De uitdagingen van de Koninklijke....

  • Dubbele Dopler dag weg ==> Extra verlof dag? Waarom is die dan?

Stamt nog uit de tijd dat navigatie boven de Atlantische oceaan inspannend was (Doppler) en de stress hoger. (Je wist niet precies waar je uit kwam aan de overkant en dus ook niet of je genoeg brandstof bij je had om een vliegveld te bereiken.)
 
Altijd gedacht dat de dd-dag erbij kwam omdat toen de navigator er af ging en de baas die dus niet meer stiekum een paar uurtjes aan het roer kon zetten zodat hij een uiltje kon knappen.
 
  • KLC Europa ==> Een inspanning van AF om dit te bereiken resulteerde in een staking van een half miljard; kansloos.

Voor cabine was dit eind 2013 al rond. Maar omdat een paar dedicated europa pursers en ca's dat niet zo leuk zouden vinden dacht Camiel: Dan doen we dat toch gewoon niet.... onbegrijpelijk. Hier valt idd zoveel winst te behalen terwijl de meeste KLM ca's dit niet eens erg zouden vinden!!
Hopelijk pakt PE dit anders aan.

Vwb cockpit: Die vliegen al onder dezelfde CAO. Met het enige verschil dat je op de 737 1 dag per maand meer vrij hebt dan bij KLC. Laten we zeggen als compensatie voor de langere vluchten, meer nacht-vluchten en groter tijdsverschil op sommige bestemmingen.

Dit neemt niet weg dat we over de hele linie fors zullen moeten inleveren. Ook al zal dat voor velen stagnatie betekenen. Uiteindelijk willen alle KLM vliegers bij KLM met pensioen. Vooral zoor de junioren is dat nog een lange weg.
 
Vwb cockpit: Die vliegen al onder dezelfde CAO. Met het enige verschil dat je op de 737 1 dag per maand meer vrij hebt dan bij KLC. Laten we zeggen als compensatie voor de langere vluchten, meer nacht-vluchten en groter tijdsverschil op sommige bestemmingen.

De 737 deed eerst ook gewoon 17 om 11. Juist die punten die jij noemt zorgen er al voor dat men op de 737 behoorlijk veel waarderingspunten opbouwt en dus vaak nog een extra dag vrij is.

Die extra- extra dag die standaard een 16 om 12 genereert is er alleen gekomen omdat er op een gegeven moment nog zoveel dagen op de plank lagen dat besloten is dit structureel in te voeren. (Correct me if i'm wrong).

Waarom is die extra dag nodig als ik al die ex Fokker 70 F/O's hoor dat het zooooo veel relaxter is op de 73? De keren dat er 4 sectoren worden gevlogen op de 73 is minimaal, terwijl het bij KLC structureel is.

Zodoende kan die ene dag die als "goodie" gegeven is wel weg. Want een 15 om 13 bij 100% is wel erg luxueus...
 
De 737 deed eerst ook gewoon 17 om 11. Juist die punten die jij noemt zorgen er al voor dat men op de 737 behoorlijk veel waarderingspunten opbouwt en dus vaak nog een extra dag vrij is.

Die extra- extra dag die standaard een 16 om 12 genereert is er alleen gekomen omdat er op een gegeven moment nog zoveel dagen op de plank lagen dat besloten is dit structureel in te voeren. (Correct me if i'm wrong).

Waarom is die extra dag nodig als ik al die ex Fokker 70 F/O's hoor dat het zooooo veel relaxter is op de 73? De keren dat er 4 sectoren worden gevlogen op de 73 is minimaal, terwijl het bij KLC structureel is.

Zodoende kan die ene dag die als "goodie" gegeven is wel weg. Want een 15 om 13 bij 100% is wel erg luxueus...

100% op de 737 = 16 om 12. Gemiddeld 1 keer in de 4 maanden krijg ik vanwege waarderingspunten een extra dag vrij.
Van mij mag het waarderingspunten systeem ook op de schop: een stuk soberder.
Persoonlijk lever ik liever salaris in dan dat het standaard aantal RV dagen wordt verminderd.
En zo heeft iedereen zijn eigen lijstje met punten waarop bezuinigd kan worden.
 
Vandaag met Turkish in economy gevlogen (shorthaul 737) en moet helaas bekennen dat KLM hier slecht uit de bus komt in vergelijking. Eten is vele malen beter dan in economy van KLM (longhaul) en porties zijn groter, drankservice geeft meer keuze. Daarnaast krijg je van tevoren een menu met het eten en het drankaanbod wat toch een leuke touch geeft. CC heeft daarnaast geen nee hoeven te verkopen. Stoelen zijn beter dan KLM shorthaul, leer met goede pitch. Daarnaast van gate tot gate inflight entertainment op elke stoel, met meer keuze in films dan bij KLM. Heb er geen meetlat naast gehouden maar scherm leek ook groter dan op de triple bij KLM.
Het is dat ik een hekel aan overstappen heb, zeker voor een longhaul vlucht. Maar ik moet zeggen dat Turkish uitstekend beviel. Kon weinig verschil ontdekken in de service van de cabinebemanning. Werd iig duidelijk via SOP's gewerkt.
Businessclass zag er goed uit, 2-2 en volledige businessclass stoelen.

Concurreren tegen de prijzen en service van Turkish gaat nog een hele kluif worden. Snijden in kosten is 1 ding, maar er zal zwaar in het product geïnvesteerd moeten worden.
 
Ach, zolang we maar lekker goedkoop en luxe kunnen vliegen en kijken we graag de andere kant op toch?
Nee, neem Nederland dan. Met Wilders als grootste partij binnenkort is het pas lekker! Hypocriet hoor.
In welk deel van de wereld moeten de copiloten betalen om te mogen vliegen? Juist, ja, in west Europa. In Midden-Oosten heb je dat niet. Ja, er is een verbod op organisatie, maar wat heeft dat nou voor goeds gebracht voor de huidige jongste generatie in Europa? In de VS heb je al de effecten van de te lage betalingen voor vliegers: groot tekort.
Er is overal in de wereld wel wat. Daar heb je als internationale luchtvaartmaatschappij mee te maken. Je moet het beter en goedkoper doen.
En die strijd heeft AFKL allang verloren.
 
Nee, neem Nederland dan. Met Wilders als grootste partij binnenkort is het pas lekker! Hypocriet hoor.

Haha, misschien moet je Freedom House even bellen en vertellen dat ze iets over het hoofd hebben gezien ten aanzien van Nederland...

Soms krijg ik het idee dat je best slim bent, maar na zo'n opmerking...
 
Nee, neem Nederland dan. Met Wilders als grootste partij binnenkort is het pas lekker! Hypocriet hoor.

Als je een punt wilt maken, moet je wel even het verschil leren tussen iets wat wordt waargenomen, en iets waarvan je verwacht dat het gaat gebeuren. Waarbij je bij het laatste ook nog moet bedenken over hoe groot de kans is dat wat je verwacht ook echt gaat gebeuren.

Heeft iemand Murhpy trouwens ooit op authenticiteit gecontroleerd? Want elke keer als hij wat post krijg ik dit gevoel...

internet-troll-300x269.jpg
 
Op de facebook van de KLM zie ik een niet zo'n geslaagde actie. De werelddealweken. Veel klanten klagen over het feit dat de ticket prijzen hoger zijn dan anders. Het lijkt me geen goede zet om nu mensen weg te jagen met het idee dat de KLM duur is en zo ook bedriegelijk overkomt.

Ik zou hier als KLM toch nog maar even gauw naar kijken.
 
