Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vanaf vandaag is het Iraqi airspace weer geopend en met namen Emirates op weg naar en van Europa maakt daar direct gebruik van als eerste en enige carrier.
Is niet helemaal compleet ook Turkish vliegt naar en van Bagdhad, en maakt dus gebruik van Iraqi airspace.
Link openstelling: http://flightservicebureau.org/international-airlines-resume-iraq-overflights-airspace-reopens-today/
Het gaat om deze 2 routes UM860 en UM688:
Screenshot van +/- 12:30 van vandaag.
Emirates will met ongeveer 150 vluchten per dag inplaats van over Iran voortaan over Irak vliegen en besparen daarmee +/- 7 minuten vliegtijd op de routes naar en van Dubai.
Nou heeft KLM niet zoveel bestemmingen in het Midden Oosten, die ook van deze route gebruik zouden kunnen maken:
Dubai
Kuwait City
Bahrain
Abu Dhabi
Muscat
NB: Ook Transavia vliegt AMS - DXB
De besparing die het echter Emirates oplevert is licht (limited) per vlucht echter 150 vluchten per dag * 7 dagen per week = 1050 * 7 minuten
Dan hebben we het over ongeveer 122 vlieguren besparing per week. dat is een belangrijke (significant) besparing.
Erg benieuwd hoe er binnen KLM naar Low cost longhaul concurenten aangekeken word. Een paar jaar terug werd er verbaasd gereageerd over de uitspraak dat ook voor KLM niet de ME3 het grootste gevaar zouden brengen maar (europese) low cost longhaul maatschappijen.
Norwegian is deze winter op de trans atlantische routes met 858513 stoelen groter dan KLM (569054) en AirFrance (840324). En met zowel Norwegian als Level die al een basis hebben in Parijs en beide die openlijk intresse getoont hebben in het openen van een basis in Amsterdam ligt het vuur onderhand aan de wel bekende schenen. Hoe word dit intern ervaren of word er op dit moment hetzelfde tegenaan gekeken als tegen easyJet 15-20 jaar geleden; Dat ze nooit een volwaardige concurent zullen worden?
Sinds deze week hebben FAA en EASA ook weer toestemming gegeven voor gebruik van het Iraakse luchtruim. KLM heeft deze routes dus ook weer in gebruik genomen.
De KLM drukt langs deze weg de -1CA er structureel en vlootbreed door, wat een aanzienlijke besparing oplevert.
En een stevig lesje onderhandelen voor die kneuzen van het VNV-bestuur.
Nieuwe vnc cao valt volgens KLM directie kennelijk binnen 2020 program. Met 4 m/v in de cabine op 138 pax versus 2 cabine op 100 bij KLC... VNC maakt zich echt sterk voor Cityhopper. Not. Spagaatje voor Elbers.
volgens een ander forum lid gingen "we " er wel uitkomen.
Niet dus.