Rippleseven
New member
Dat vind ik dan ook het enige nadeel hier.....dat anonieme...:biertje:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daarbij is 10% erg veel. Ik vraag me af of je daar (op de langere termijn) een winstuitkering van 10% uit haalt...
“If a capitalist had been present at Kitty Hawk back in the early 1900s, he should have shot Orville Wright. He would have saved his progeny money. But seriously, the airline business has been extraordinary. It has eaten up capital over the past century like almost no other business because people seem to keep coming back to it and putting fresh money in. You’ve got huge fixed costs, you’ve got strong labor unions and you’ve got commodity pricing. That is not a great recipe for success. I have an 800 (free call) number now that I call if I get the urge to buy an airline stock. I call at two in the morning and I say: ‘My name is Warren and I’m an aeroholic.’ And then they talk me down.”
Ben ik niet met je eens.65 Miljoen besparen is leuk maar een druppel op de gloeiende plaat. Ik ben geen voorstander van inleveren salaris maar wel in meer en efficienter werken. Daar is, mijns inziens, ook genoeg ruimte voor binnen 't vliegerkorps. De zware klappen moeten echter vallen binnen 't cabinekorps/grondorganisatie en 't management. Met die uitspraak maak ik me niet populair maar daar zit 't meeste 'vet'. Daar valt dus 't meest te besparen.
Of kijk naar andere vliegmaatschappijen. Die betalen fórs minder.
Daar twijfel ik niet aan. Is de productiviteit dat ook?
Ben ik niet met je eens.
Een co van 25 met 3 jaar werkervaring verdient makkelijk het dubbele van wat iemand met een gewilde HBO-opleiding, zelfde leeftijd en ervaring verdiend.
Meester, ik apprecieer jouw mening en ben met je eens dat er elders best wel ruimte zit.65 Miljoen besparen is leuk maar een druppel op de gloeiende plaat. Ik ben geen voorstander van inleveren salaris maar wel in meer en efficienter werken. Daar is, mijns inziens, ook genoeg ruimte voor binnen 't vliegerkorps. De zware klappen moeten echter vallen binnen 't cabinekorps/grondorganisatie en 't management.
Dat is niet juist. We worden 'markt-conform' betaald...
Dat betwijfel ik toch ten zeerste. Een gewilde HBO-opleiding? Zoiets als bedrijfskunde, technische bedrijfskunde verdienen gemiddeld 2500 euro bruto per maand. Met 3 jaar ervaring, loopt het richting de 3200 euro bruto. Een afgestudeerd tandarts verdient €4000 (weliswaar WO, maar toch).
Daar komt nog bij. Iemand met een kantoorbaan heeft vaak een auto van de zaak, een laptop, een mobieltje. Lease auto's waar je zo 15,000 km per jaar privé mee mag rijden. Dat is toch weeer ruim €100 bovenop je maandsalaris die je krijgt.
Het lijkt veel wat een beginnende co verdient, maar zet dat tegenover de enorme lening van 150.000. De onzekerheid die de baan met zich mee brengt, de onregelmatigheid. Dan verdienen vliegers naar mijn idee toch niet zo bijster veel meer dan iemand met een gewilde HBO opleiding.
fftopic:
Mwah, zo leuk is het allang niet meer in Nederland...
Een afgestudeerde HBO'er zit op ongeveer 2000 bruto per maand. Een WO'er (mét master) mag blij zijn als ie 3000 haalt.
Iemand met een kantoorbaan krijgt vaak geen laptopjes, mobieltjes en leasewagen meer hoor... Dat komt vaak bij hogere posities pas. Of je moet echt veel door het land moeten rijden voor je baan. Deze dingen zijn in ieder geval allang geen vanzelfsprekendheid meer.
De discussie "ik heb een hoge lening dus ik verdien veel salaris" ga ik hier niet aan :biertje: