocht van 10% in IAG niet om BA over te nemen maar om net als Etihad de group te versterken in Europa. Qatar was al een One World partner.

Zolang men bij KLM en de regering het gaat hebben over niet eerlijk/level playing field/lekker makkelijk in die woestijn/etc etc gaat er niets gebeuren.
 
De CEO van BA begon met keihard te snoeien...al het onnodige vet er af. Van vrijdag op maandag ging de pensioenleeftijd van de vliegers van 55 naar 65... Geen gemekker van BALPA, want die zagen ook wel in dat er iets moest gebeuren. 3000 man er uit...het onnodige kantoorvolk incluis. Dat het Ba traing centre er uitziet alsof het in 1831 gebouwd is maakt ze geen reet uit. Niet lullen maar poetsen. We hebben, naar het schijnt, in Turkije ook een vakbond...TALPA....maar deze club heeft geen reet te vertellen over de bedrijfsvoering van THY...Dat is hier anders want BHV bepaald...of de KLm het nou leuk vindt of niet. De cabine vakbond onder de vlag van de FNV wil zelfs een loonsverhoging....Deeltijd stewardessen die voor €1000 per maand één tripje vliegen naar BA.....en dan 24 dagen vrij zijn. Ik begrijp ook wel dat AF de contributing factor is van alle ellende...daar mag je Leo van Wijk voor bedanken, maar op de één of andere manier moet al het vet er eerst af. Dan kan je door en als groep winst maken. Ja, de KLM maakt winst, maar met een rente betaling van€100.0000 per dag schiet dat niet heel erg veel op. Schiphol ziet de LCC gaarne komen...maar Qatar is er inmiddels ook één keer per dag naar Doha met een brandnieuwe 787 voor de helft van de prijs.
Stoppen met coco's...het meest achterhaalde verhaal in de industrie. Laat deze vliegers ab initio beginnen op de EUR en Regionale vloot en ga vliegen met één baas en twee co's op de long hauls, en als het dan een viermans ops moet zijn dan twee bazen en twee co's...De hele wereld doet het zo.....Stoppen met de vijfdaagse Cape Towns, want het is zo leuk...3 om 1 of 3 om 2.....want de hele wereld doet dat zo....Geen consessies aan de crewhotels, want dat doet ook de hele wereld zo. Stoppen met die tig omscholingen, want ook dat was zo leuk...Maximaal 4 omscholingen, waarvan twee in een captainsblok. F3000 voor een A330????? Waarom geen F2400 wat het op de 76 ook was...en met die 76 vlogen we ook op SFO en CCS en IAH. MAAR JE MOET WILLEN INLEVEREN NU.... En niet als vakbond de bekende retoriek "Wat we weggeven krijgen we nooit meer terug" want straks geef je het hele bedrijf weg...en dat komt echt nooit meer terug!
 
Simpelweg feiten?
Prima. Hier dan wat simpelweg feiten:
IAG is winstgevend
LH is winstgevend
AFKLM is niet winstgevend.
Dat ligt niet aan Turkije en de ME3. Maar aan AFKLM en haar medewerkers zelf.
Nu kan het nog. Straks is het te laat. Aan jou de keuze.


Stoppen met coco's......één baas en twee co's op de long hauls.....Stoppen met de vijfdaagse Cape Towns.....Stoppen met die tig omscholingen, ......MAAR JE MOET WILLEN INLEVEREN NU.... En niet als vakbond de bekende retoriek "Wat we weggeven krijgen we nooit meer terug" want straks geef je het hele bedrijf weg...en dat komt echt nooit meer terug!

:grijns: Hear, hear! Eindelijk wordt iedereen wakker! :grijns:
 
Jij succes met jouw nieuwe baan straks......De ME3 en THY kennen het fenomeen coco helaas niet...:cool:
Een ongepaste grap 180BT...Maar ik vind dat je je een klein beetje laat kennen.....
 
Ik zou bijna denken gaan denken dat je ervan geniet Rippleseven...

Maar niet getreurd, ik heb voldoende pic uurtjes, daarnaast een HBO en WO studie. Er is wel dan vliegen alleen, laat staan dat ik na mijn pensioen nog graag een paar keer snachts boven de plas wil hangen 'omdat ik vliegen zo leuk vind'...
 
Van vrijdag op maandag ging de pensioenleeftijd van de vliegers van 55 naar 65... Geen gemekker van BALPA, want die zagen ook wel in dat er iets moest gebeuren.

Kleine correctie hier. Dit gebeurde in 2006 (omdat de wetgeving toen veranderde, en was al jaren in de making) Dit soort dingen liggen in de uk heel anders. Als de wet veranderd word dat zonder mekkeren over genomen.

Ten tweede itt KLM, zorgde dit bij BA voor een enorme kostepost (een xtra 25mln over 5? Jaar).. ZEKER green besparing (ipv normaal zo'n 400 vliegers op de hoogste schaal zijn er nu 1200? !!! Die kostepost heeft BA dus ook op de vliegers verhaalt en hebben we ook zelf voor betaald. Meerdere maal over...
 
Ik zou bereid zijn (erg) flexibel te zijn met mijn arbeidsvoorwaarden om en toekomst voor mezelf en de volgende generaties veilig te stellen.

Het systeem bijvoorbeeld vaak je van type kunt wisselen is kostbaar en onnodig. De arbeidsgever dient te bepalen op welk type en voor hoelang ze je op dit type nodig hebben en niemand anders.

De video van de KLM vond ik verhelderend, echter ik denk dat het op een paar essentiële punten al te laat zou kunnen zijn.

Is het niet zo dat de KLM uiteindelijk al sinds de overname van AF een dependance van AF is en dat AF toch een zin doordrijft, op zowel korte- als lange termijn?

Ik hoop dat dit voor iedereen goed afloopt, echter gezien alle actualiteiten vrees ik het ergste!
 
Veel plezier met zijn allen dan, fijn dat jullie uiteindelijk elkaar hebben gevonden!

180BT,

In het verleden liet je in het MP topic al blijken dat het enige waar jij aan denkt ik, jezelf en mezelf is, en hier bewijs je het weer dat het enige is wat jij kan is je kop in het zand steken en als Calimero wijzen naar de juf dat de ander je begraven heeft in een hoop zand.

In plaats van inhoudelijk te reageren ga je het namelijk op de persoon spelen en reageer je met een nietszeggend zinnetje als bovenstaand omdat je als een klein kind jankend in de hoek je zin niet krijgt.

In plaats van de diverse posters hier als zondebok te zien, kan je ook eens nadenken over wat er nou precies gezegd wordt en daar inhoudelijk op reageren. Ook ik heb bij Murphy's af en toe zoiets van pfffff, maar hij weet in sommige gevallen goed geïnformeerd de spijker op de kop te slaan en de vinger op de gevoelige plek te leggen.

Geef nou eens echt inhoudelijk antwoord op bovenstaande genoemde dingen, zoals bijvoorbeeld de feiten dat IAG en LH wel winst maken en AFKLM niet in een markt die volstrekt hetzelfde is met dezelfde concurrentie en zelfde regelgevingen. Wat is jouw mening daarop hoe dat anders zou kunnen en moeten? En wat zou jouw rol hierin kunnen zijn?

Roeptoeteren dat het allemaal zo oneerlijk is ket Turkish en de ME3 gaat het AFKzlM probleem niet oplossen. De vraag is dan ook, zie je wel in dat AFKLM een probleem heeft wat ze grotendeels zelf hebben veroorzaakt en zelf op zullen moeten lossen.
 
Waar mensen snel overheen kijken is dat ondanks dat Dubai waarschijnlijk niets in de weg wordt gelegd. zij werken met 2 banen hebben bijna 100.000 aircraft movements minder en vervoeren 15,5 Mln meer passagiers.

SPLvs_DXB2014.jpg

Als dat een scenario is waar SPL en KLM aan willen werken denk ik dat de omwonenden daar absoluut geen bezwaar tegen hebben door het opheffen van het nachtregime.

Dat gaat er denk ik niet van komen dat SPL meer DXB wordt. Emirates haalt met hun 777 en A380 vloot van heide en verre passagiers op doorvoer naar andere verre bestemmingen. In de regio zit weinig klandizie. Dus veel pax in weinig toestellen. Schiphol en Europa liggen vol met vliegvelden en over die afstanden worden kleinere vliegtuigen in gezet, met minder capaciteit en dus zijn er ook meer vliegbewegingen.

Dubai ligt vanuit Europa ook slechter op de route richting Azië en Afrika. Het is dat er vol geïnvesteerd wordt, maar ik denk dat DXB in 10 jaar een omkering krijgt. Dan is het nieuwe en het geweldige er ook vanaf en is het weer een logistieke nachtmerrie en een drama om vanuit de woestijn te opereren.
 
Terug
Bovenaan