Nou dan word het lastig he...
Volgens de heren KLMers kan er niet meer productie gedraaid worden want ze zitten al aan de uren max....
Pensioenleeftijd omhoog helpt ook al niet volgens rippleseven.......Hoop dat het lekker comfortabel is in de loopgraven?
Inderdaad, Flash. Typisch geval van Dumb-Fat-n-Happy. Oftewel: Après nous le déluge!
Afgelopen jaar 798 uur op de 747...komend rooster 86 uur gepland....
Wow! 180BT, dat doe je goed. Mag ik 'm inkoppen?
CAO limiet is 800 uur op jaarbasis. EUFTL is 1.000. Je zou dus 25% harder moeten werken om hetzelfde te doen als de concurrenten. Dank voor die voorzet.
Een 'rooster' is -voor zover ik het weet- een planning. Een vertraging goedmaken en Hoppa! je zit onder de 85 CAO uren per 30 dagen. Brilliant! EUFTL is max 100 in 28 dagen....
De grote zorg van meer productie is de totale verstoring van de NL arbeidsmarkt voor decennia. Maar misschien heb jij nog wél een baan.
Hoezo kan men niet doorvliegen? Daar heeft de HR geen reet mee te maken...Als morgen de CAO wordt opengebroken en met consent , bilateraal, dan gaat de leeftijd omhoog....simple as that.
Klopt niet. Uitspraak stelt, in navolging van standpunt van één van de gedaagden (KLM), dat uittreden op 56 NOODZAKELIJK is voor de doorstroming en het verkrijgen van een evenwichtige leeftijdsopbouw van het KLM vliegerkorps. Daar is geen woord Turks aan.
Hoge Raad gaat voorbij aan de mogelijkheid om zulks te kunnen compenseren, zoals door de eisers was voorgesteld. M.a.w. totdat het EU Hof door (andere) partijen om een uitspraak wordt gevraagd in deze zaak staat het arrest.
Jij, Ripple, kunt niet ontkennen dat 'doorvliegen' een vertraging in promotie inhoudt. Voilà!
Een kleine noot: inleveren van 25% arbeidsvoorwaarden door de heren vliegers levert KLM een besparing op van 160 miljoen. Slechts 20% van het besparingsdoel. Peanuts in de organisatie dus.