De uitdagingen van de Koninklijke....

@SlimJim. Wat ik er van begrepen heb is dat zowel de juristen van VNV als de juristen van KLM er heilig van overtuigd waren/zijn dat het geen OVO was/is.
Rechtspraak is echter geen exacte wetenschap. De ene jurist interpreteert het misschien anders dan de andere. En dat is lastig als die jurist een rechter is. Dat is denk ik ook de reden dat je zo makkelijk in hoger beroep kan gaan. Als ik VNV president was, zou ik niet blindelings op de voorspelling van twee teams juristen vertrouwen. Ik zou op de één of andere manier een back-up systeem willen waar ik zelf de controle over heb.

Dat het RvA akkoord niet hufter proof genoeg was, heb je gelijk aan. Men kende de eigen pappenheimers niet goed genoeg. Je hebt gelijk dat er iets beters in het RvA had moeten komen dan alleen die dodemansknop. Die laatste kwam uit de KL ledenraad. Als de samenwerking tussen bestuur en MP ledenraad beter was geweest, was dit wellicht op tijd gelukt. Maar er was zoveel wederzijds wantrouwen, dat er een flink aantal MP ledenraadsvergaderingen bar weinig is bereikt. Dat kun je het bestuur aanrekenen, maar zeker ook de MP ledenraad.

Voor wat betreft mijn opmerking over solidariteit: Dat was cynisch bedoeld. Ik ben erg voor solidariteit. Ik constateer echter dat dit principe steeds moeilijker overeind blijft. En bovendien ben ik van mening dat dit komt vanwege het individu, niet vanwege de leiders. Maar ja, ik heb makkelijk praten natuurlijk.
 
@ Sjakie, als je een oplossing weet, dan ben ik daar wel benieuwd naar. Destijds heb ik nog geprobeerd een aantal gematigde MP en KL raadsleden in één ruimte te krijgen, inclusief iemand van de SCB, maar dat is niet gelukt. Ik heb meerdere goede ideeën voorbij horen komen, die het niet gehaald hebben omdat meerdere partijen te diep ingegraven zaten.

Dus zo benieuwd ik ben naar je oplossing, zo gelaten ben ik over je idee om een maffiamaatje naar voren te schuiven.
 
@Firestarter. Doe niet zo schijnheilig over naar de rechter stappen. Dat is rechtstreeks in conflict met de solidariteit van mijn vorige post.

Het belang van 2000 KL VNV leden heeft uiteindelijk zwaarder gewogen dan het belang van de 250 MP VNV leden. Je stapt er te makkelijk over heen dat er een sociale oplossing op tafel lag, waar ze in elk ander land een open mond van verbazing zouden hebben gehad. Wat denk je hoe dit probleem met MP in de VS zou zijn opgelost?

Het is dankzij KLM dat het zo is afgelopen met MP, niet dankzij de KLM vlieger.

Ik ben ook benieuwd wat jij voor oplossing in gedachten had/hebt. En dan met name hoeveel solidariteit (inleveren) je verwacht had van genoemde 2000 leden.
 
Kom Peter, jij kunt beter! Jij schrijft geen oplossing te zien, ik geef aan die wel te zien als men zo doorgaat binnen de VKV. Juridische toetsing.
Er komt een OVO vracht claim als de 250 MP vliegers volledig worden buiten gesloten en die toetsing geeft gegarandeerd een "oplossing". Mocht die positief zijn voor de MP vliegers dan zijn de poppen voor de VKV pas echt aan het dansen.

De bovenste management laag binnen MP/KLM geeft duidelijk aan dat de vracht op peil blijft alleen verschuift deze naar de "bellies". Is de afgelopen week in diverse publicaties duidelijk te lezen geweest. De OVO voorvechters smullen hiervan en van de Pudding weet niets beters te melden dat ze het zo niet bedoelen. Het DB voelt aan zijn blauwe klompjes aan wat er gaat gebeuren.

We shall see ................................
 
Need,

Wat ik dan wel weer grappig vindt, ik zie en lees hier allemaal dingen die ik een paar jaar geleden allemaal riep, en wat allemaal weggewuift werd als flauwekul door menig KLM-er.
Nu lijk jij het er in ieder geval wel allemaal mee eens te zijn?
 
Op dit moment speelt de VNV zo krampachtig om niet(s) te verliezen, bang voor een mogelijk tegendoelpunt, dat de kans steeds groter wordt dat de wedstrijd juist daardoor verloren wordt...

Misschien wordt het ooit nog eens duidelijk of dat gedrag bij het bestuur of de KLM ledenraad vandaan komt. De VNV moet eens aanvallend gaan spelen, niet bang zijn voor een tegentreffer en er gewoon meer in pegelen dan de tegenstanders.

Helaas denk ik ook dat het voor de MP-vliegers te laat is. De verhoudingen zijn nu zo verzuurd dat de optie: schouders ophalen en het (kleine) risico accepteren dat over een jaar of vijf, als de SCB is uitgeprocedeerd, een aantal matennaaiers gecompenseerd moeten worden voor het feit dat ze niet horizontaal op de KLM-lijst zijn geplaatst een gepasseerd station is.

Degenen die een 'grudge' hebben tegen de KLM/VNV kunnen klaar gaan zitten met chips en bier voor het spektakel dat CAO-onderhandelingen heet. Ik zie het allemaal met lede ogen aan, want ik heb vrienden aan beide kanten van het verhaal en een van de benchmarks voor mijn eigen T&C's gaat er nogal van langs krijgen vrees ik.

Iedereen verliest hiermee...
 
@Sjakie

Sorry dat ik niet meteen begrepen had dat jouw 'oplossing' een toekomstige vracht OVO claim is, inclusief paginagrote advertenties en met steun van Bram. Dan is het inderdaad 'wait and see'.
 
Need,

Wat ik dan wel weer grappig vindt, ik zie en lees hier allemaal dingen die ik een paar jaar geleden allemaal riep, en wat allemaal weggewuift werd als flauwekul door menig KLM-er.
Nu lijk jij het er in ieder geval wel allemaal mee eens te zijn?

Eerlijk gezegd kan ik me even niet voor de geest halen waar ik zelf een eventuele draai heb gemaakt. Maar dat ik in dit dossier een wat andere insteek heb dan andere KL collega's zou best kunnen.


Wat mij betreft back on topic. KLM gezond krijgen en de hoeveelheid stenen die VNV kan of wil bijdragen.
 
@Mr 800KTS,

Dat is niet mijn "oplossing" maar waar de VKV de MP mannen en vrouwen naar toe drijven, hun enige overblijvende optie als de blauwen de alles is voor Bassie variant blijven hanteren.

Overigens "maffiaMAATJE" ? Tjonge, zal het maar onder het kopje KLM begrip plaatsen! Jammer dat alleen KLM collega's je "maatje" kunnen zijn.

Speed is life!
 
Wanneer grijpt een moderater eens in bij deze kindercreche?

Sjakie, het is al vaker gezegd en of het klopt of niet; je hoeft niet provocerend iemand met z'n echte naam uit de kast proberen te lokken.
 
@nfs

Ik denk ongetwijfeld te simpel maar rva weer op tafel leggen?

Ik snap dat dat veel weerstand bij jongere kl vliegers geeft, maar het is nog steeds de meest faire oplossing. Dat was t toen en dat is t nu ook.

Dan laat je als VNV zien dat je echt voor iedereen staat.

Het betekent ongetwijfeld ook dat je een hoop mensen langs t "de-ice" platform moet sturen.

Ovo rechtzaak wordt helemaal niemand gelukkig van. Deze discussie moet opgelost.
De huidige "druppeloplossing" om beetje bij beetje een deeloplossing te creeren is ook niet constructief.
 
Zou fijn zijn maar RVA is een gepaseerd station. En spoedig zijn de banen bij trans ook een gepaseerd station.

Je kan de schuld wel bij VNV leggen maar dat is de grootste mogelijke onzin. De VNV heeft een RVA voor elkaar weten te boksen, waar het merendeel van het management bij KLM niets in zag. Denk je nu werkelijk dat ditzelfde managementteam geleid door de managers van toen dit akkoord weer naar boven gaan halen?

De MP vliegers hadden gewoon niet zo dom moeten zijn om meer uit de kan proberen te halen van een financieel ploeterend bedrijf. En MP is een apart bedrijf en kan zonder problemen failliet gaan of beëindigd worden zonder dat er sprake is van enige rechten t.o.v. AF-KLM.

Ja KL management zijn een stel eikels. Maar goed het kan ook niet echt een verrassing zijn dat KLM alleen invloed bij MP wilde om concurrentie te voorkomen.
 
Als ik dit soort teksten van Flash lees hoop ik toch echt dat AF het nooit op zijn heupen krijgt. Pfff.

B2T. De uitdagingen van KLM. Voor MP hebben we een ander topic. En op NFS na valt daar met de meeste blauwen toch niet over te praten.
 
... op NFS na valt daar met de meeste blauwen toch niet over te praten.

Op een gegeven moment is de tijd van praten voorbij. Dat moment is al een tijd geleden gepasseerd. Jammer maar helaas...

T'is zoiets als; "Je zit met een motorbrand die niet uitgaat maar wil desalniettemin toch graag een uitgebreide crewbriefing geven in de holding boven AMS". Succes ermee...
 
Wat valt er nog te praten B767? Er wordt al 4 jaar lang gepraat waarbij de opmerkingen steeds kinderachtiger en agressiever worden. De blauwen hebben zeker begrip voor de situatie van de rooien en uiten dat ook.

Als er dan alleen maar poep terug komt dat de blauwen en de VKV het schuld zijn zonder dat de SCB of AVB zelfs eens in de spiegel kijken. Ja, dan haken de blauwen een voor een af...
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel meer dat een hele groep wordt afgerekend op basis van een paar individuen. Plus dat er 4 jaar geleden ook niet viel te praten
 
Ik ben dan ook niet blauw, rood of groen 767ER. Dus met mij hoef je niet te praten. Ik weet echter wel heel goed hoe modern management zich in een winstgevende Airline gedraagt. Ik huiver voor de dag dat we een keer verlies maken. Dit is een verloren strijd, het RVA komt niet meer op tafel.

Het is heel vervelend voor degene die zich wel konden vinden in het RvA, maar goed die zijn genaaid door een groepje uit hun eigen gelederen.

Luister ik gun iedereen inclusief mezelf een contract met de voorwaarden van KLM, maar dat gaat niet gebeuren.
Het liefste zou ik het hele senioriteitssysteem afschaffen, omdat dat er uit toe zou leiden dat T&C's daadwerkelijk met elkaar concurreren. Gewoon betalen naar ervaring ipv tijd op de loonlijst. Maar dat gaat ook niet gebeuren.

MP heeft een vertrekregeling in de CAO en Elbers gaat daar gebruik van maken. Kun je lang over drammen en zeuren, maar zo werkt het gewoon. En dan kun je maar beter blij zijn dat die regeling nog in de CAO staat, het nieuwe ontslagrecht is lang niet zo gunstig.
 
Terug
Bovenaan