De uitdagingen van de Koninklijke....

Murphy zal best wel een beetje Murw zijn na zo´n duty. Moet ook even nadenken of een dergelijke QR opdracht eigenlijk normaal gevonden moet worden. Dat is geen werk, maar moderne slave labour. Vraag je QR cabine er maar naar wat zij er van vinden, als dat mag van jullie management.
 
Dat verhaal over fuel hedgen is wel uitgemolken intussen. Fuel hedgen heeft geen "geld gekost". Fuel hedgen maakt de financien, kosten, baten, e.d. inzichtelijk over een lange periode voor een industrie die erg afhankelijk is van de grillen van een vrij gewelddadige oliemarkt. Kunnen we nu ook stellen dat de industrie ONTZETTEND veel geld heeft verloren door niet in de dollar te investeren voor de enorme euro plunge vs de dollar in de afgelopen maanden?

Je hebt niet zo veel verdiend als mogelijk was geweest, MITS je bereid was het risico te lopen om aanzienlijk minder te verdienen. Dat zijn risicomodellen die bekeken worden door analysten en op basis van een hele hoop data worden daar beslissingen over gemaakt. Juist om rekening te houden met geweld in die markt en om de situatie inzichtelijk te maken. Ik weet zelf ook niet waarom ik dit post (omdat iedereen dit toch zou moeten weten) maar aan de hand van wat vorige posts moest ik het even kwijt, met mijn HAVO.
 
Moet ook even nadenken of een dergelijke QR opdracht eigenlijk normaal gevonden moet worden. Dat is geen werk, maar moderne slave labour. Vraag je QR cabine er maar naar wat zij er van vinden, als dat mag van jullie management.
Ik ben het helemaal met je eens, C150. Wat écht niet meer kan is dat rusturen aan boord buiten de calculatie vallen.
Maar de rust ter plekke van 24 uur is weer helemaal geen probleem. En daar ging mijn reactie over.
De term 'We' is een algemene term in het kader van 'wij luchtvarenden'. Geen (voorbarige) conclusies uit trekken. QR is een leuk bedrijf trouwens.
De ME-carriers zijn bezig met The End Game en (AF)KL geeft binnen enkele jaren het nakijken. Best-case-scenario: KLM wordt verkocht aan een ME-carrier.
Schaalvergroting met een EU carrier, zeker als die AF heet, heeft geen groot rendement. De planning bij overname was dat er op veel meer vlakken samengewerkt zou gaan worden. Het eind van het liedje is dat AF alle buitenstations heeft overgenomen (met waardeloze service als gevolg), de cargo is gesloten en ieder in Europa zijn eigen toko blijft draaien.
Tot nu toe.
Nu gaat de Juniac de dienst uitmaken.

Zomaar een open vraag: waarom haalt AFKL de kas leeg?
Ter voorkoming korte termijn overname misschien????
 
Ok maatschappijen in Europa hebben problemen. Maar wie denkt dat én QR én EY én EK succesvol blijven. Keep on dreaming.
 
Uiteindelijk zijn het allemaal communicerende vaten... (het is allemaal vloeibaar).

de LCC willen blijven groeien maar kunnen dat op enig moment niet meer .. Dat is het moment dat ook hun model wordt aangepast.. Kijk maar naar het laatste bericht van Ryanair.. zij willen nu op Stansted wel ICA gaan feeden!

Het is niet anders dan de postorderbedrijven of de webwinkels of een Dell (die alleen maar direct wilde). Het zijn allemaal marktniches (sommige wel heel groot) en daar is ruimte voor.

Deze ruimte drukt de prijs en stuwt de vraag.. Het dwingt ook dat de traditionele aanbieder moet veranderen.. hoe maakt niet zoveel uit maar je moet er wat meedoen en dat moet wel goed zijn.. Dat hoeft echt niet met uitgekleed product te zijn.. maar dan moet je het aangekleed product wel heel goed neerzetten.

Als de traditionele aanbieder niet verandert.. tja .. dan is het fijn dat u meedee.

Een paar jaar geleden kwamen de webwinkels heel sterk op. En ja de winkels hebben daar ongelovelijk veel last van (ook door de crisis trouwens). Maar uiteindelijk zijn er altijd mensen die toch even iets willen zien, voelen, aantrekken.. steeds die dozen retourneren is ook geen feest, is lastig.

De weg die KLM kiest is om mee te gaan in die aanbiedingsvorm.. koffer bij betalen.. je krijgt nog net een cracker ipv iets serieuzer.. Geef mij liever of niets .. of laat mij betalen voor iets wat dan ook echt goed is (EZ) of doe het gewoon goed en reken structureel 25,- / 35,- meer. Tijdschema en dergelijke en het gemak dat het allemaal wel inclusief is kan ook heel goed werken.

Ik heb ook wel met maatschappijen gevlogen waarbij wat je kreeg afhankelijk was van welke service je betaald had bij je ticket .. of welke status je hebt?

Toen EZ vanuit Londen op Geneve ging vliegen daalde de prijs. Tegelijkertijd ging men wel veel vaker vliegen... Ik weet zeker dat door de Ryanair verbindingen er ook veel meer gevlogen wordt..

Maar KLM profiteert hier ook van.. EZ is leuk .. maar als KLM concurrerend/aantrekkelijk is (letop .. niet perse de goedkoopste) dan overweeg of kies je die wel. .. Een heel groot voordeel is dat je bij EZ/HV etc gewoon enkeltjes kan kopen ipv die stompzinnige retourtjes boeken voor enkele reizen.

De moraal van het verhaal is dat ME3 inderdaad heel reuring in de markt brengt. Maar blijft die markt gelijk of is hij fors gegroeid door het ruimere aanbod? Ik gok op het laatste. Ik heb nooit gehoord dat KLM minder is gaan vliegen vanwege hun. (ik hoorde wel dat laatst Emirates echt waanzinnig leeg was op AMS-DXB.

Iedere carrier wordt nu wel gedwongen om iets aan hun aanbieding ..(comfort, service en kwalititeit) te doen.

Ook voor ME3 komt er een eind aan wat zij reëel kunnen handelen of van de markt kunnen afsnoepen..

Waarom zou ik willen overstappen in Dubai als ik ook rechtstreeks kan.. met een lekker bizbed, goed eten en drinken en fijne service tegen een concurrerende prijs? 1 of 2 keer is leuk .. maar daarna ben je het gauw zat.. zeker als je midden in de nacht moet overstappen..

KLM heeft alleen echt veul te laat gereageerd!
 
Perform 2020

Perform 2020

AFKLprf2020freighters.jpg


In het kader van Perform 2020 worden er 4 vrachtkisten uitgefaseerd in maart.
Weet iemand of dit kisten zijn die al in de woestijn stilstaan of zijn dit kisten die nu nog actief vliegen en in maart buiten gebruik worden gesteld?
 
Freighters

Freighters

AFfreighters.jpg


KLfreighters.jpg


Nu 14 in operation -4 = 10, dat is 29% van de vloot eruit per maart.
Minimaal 2 op AMS ik kan me niet voorstellen dat ze T7's wegdoen.

4 X gem 16 cockpitcrew per kist is 64 man klaar om om te scholen of?

@C150 dank voor je antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dat nieuws is ja of nee.

Twee MDs gaan zowiezo gepland voor eind maart en een ERF is recentelijk overgedragen aan ABC. Hoeveel ERFn er nog in Parijs actief zijn weet ik niet, maar daar is het altijd de bedoeling geweest dat er enkel 2 T7Fs zouden overblijven. Zo kom je al snel op 4 toestellen, al heb ik ook wel geruchten gehoord dat uitfasering van de Mad Dogs wel eens versneld zou kunnen worden.
 
'We' vliegen Doha-Houston en 24 uur later weer terug. 7.000nm. Ter vergelijking: AMS-EZE is 6.150nm.
En daarvan gelden alleen de gewerkte uren. De uren rust aan boord tellen niet mee.

Daar moet KLM mee concurreren.

KLM zal minstens EU-FTL moeten gaan vliegen.
Het is werk. Geen vakantie. Om dat te begrijpen moet er een enorme cultuuromwenteling plaatsvinden. Ben bang dat KLM-ers dat niet kunnen/willen.

I stand corrected then. Maar ik ben het niet met je eens dat KL dan maar meteen naar het absolute minimum moet gaan, gelijktrekken met de lokale concurrentie (LH/BA) is al een stap in de goede richting. Uitstel van executie? Dat zien we dan wel weer. Voordeeltje van EU/FTL zou wel ziJn dat 80% van KL-cabine zijn/haar baan meteen opzegt. :yeehaa: En alleen al daarom gaat het niet gebeuren.
 
Voordeeltje van EU/FTL zou wel ziJn dat 80% van KL-cabine zijn/haar baan meteen opzegt. :yeehaa: En alleen al daarom gaat het niet gebeuren.

Toen KLC recent hun sollicitatiesite had geopend voor sollicitaties waren er binnen 1 dag 2000 sollicitaties binnen. Die meiden opereren 30 minuten van de EU/FTL en mogen gewoon 5 stretches doen.

Waarom ziet nu niemand in dat de oplossing van het probleem recht voor onze neus ligt?
 
Erger nog, ik zie hun propaganda praat nu ook op Facebook verschijnen. Mooie uitleg waarom hun WRR die overeenkomt met een 40 urige werkweek een arbeidsvoorwaarde is. Mocht hier aan getoornd worden dan zouden ze een onregelmatigheidstoeslag van 30% (!!!!!) van het salaris moeten ontvangen.

Dat ze door de 40 urige werkweek zo inflexibel als de pest zijn doordat ze maximaal 3 sectoren (meestal 1 a 2) per dag kunnen doen (en dus hooguit 4 a 5 uur werken per dag) staat er weer niet bij. Zelfs met hun 3 ICA vluchten (100%) komen ze echt niet verder 80 uur per maand. Laat ze dan aub ook gewoon per uur betaald worden.


KLM WRR = 8 uur > EU/FTL = 13 uur. Dit kan toch gewoon niet meer? Wanneer worden ze eens wakker in Amstelveen?


...Waarom is onze WRR deels ons salaris?
Onze Werk- en Rusttijden Regeling (WRR) is gebaseerd op een 40-urige werkweek. In onze cao is vastgelegd dat hoe langer je overwerkt, hoe groter de compensatie in vrije tijd daarvoor is. In ons salaris zit - in tegenstelling tot andere cao's - namelijk geen onregelmatigheidstoeslag terwijl ons werk wel al die componenten bevat: overuren, tijdsverschillen en nachtdiensten. Het langer werken dan standaarddagen van acht uur, het onregelmatig en het door de nacht heen werken wordt verrekend in onze WRR. Zou je een gedeelte van dat verlof inleveren, dan lever je een gedeelte van je vergoeding in terwijl dat bij anderen in het salaris blijft vergoed. Wanneer je ons RV zou omrekenen in geld, kan dat oplopen tot 30% meer salaris. Daarom kan een versoberde WRR gezien worden als vermindering op loon...

www.vnconline.nl/agenda/flash/841
 
Laatst bewerkt:
'We' vliegen Doha-Houston en 24 uur later weer terug. 7.000nm. Ter vergelijking: AMS-EZE is 6.150nm.
En daarvan gelden alleen de gewerkte uren. De uren rust aan boord tellen niet mee.

Daar moet KLM mee concurreren.

KLM zal minstens EU-FTL moeten gaan vliegen.
Het is werk. Geen vakantie. Om dat te begrijpen moet er een enorme cultuuromwenteling plaatsvinden. Ben bang dat KLM-ers dat niet kunnen/willen.
Tja, dat vat het prima samen: de scab Murphy heeft zich decennia lang kunnen uitrusten en profiteren van alles wat die 'foute' vakbond heeft geregeld voor haar personeel. Mooie en humane schema's waarmee je het personeel niet uitmergelt.

Toen moest Murphy met zijn 56e met pensioen, maar omdat hij nog nog niet opgebrand was door zijn werkgever had Murphy nog voldoende energie (of zijn financiële zaakjes niet op orde?) en begon hij als een klein verwend kind te zeuren dat hij perse verder wilde vliegen.

En dus gaat zo'n backstabber dan naar het Midden Oosten om daar met opgeheven vingertje te gaan preken hoe het allemaal anders moet.

Een ding is zeker Murphy, als jij 40-45 jaar lang afgebeuld was geweest zoals de huidige generatie wordt afgebeuld, dan had jij God op je blote knietjes bedankt als je met je 56e met pensioen had mogen gaan, laat staan dat je had moeten doorbeunen tot je 65e!
KLM WRR = 8 uur > EU/FTL = 13 uur. Dit kan toch gewoon niet meer? Wanneer worden ze eens wakker in Amstelveen?[/url]
Doe jij dat maar eens 2 decennia Max Rate, max FTL diensten! Je weet wel, vroege diensten, late diensten, tijdszones, jet lag, allemaal opgerekt tot het legale maximum, en dan kijken we wel eens hoe 'wakker' en gezond jij dan nog bent. Oh wacht, dat weet je natuurlijk helemaal niet hoe dat is...

Het probleem is dat mensen als Murphy en Max Rate zo enorm verwend zijn bij de KLM dat ze denken dat permanent vliegen volgens de FTL limits geen enkel probleem is, en dat men het CAO-kindje met het badwater weg kan gooien! Dan ben je pas echt deluded en verwend! :bwah:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan