De uitdagingen van de Koninklijke....

Hoorde ook al dat de eerste ICA vluchten zijn geannuleerd omdat de VNC niet meer wil motiveren..

Voor de buitenstaanders: de VNC heeft naar aanleiding van de stap van Elbers om geen cabinepersoneel meer aan te nemen, besloten om stiptheidsacties te gaan voeren. De stiptheidsacties bestaan o.a het besluit om niet meer in te stemmen met een tijdelijke overschrijding van de CAO mocht een vlucht vertraagd zijn oid.

Ik hoor die meiden achterin alleen maar zeiken over dat densificatie programma wat behelst dat er per vlucht tussen de 3 en 6 stoelen beschikbaar zullen zijn op de 737. Erg constructief wordt er in ieder geval niet gesproken.

Het gaat een warme winter worden...
 
Het zal toch niet gebeuren dat de KLM onder gaat a.g.v. Het gedrag van een stel weenies in de cabine?? De flex mevrouw die 18 dagen vrij is nadat ze zich even aan wat vlees te buiten is gegaan in Buenos Aeres.....
 
Als ik hier zo lees lijkt me dat de allergrootste uitdaging voor de KLM is om de hele discussie 'to the point' te houden, maar ik vrees dat het oud hollandsche traditie wel weer zal verzanden in wat touwtrekkerij tussen de KLM directie en de diverse vakbonden over wat luxe artikeltjes die de afgelopen jaren in de diverse CAO's terecht zijn gekomen.
 
Cabine stipt?

Cabine stipt?

Welk doel dient het om hier cabine medewerkers aan te vallen?
Het KLC spook is realistischer dan ooit. Dat promotiegesprekken zijn stopgezet en er een aanname stop is kan alleen maar betekenen dat EU naar KLC gaat (of HV).
De eerdere overwinning van de bonden om het KLC plan af te serveren heeft Eurlins de kop gekost en nu gaat het er dan alsnog van komen. En dat doet pijn. Mogen ze zich er dan niet tegen verzetten?!
 
Beste Murphy....het aanvallen van cabine medewerkers dient natuurlijk geen enkel doel...Maar nog geen twintig jaar geleden vlogen de meiden zonder gemekker van Houston naar Amsterdam...en deden waar ze voor aangenomen waren...service verlenen. De tegenwoordige stess zit te zeiken dat ze "af" wil op een stukje van 6 uur........Ook hier een mentaliteits verandering die uitermate ongustig uitpakt nu het twee voor twaalf is en de handen uit de mouwen moeten . De KLM wordt kapot 'gepolderd' door alle vakbonden, en dat komt weer omdat de secundaire arbeids voorwaarden van de laatste 20 jaar zo briljant zijn, dat men er nu ernstig veel moeite mee heeft om in te leveren. En dan nu ineens niet meer bewilligen om maar een punt te maken...ga vooral zo door......Ik ken, denk ik , wel een paar maatschappijen die nu stilletjes in hun vuistje lachen.
Het kan natuurlijk zijn dat ik er helemaal naast zit en dat het helemaal niet slecht gaat met de KLM, in dat geval mijn excuus.....:kerst:
 
Maar dan ook niet mekkeren dat je als IPB cockpit niet (meer) in de crown lounge mag komen, tenzij je uiteraard BC tickets gekocht hebt. Waarom dat uberhaupt alleen voor cockpit en seniors gold is mij overigens een raadsel. Versobering prima, maar dan wel voor iedereen...
 
Ahhhhhhh NKAWTG daar ging het dus om... Tja, haat en nijd, laten we het daar maar niet over hebben binnen de KLM.

Het bezoeken van de business class lounge door een Captain of Senior purser met gold card (en dus business class rechten, maar helaas op dat moment nog zonder zitplaats) kan minder kwaad dan een grond agent die haar vriendinnetje lekker in de business class zet als vriendendienst. Inderdaad; gelijke monniken gelijke kappen. Zullen we gewoon constructief oplossingen zoeken i.p.v. verder gaan met afgeven?

Murphy, ook hier snap ik niet waar je heen wilt. Jij vind dat de cabine zich mag verzetten tegen het feit dat KLM wil dat ze meer dan 2 vluchten per dag doen?
Af en toe snap ik je niet. Je schreeuwt moord en brand als het gaat om de productiviteit van de vlieger en daarmee doorvliegen propageert, maar een groot probleem (KLM cabine), mag niet aangesneden worden? Raar...

Kom jij anders eens met constructieve ideen...
 
De uitdagingen van de Koninklijke....

Murphy wil graag aandacht, meer niet. Dus als jij iets verdedigt, gaat hij in de aanval. En andersom. Het schoolvoorbeeld van de term 'trol' op internet.
 
Mag een IPB'er met gold card in de lounge?

Op een ander veld dan Schiphol niet hoor!

Is het niet zo dat de bedoeling van die kaart is dat je ook weet welke ervaring je BC/Elite travellers hebben?

Overigens is de Crown lounge een keurige lounge maar een glaasje champie en een oester bij één van de tentjes is nog veel plezieriger.

Als het nou de Virgin Atlantic Lounge op Heathrow betreft.. dat zou je verplicht moeten worden omdat te ervaren!! Dat is echt een feest!

http://www.virgin-atlantic.com/gb/e...airport-guides/london-heathrow/clubhouse.html
 
@MAX KOEIENPOEP,

Een vlieger moet enige zelfkennis bezitten, ja ik mag graag een knuppeltje in het hoenderhok gooien.
De vraag is MAX of jij ook enige zelfkennis beschikt? Je merkt wel erg vaak op dat anderen "geen constructieve bijdrage" leveren, jij wel dan? Ook noem je zelf meerdere malen namen en je meent zelfs dat ze het bed delen met een MP vlieger! Je voegt zelf maar "wat" toe en dan ga je piepen en roepen om je "moeder", bah. Kijk eens in de spiegel naar je eigen badmuts.

Of ik het nu wel of niet eens ben met Murphy doet niet ter zake, hij volgt een bepaalde strategie en dat schijnt ook nog te werken ook. Hij is over het algemeen redelijk geinformeerd ook wat cabine betreft.
"Hier" een aantal "stessen" in de familie die het e.e.a. beamen. Voor de goede orde, EZE 50% 24(8/8) of 25 dagen(7/9) vrij afhankelijk van welke trip!

Pjotr, nog over dat "maatje". Is een KLM cabine "ding" vandaar mijn opmerking. Dat heb je vast toch wel eens horen roepen in de "Bus", crewbus Airbus :-)

Knallen maar weer .......................
 
Bedankt dat je maar weer beaamt dat jij de voortrekker bent van deze kindercrèche Sjakie. Je weet best wat ik bedoel met het noemen van echte namen van forumleden. Daar gaat het mij om. Jammer dat je dat zo probeert te ontwijken.

Mooi om te zien dat als het om de cabine gaat dat er keihard moord en brand geschreeuwd wordt en er vooral niks veranderd mag worden. Ik vlieg ook dagelijks met deze dames en moet dagelijks aanhoren hoe zwaar Europa is. Kijk eens naar die KLC meiden. Wil je misschien daar iets constructiefs over kwijt Sjakie?
 
OK, terug naar de uitdagingen maar weer. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het binnen KLM, en dan met name bij het hoger management, rommelt. En dat is geen goed teken. Na het vertrek van Camiel Eurlings, stapt nu ook Martijn van der Zee op. Uit de berichtgeving op luchtvaartnieuws maak ik niet op dat e.e.a. in een gemoedelijke sfeer is gebeurd:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/node/115782

Moraal van het verhaal is dat er een uitdaging aan het lijstje wordt toegevogd:
De interne samenwerking van het (hoger) KLM-management. Misschien tijd voor een CRM-cursus voor managers?

Al met al kom ik nu op een 10-tal uitdagingen:

1. Steeds grotere druk van low cost carriers op Schiphol (zij kiezen voor bases op SPL, ondanks de "nationale visie" van mainport).

2. KLM verliest de slag om cargo (full freighter markt).

3. Howel samenwerking met AF veel reizigers/bellycargo oplevert maakt de constructie KLM kwetsbaar (zie recente pilotenstaking).

4. De longhaul routes, de kippen met gouden eieren, staan onder toenemende druk van nieuwkomers (o.a. Emirates, Turkish etc.). Hierdoor komnt de financiering van de verliesgevende Europaroutes nog verder onder druk te staan.

5. De politiek heeft Schiphol een groeiplafond opgelgd (nachtregime) daar waar de concurrentie (o.a. Turkish) 24/7 ongelimiteerd van/naar thuisbasis kan vliegen.

6. Grote broer en Skyteam partner Delta gaat steeds nauwer met Virgin (UK) samenwerken. Dat zet de toestroom van UK-passagiers voor ICA onder druk.

7. KLM moet, onder druk van EC, slots van ICA vluchten opgeven. AF hoeft dat niet (er worden in het voorstel van Skyteam uitsluitend slots in Amsterdam, Rome en New York opgegeven).

8. De boetes, waarvan de omvang nog niet is te overzien, als gevolg van kartelzaken uit het verleden.

9. Longhaul komt onder steeds zwaardere druk van longhaul lowbudgetcarriers die vanuit Nederland of het grensgebied van Nederland hun vleugels uitslaan.

10. Onderlinge samenwerking KLM-management (er is, in elk geval naar buiten toe, geen rust in de tent).
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet:

11. Een hoge schuld en negatief eigen vermogen, waardoor het lastiger en duurder wordt om investeringen te financieren middels krediet.

12. Productie-afspraken tussen de AF en KLM vakbonden die geen groei van KLM toestaan zonder een evenredige productiegroei bij AF.
 
Laatst bewerkt:
Dank SlimJIm, het dozijn aan uitdagingen is compleet:


1. Steeds grotere druk van low cost carriers op Schiphol (zij kiezen voor bases op SPL, ondanks de "nationale visie" van mainport).

2. KLM verliest de slag om cargo (full freighter markt).

3. Howel samenwerking met AF veel reizigers/bellycargo oplevert maakt de constructie KLM kwetsbaar (zie recente pilotenstaking).

4. De longhaul routes, de kippen met gouden eieren, staan onder toenemende druk van nieuwkomers (o.a. Emirates, Turkish etc.). Hierdoor komnt de financiering van de verliesgevende Europaroutes nog verder onder druk te staan.

5. De politiek heeft Schiphol een groeiplafond opgelgd (nachtregime) daar waar de concurrentie (o.a. Turkish) 24/7 ongelimiteerd van/naar thuisbasis kan vliegen.

6. Grote broer en Skyteam partner Delta gaat steeds nauwer met Virgin (UK) samenwerken. Dat zet de toestroom van UK-passagiers voor ICA onder druk.

7. KLM moet, onder druk van EC, slots van ICA vluchten opgeven. AF hoeft dat niet (er worden in het voorstel van Skyteam uitsluitend slots in Amsterdam, Rome en New York opgegeven).

8. De boetes, waarvan de omvang nog niet is te overzien, als gevolg van kartelzaken uit het verleden.

9. Longhaul komt onder steeds zwaardere druk van longhaul lowbudgetcarriers die vanuit Nederland of het grensgebied van Nederland hun vleugels uitslaan.

10. Onderlinge samenwerking KLM-management (er is, in elk geval naar buiten toe, geen rust in de tent).

11. Een hoge schuld en negatief eigen vermogen, waardoor het lastiger en duurder wordt om investeringen te financieren middels krediet.

12. Productie-afspraken tussen de AF en KLM vakbonden die geen groei van KLM toestaan zonder een evenredige productiegroei bij AF.
 
Nou nog eentje dan (brengt het totaal op een symbolisch getal):

13. Hoge (personeels)kosten ten opzichte van andere full-service carriers in buurlanden.
 
Zie hier, het lijste van 13.....:

1. Steeds grotere druk van low cost carriers op Schiphol (zij kiezen voor bases op SPL, ondanks de "nationale visie" van mainport).

2. KLM verliest de slag om cargo (full freighter markt).

3. Howel samenwerking met AF veel reizigers/bellycargo oplevert maakt de constructie KLM kwetsbaar (zie recente pilotenstaking).

4. De longhaul routes, de kippen met gouden eieren, staan onder toenemende druk van nieuwkomers (o.a. Emirates, Turkish etc.). Hierdoor komnt de financiering van de verliesgevende Europaroutes nog verder onder druk te staan.

5. De politiek heeft Schiphol een groeiplafond opgelgd (nachtregime) daar waar de concurrentie (o.a. Turkish) 24/7 ongelimiteerd van/naar thuisbasis kan vliegen.

6. Grote broer en Skyteam partner Delta gaat steeds nauwer met Virgin (UK) samenwerken. Dat zet de toestroom van UK-passagiers voor ICA onder druk.

7. KLM moet, onder druk van EC, slots van ICA vluchten opgeven. AF hoeft dat niet (er worden in het voorstel van Skyteam uitsluitend slots in Amsterdam, Rome en New York opgegeven).

8. De boetes, waarvan de omvang nog niet is te overzien, als gevolg van kartelzaken uit het verleden.

9. Longhaul komt onder steeds zwaardere druk van longhaul lowbudgetcarriers die vanuit Nederland of het grensgebied van Nederland hun vleugels uitslaan.

10. Onderlinge samenwerking KLM-management (er is, in elk geval naar buiten toe, geen rust in de tent).

11. Een hoge schuld en negatief eigen vermogen, waardoor het lastiger en duurder wordt om investeringen te financieren middels krediet.

12. Productie-afspraken tussen de AF en KLM vakbonden die geen groei van KLM toestaan zonder een evenredige productiegroei bij AF.

13. Hoge (personeels)kosten ten opzichte van andere full-service carriers in buurlanden.
 
Terug
Bovenaan