De werelddealweken. Veel klanten klagen over het feit dat de ticket prijzen hoger zijn dan anders. Het lijkt me geen goede zet om nu mensen weg te jagen met het idee dat de KLM duur is en zo ook bedriegelijk overkomt.
Er is geen mooie manier om dit te brengen, FP: "WERELDDEALWEKEN" IS EEN MARKETING TRUC!
De tickets zijn inderdaad helemaal niet goedkoper, de service is helemaal niet beter.
Momenteel is het enige dat KLM kan doen is haar reservation-bot zo scherp te laten prijzen dat de stoelen gevuld zijn in de hoop dat ze via buy-ups en inflight-sales nog iets aan de mensen kunnen verdienen.
The end game is begonnen. AFKL heeft buitengewoon slechte kaarten. En ze is 'All-In' gegaan. De banken hebben het laatste krediet verstrekt, de leveranciers beginnen te mopperen, contracten worden opgengebroken (de meeste hebben een clausule dat zulks kan als een van de partijen een negatief eigen vermogen krijgt), het personeel klaagt dat "de rek er uit" is, CAO's zijn veel te duur en de enige manier om kosten omlaag te krijgen -groei- kan niet, omdat de vliegtuigen niet kunnen worden gefinancierd.
Als jij CEO zou zijn, FP, wat zou jij dan nu doen?
 

Dan heeft u zeker ook geen Iphone of Ipad (die zijn immers gemaakt door uitgebuitte Chinese werknemers)? Zolang we maar voor een redelijke prijs een luxe telefoon hebben krijgen we graag de andere kant op toch?
-> Gewoon maar even bedoeld om aan te geven dat we de producten toch wel blijven gebruiken, ongeacht de condities in het land van afkomst... Hier moeten we ons overheen zetten. Management moet kijken hoe we het kunnen winnen tegen dergelijke maatschappijen. Service is een goede eerste stap.

Maar ook binnen Europa (waar we niet de andere kant op hoeven te kijken, toch) hebben we maatschappijen die momenteel een grotere passagiersgroei laten zien dan KL.
Als je bijvoorbeeld Easy met KL vergelijkt op shorthaul routes, zie je dat de service (buiten dat cola'tje en koekje) vergelijkbaar is. Het is dan ook niet voor niets dat Easy steeds meer pax van KL afsnoept. (Niet alleen van KL hoor, het was voor BA ook niet bepaald feest toen Easy ook op Moskou ging vliegen).
KLM zal zich dus positief moeten gaan onderscheiden van deze 'new generation carriers'.

Om op Flash terug te komen:
Ook ik heb vorig jaar met Turkish gevlogen. Dit was op een georganiseerde reis en ik had de carrier dus niet zelf voor het kiezen. Ik geef je gelijk kwa service. Echter, zou ik zelf kiezen om met ze te vliegen? Nee.
Het slechte engels van de cabin crew was op zijn minst storend te noemen. Daarnaast is op de 2 van de 4 vluchten niet gecontroleerd of tijdens decent/landing de tray tables omhoog waren, riemen vast en window blinds open... De personen in de rij voor mij hebben hier mooi van geprofiteerd.... Het zijn deze kleine dingen die mij een slecht beeld over een carrier geven. Misschien heb ik wel 2 keer pech gehad? Who knows... Maar ik vlieg voorlopig niet meer met ze.



De markt is hoe deze is, en AF/KL zal zich hieraan aan moeten passen om te kunnen overleven. Voor welke uitdagingen 'we' nu staan heeft iemand(?) een stuk terug al mooi uitgelijnd.
 
Foohke, Ik Heb dus hetzelfde bij KLM gehad waarbij de pre-landing checks door de cabinebemanning zeer slecht werden gedaan.
Stoelen niet rechtop, blinds dicht, tafeltjes naar beneden. Het is voor mij echter geen reden om biet met een maatschappij te vliegen.
Het valt mij eigenlijk altijd op omdat de CC bij EasyJet bijna over de knieën van de passagiers heen duikt om alles te checken en ze er verdomd lang overdoen. Bij andere mijen gaat het allemaal sneller.

Heb het idee dat KLM niet echt weet wat ze wil. Concurreren met LCC's in Europa of concurreren met full service maatschappijen.

Ik zie niet echt in wat die website te maken heeft met de respectievelijke Airlines en hun service. En zover ik weet vliegt KLM ook naar Istanbul, en Transavia naar verscheidene andere Turkse bestemmingen. Blijkbaar is het geen probleem om dat geld naar Nederland te halen ondanks de verschrikkelijke misstanden?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan