Inderdaad doelde ik op het franse artikel.
@orange .. Ik heb respect voor je financiele kennis, echt rocksolid.
Je begrijpt er alleen geen bal van. In frankrijk heb je een cfo, die heet Houdini. En als hij gaat goochelen en het vervolgens aan de pers verteld dan klopt t???!!
Mooi voorbeeld:
1. De holding gaat de kas van KL afromen.
2. De kas blijft bij klm, er gaat geen geld worden rondgepompt
3. Ieder houdt haar eigen middelen
3. Wel gaat men de geldstromen optimaliseren over de bedrijven zodat er minder rente moet worden betaald?
Huh .. Ik ben lost.
Toch knap dat je met veel te veel personeel, nog hogere salarissen voor vliegend personeel, duurdere hotels (letop hotels vind ik lastig onderwerp), zwaar verliesgevend binnenlands en europees netwerk en een ica netwerk met slechts 50% rendabele lijnen denkt winst te kunnen maken. 250 miljoen in 2015 - 700 miljoen in 2017.
Klm ombuigen naar 700 miljoen in 2017 geloof ik wel. Daar zie ik best mogelijkheden voor. Bij AF moet dan wel echt alles meezitten.
Wasrom vind ik hotels een lastig onderwerp.. Als je ergens aankomt na een lange dag ..in een andere tijdzone . Is een goed hotel echt wel belangrijk. Vaak worden er ook zeer aantrekkelijketarieven afgerekend. De klm hotels die ik gezien heb zijn heel redelijk tot prima. Ik heb geen exoten gezien. Ongetwijfeld zullen die er wel zijn. De vraag is of deze dan ook duur zijn en of er betere alternatieven voorhanden zijn!