180backtrack
New member
Dat waren tijden waarin elke flag carrier staatssteun genoot, tijden zijn veranderd. Er moet gewoon nu gestreefd worden naar een level playing field binnen alle kaders; niets mis met gezonde concurrentie. De deur zou alleen wel moeten worden dichtgegooid zolang hier nog geen sprake van is.
Turkish en de Golf carriers worden op hun thuishaven geen strobreed in de weg gelegd. Hier in Europa hebben LH, BA, AF etc te maken met oerwoud aan regelgeving, restricties en vliegbelastingen. Daarnaast genieten voorgenoemde carriers over ongekende hoeveelheden liquiditeit en zijn de arbeidskosten als gevolg van belastingvrije arbeid (in de Golfstaten) significant lager.
http://gulfnews.com/business/aviation/dubai-to-invest-7-8b-in-airport-expansion-1.834575 , om maar een voorbeeld te noemen...In Europa wordt al jaren geneuzeld over nachtrestricties, beperking vliegbewegingen, passagiersrechten, ETS, single skies etc etc. Ondertussen zijn Turkish en de Gulf carriers de lachende derde.
Inmiddels is de uitverkoop van EU luchtvaartmaatschappijen begonnen, met als doel gedegradeerd te worden tot feeder maatschappij in dienst van Qatar Etihad etc...zelfs IAG ontkomt er niet aan...
Turkish en de Golf carriers worden op hun thuishaven geen strobreed in de weg gelegd. Hier in Europa hebben LH, BA, AF etc te maken met oerwoud aan regelgeving, restricties en vliegbelastingen. Daarnaast genieten voorgenoemde carriers over ongekende hoeveelheden liquiditeit en zijn de arbeidskosten als gevolg van belastingvrije arbeid (in de Golfstaten) significant lager.
http://gulfnews.com/business/aviation/dubai-to-invest-7-8b-in-airport-expansion-1.834575 , om maar een voorbeeld te noemen...In Europa wordt al jaren geneuzeld over nachtrestricties, beperking vliegbewegingen, passagiersrechten, ETS, single skies etc etc. Ondertussen zijn Turkish en de Gulf carriers de lachende derde.
Inmiddels is de uitverkoop van EU luchtvaartmaatschappijen begonnen, met als doel gedegradeerd te worden tot feeder maatschappij in dienst van Qatar Etihad etc...zelfs IAG ontkomt er niet aan...