AFKL technisch failliet...
AFKL technisch failliet...
Jemig, NvS, wat een belachelijke kortzichtigheid! Je toont aan werkelijk geen snars verstand te hebben van economics and finance.
Deze cijfers zijn dramatisch!
AFKL draait altijd volledig op het 3e kwartaal. Al decennia lang. En nu is dat kwartaal ronduit zeer slecht.
Lees Elsevier. AFKLM is technisch failliet.
En jij bralt maar door over jouw "fantastische crew hotel in IAD".
Technisch faillissement heeft directe gevolgen voor alle externe betalingen en contracten. Olie, catering, afhandeling. Al die partijen zullen andere garanties willen dat KLM aan haar verplichtingen zal voldoen. Prijzen gaan omhoog, factureringen zullen anders gaan verlopen (betalingen vooraf i.p.v. achteraf bijvoorbeeld), in sommige gevallen zullen bestaande contracten kunnen worden opengebroken als in contracten een clausule is opgenomen over de solvabiliteit van KLM, etc., etc.
Als er ook maar één KLM medewerker zijn baan verliest omdat jij met andere vliegers in jouw vakbond-ledenraad het ridicule vroegpensioen en andere idiote emolumenten blijven verdedigen dan is het persoonlijk drama van dat persoon alleen aan jou te wijten.
Hoe kun je met jezelf leven als jouw bedrijf op het punt staat zeer veel arbeidsplaatsen te gaan verliezen terwijl jij je druk maakt over crew hotels, daggeld en stoppen op je 56e?
Hoezo "Keeping The Family Together?" Je moest je schamen!
Als VNV instemt met het schrappen van 56 jaar als verplichte pensioenleeftijd levert dat KLM 150 miljoen euro per jaar op! Daar kunnen zeer veel arbeidsplaatsten (grond- en vliegend personeel) mee worden behouden!
Jij, NvS, bent gewend (verwend) geraakt, decennia lang in decadentie gewikkeld, door een beleid van directie van "Do Not Rock The Boat!". Dat werd in de volksmond vertaald met "Keeping The Family Together".
Dagenlange safari's, strandvakanties, exotische citytrips, cocktails onder palmbomen, feesten en crew-orgie's. Het is niet normaal. Het was niet normaal. Het is decadent.
Feit is dat enige arbeidsonrust bij een luchtvaartmaatschappij -in tegenstelling tot andere bedrijfstakken- onmiddellijk leidt tot lagere ticketsales (je ziet dat nu ook al terug in de prognose voor 4e kwartaal 2014 en 1e kwartaal 2015: sales loopt mijlenver achter; de werkelijke storm moet nog beginnen).
Jij bent met jouw vakbond degene geweest die KLM jarenlang heeft gegijzeld door, onder druk van mogelijke acties en arbeidsonrust, KLM te dwingen met alle eisen in te stemmen. In de volksmond ook wel blackmail genoemd.
En Hartman is diegene die stilzwijgend met alles maar instemde om arbeidsonrust te voorkomen.
Word wakker NvS! Een technisch failliete onderneming heeft geen ontslagvergoeding meer. Ook al staat dat met 1.000 woorden in een CAO.
Succes met jouw A330 rating elders, zou ik zeggen.
AFKL technisch failliet...
:blabla::blabla::blabla::blabla::blabla::blabla:Lees net een artikel over de kwartaalcijfers. Die waren zwart. Je zou toch echt geloven dat ze rood waren, als je de berichten in de media en in dit draadje de laatste dagen las.....Het is nu echter tijd om weer over te gaan tot de orde van de dag. Groeten vanuit het fantastische crewhotel in IAD.
Jemig, NvS, wat een belachelijke kortzichtigheid! Je toont aan werkelijk geen snars verstand te hebben van economics and finance.
Deze cijfers zijn dramatisch!
AFKL draait altijd volledig op het 3e kwartaal. Al decennia lang. En nu is dat kwartaal ronduit zeer slecht.
Lees Elsevier. AFKLM is technisch failliet.
En jij bralt maar door over jouw "fantastische crew hotel in IAD".
Technisch faillissement heeft directe gevolgen voor alle externe betalingen en contracten. Olie, catering, afhandeling. Al die partijen zullen andere garanties willen dat KLM aan haar verplichtingen zal voldoen. Prijzen gaan omhoog, factureringen zullen anders gaan verlopen (betalingen vooraf i.p.v. achteraf bijvoorbeeld), in sommige gevallen zullen bestaande contracten kunnen worden opengebroken als in contracten een clausule is opgenomen over de solvabiliteit van KLM, etc., etc.
Als er ook maar één KLM medewerker zijn baan verliest omdat jij met andere vliegers in jouw vakbond-ledenraad het ridicule vroegpensioen en andere idiote emolumenten blijven verdedigen dan is het persoonlijk drama van dat persoon alleen aan jou te wijten.
Hoe kun je met jezelf leven als jouw bedrijf op het punt staat zeer veel arbeidsplaatsen te gaan verliezen terwijl jij je druk maakt over crew hotels, daggeld en stoppen op je 56e?
Hoezo "Keeping The Family Together?" Je moest je schamen!
Als VNV instemt met het schrappen van 56 jaar als verplichte pensioenleeftijd levert dat KLM 150 miljoen euro per jaar op! Daar kunnen zeer veel arbeidsplaatsten (grond- en vliegend personeel) mee worden behouden!
Jij, NvS, bent gewend (verwend) geraakt, decennia lang in decadentie gewikkeld, door een beleid van directie van "Do Not Rock The Boat!". Dat werd in de volksmond vertaald met "Keeping The Family Together".
Dagenlange safari's, strandvakanties, exotische citytrips, cocktails onder palmbomen, feesten en crew-orgie's. Het is niet normaal. Het was niet normaal. Het is decadent.
Feit is dat enige arbeidsonrust bij een luchtvaartmaatschappij -in tegenstelling tot andere bedrijfstakken- onmiddellijk leidt tot lagere ticketsales (je ziet dat nu ook al terug in de prognose voor 4e kwartaal 2014 en 1e kwartaal 2015: sales loopt mijlenver achter; de werkelijke storm moet nog beginnen).
Jij bent met jouw vakbond degene geweest die KLM jarenlang heeft gegijzeld door, onder druk van mogelijke acties en arbeidsonrust, KLM te dwingen met alle eisen in te stemmen. In de volksmond ook wel blackmail genoemd.
En Hartman is diegene die stilzwijgend met alles maar instemde om arbeidsonrust te voorkomen.
Word wakker NvS! Een technisch failliete onderneming heeft geen ontslagvergoeding meer. Ook al staat dat met 1.000 woorden in een CAO.
Succes met jouw A330 rating elders, zou ik zeggen.
Laatst bewerkt: