Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben het helemaal met je eens, C150. Wat écht niet meer kan is dat rusturen aan boord buiten de calculatie vallen.Moet ook even nadenken of een dergelijke QR opdracht eigenlijk normaal gevonden moet worden. Dat is geen werk, maar moderne slave labour. Vraag je QR cabine er maar naar wat zij er van vinden, als dat mag van jullie management.
'We' vliegen Doha-Houston en 24 uur later weer terug. 7.000nm. Ter vergelijking: AMS-EZE is 6.150nm.
En daarvan gelden alleen de gewerkte uren. De uren rust aan boord tellen niet mee.
Daar moet KLM mee concurreren.
KLM zal minstens EU-FTL moeten gaan vliegen.
Het is werk. Geen vakantie. Om dat te begrijpen moet er een enorme cultuuromwenteling plaatsvinden. Ben bang dat KLM-ers dat niet kunnen/willen.
Voordeeltje van EU/FTL zou wel ziJn dat 80% van KL-cabine zijn/haar baan meteen opzegt. :yeehaa: En alleen al daarom gaat het niet gebeuren.
Waarom ziet nu niemand in dat de oplossing van het probleem recht voor onze neus ligt?
...Waarom is onze WRR deels ons salaris?
Onze Werk- en Rusttijden Regeling (WRR) is gebaseerd op een 40-urige werkweek. In onze cao is vastgelegd dat hoe langer je overwerkt, hoe groter de compensatie in vrije tijd daarvoor is. In ons salaris zit - in tegenstelling tot andere cao's - namelijk geen onregelmatigheidstoeslag terwijl ons werk wel al die componenten bevat: overuren, tijdsverschillen en nachtdiensten. Het langer werken dan standaarddagen van acht uur, het onregelmatig en het door de nacht heen werken wordt verrekend in onze WRR. Zou je een gedeelte van dat verlof inleveren, dan lever je een gedeelte van je vergoeding in terwijl dat bij anderen in het salaris blijft vergoed. Wanneer je ons RV zou omrekenen in geld, kan dat oplopen tot 30% meer salaris. Daarom kan een versoberde WRR gezien worden als vermindering op loon...
Tja, dat vat het prima samen: de scab Murphy heeft zich decennia lang kunnen uitrusten en profiteren van alles wat die 'foute' vakbond heeft geregeld voor haar personeel. Mooie en humane schema's waarmee je het personeel niet uitmergelt.'We' vliegen Doha-Houston en 24 uur later weer terug. 7.000nm. Ter vergelijking: AMS-EZE is 6.150nm.
En daarvan gelden alleen de gewerkte uren. De uren rust aan boord tellen niet mee.
Daar moet KLM mee concurreren.
KLM zal minstens EU-FTL moeten gaan vliegen.
Het is werk. Geen vakantie. Om dat te begrijpen moet er een enorme cultuuromwenteling plaatsvinden. Ben bang dat KLM-ers dat niet kunnen/willen.
Doe jij dat maar eens 2 decennia Max Rate, max FTL diensten! Je weet wel, vroege diensten, late diensten, tijdszones, jet lag, allemaal opgerekt tot het legale maximum, en dan kijken we wel eens hoe 'wakker' en gezond jij dan nog bent. Oh wacht, dat weet je natuurlijk helemaal niet hoe dat is...KLM WRR = 8 uur > EU/FTL = 13 uur. Dit kan toch gewoon niet meer? Wanneer worden ze eens wakker in Amstelveen?[/url]