Dit interessante, lange draadje had....50% korter kunnen zijn. Omdat we allemaal.....aandacht geven aan halve waarheden.
Moderator, doe er iets aan.
Waarom NfS? Omdat JOU de boodschap niet aanstaat? Omdat JIJ blind achter jouw vakbond aanloopt waarvan we inmiddels allemaal weten dat iedereen in het bestuur een eigen agenda heeft?! Wordt eens wakker, man!
Als VNV toestemt in een hogere pensioenleeftijd, dan komt die er gewoon.......ik vraag me af of KLM nog wel vraagt om een hogere pensioenleeftijd.
We zullen dus inderdaad nooit weten of het eerste deel van jouw stelling hierboven waar is. Ik zie juridisch adders onder het gras vanwege uitspraak Hoge Raad.
En R7 geeft uit eigen ervaring aan dat er bij de concurrent niet meer uren gevlogen worden. Maar dat wordt gewoon van tafel geveegd.
Uitlokken, heet dat, NfS. Maar goed hier krijg je 'm dan terug.
KLM vliegers (zie eerdere posts) kosten GEMIDDELD per FTE €250.000. Daarvoor maken ze (die krijg je van me) 800 vlieguur. Dat is dus €312,50 per vlieguur, excl. trainingskosten en back-office. Gemiddeld. Een gezagvoerder 'ICA' kost dus veel meer (ik schat 1,5 keer zoveel).
En het gaat in het geval van R7 om kosten ICA gezagvoerders.
R7 doet 70 vlieguur per maand en ontvangt daarvoor (ik kreeg van de week nog een pamflet onder ogen met de huidige T&C's van THY) $11,700 (€10.340), incl. kwartaal bonus, housing allowance. Dat is $140,400 (€124.000) per jaar met 20 vakantiedagen. Als Turkish 10% tax inhoudt voor expats is het veel. Bruto wordt het dan een jaarsalaris van nog een €140.000 (€170 per vlieguur). Kosten voor THY.
Als hij meer zou vliegen dan 70 uur per maand krijgt R7 voor zijn 'overtime' €72,50 per vlieguur en dalen de kosten per vlieguur voor THY nog verder.
Je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op, NfS, als je zulke vreselijke onzin dingen schrijft. Een THY gezagvoerder kost ruim €300 per vlieguur minder dan een KLM gezagvoerder. Het is niet zo dat ik de opmerking "van tafel veeg", zoals je zegt, ik ga er gewoon niet op in, omdat de waarheid zo evident is. Het verschil zo groot.
Als jij (VNV) KLM wil steunen is de enige oplossing: EUFTL werken, zonder allerlei grappen als dubbele overnachtingen in dure hotels met zakgeld, geen 4-man cockpit op lange vluchten, en vrijvallende pensioengelden van de gezagvoerders in hoogste functie terugstorten in het bedrijf (zij hebben al zoveel pensioen opgebouwd...).
Adder is: resultaat van bovengenoemde voorstellen is een overschot van 20% vliegers. En er is geen geld meer om een CAO ontslagregeling te bekostigen...... Dus besparingen zullen dus eerst merkbaar zijn als de ouderen er uit gaan.
Eerlijk NfS, ik wordt er moedeloos van. Ik gun ieder zijn fortuinlijke salaris. Het dubbele voor mijn part. En 30 vlieguur per maand en 7-sterren hotels.
Maar jouw mooie bedrijf staat op omvallen. In USA was er allang Chapter 11 uitgeroepen over AFKL. Het gevecht om het kasgeld geeft aan dat de financiers van AFKL niet gelukkig zijn met de situatie. Zij willen dat AFKL weer terugkeert naar een positief eigen vermogen. Zij willen een waardevol onderpand zien. Anders gaat de rente omhoog (risico-opslag).
Er is een machtsstrijd aan de gang binnen het concern. Niet voor niets. Niemand heeft de echte oplossing. Binnenskamers is er overal een milde vorm van paniek uitgebroken. Kan niet anders. Alle directies zitten met veel te dure CAO's in hun maag en warse vakbonden die niet voor of achteruit willen. Met veel geluk een kaasschaaf met een eis van aandelen in de B.V. In Parijs én in Amsterdam.
En dan schrijven hier zovelen zulke domme dingen.
Ik dacht écht dat jij, NfS, daarboven zou staan.
Ik probeer inzichtelijk te maken hoe groot de scheefgroei is met de competitie. Hoe terecht of onterecht die ook is.