De uitdagingen van de Koninklijke....

De slotcoördinator kan wel heel braaf en makkelijk roepen dat de NL overheid en KLM niet moeten toegeven aan chantage, maar de overheid gaat de verliezen van KLM bij sluiting van het Russische luchtruim natuurlijk niet compenseren.
KLM heeft nu maar gered wat er te redden valt.

Het uiteindelijke probleem is natuurlijk het maximum wat er nu aan slots ligt.
 
Je haalt de woorden uit mijn mond, NvS. Ik heb met verbazing kennis genomen van deze uitspraak. Lekker makkelijk praten. Klm gaat voor tientallen miljoenen het schip in en dan zo’n juf die even dit zegt. Dacht zelfs even dat ik het niet goed gelezen had.
 
De inhoud van dit besluit ligt plaatselijk heel gevoelig en dit moet dus eerst achter de schermen worden glad gestreken. Daarom duurt het nog even eer het publiekelijk wordt.
Maar ik denk dat de meeste vliegers zich kunnen verheugen.
 
Het is niet in het voordeel van KLM als dit soort zaken nu al een eigen leven gaan leiden.

Je kan als luchtvaartmaatschappij wel een voorkeur uitspreken, maar hoe dit uitpakt op de termijn waar we over praten (5 jaar), is nog maar helemaal de vraag. De deals zijn nog lang niet gesloten. Denk daarbij aan boetes en vraagprijzen. En geruchten die via via bij brand A of B terecht komen kunnen de prijs alleen maar negatief beïnvloeden. Het is namelijk nog maar de vraag wat de holding er van vindt en vervolgens wat de reactie van de fabrikanten zal zijn. We praten over honderden miljoenen.

Dus mijn verzoek aan iedereen is om dit onderwerp even te laten rusten totdat KLM er zelf mee naar buiten komt. Ik hoop dat een paar weken geduld niet teveel gevraagd is....
 
Laatst bewerkt:
Tsja. Dan had men welliht die openingspost ook niet moeten plaatsen....

Ik ga wel weer op zoek naar vergeten kopieetjes bij het kopieerapparaat.
 
KLM heeft er weer een kleine uitdaging bij:

KLM heeft er weer een kleine uitdaging bij:

Vanaf vandaag is het Iraqi airspace weer geopend en met namen Emirates op weg naar en van Europa maakt daar direct gebruik van als eerste en enige carrier.
Is niet helemaal compleet ook Turkish vliegt naar en van Bagdhad, en maakt dus gebruik van Iraqi airspace.

Link openstelling: http://flightservicebureau.org/international-airlines-resume-iraq-overflights-airspace-reopens-today/

Het gaat om deze 2 routes UM860 en UM688:



Screenshot van +/- 12:30 van vandaag.



Emirates will met ongeveer 150 vluchten per dag inplaats van over Iran voortaan over Irak vliegen en besparen daarmee +/- 7 minuten vliegtijd op de routes naar en van Dubai.

Nou heeft KLM niet zoveel bestemmingen in het Midden Oosten, die ook van deze route gebruik zouden kunnen maken:
Dubai
Kuwait City
Bahrain
Abu Dhabi
Muscat

NB: Ook Transavia vliegt AMS - DXB

De besparing die het echter Emirates oplevert is licht (limited) per vlucht echter 150 vluchten per dag * 7 dagen per week = 1050 * 7 minuten
Dan hebben we het over ongeveer 122 vlieguren besparing per week. dat is een belangrijke (significant) besparing.
 
Oei oei oei

Oei oei oei

Dit is nou precies NIET het signaal wat hij moet afgeven. Hij moet zorgen dat AF zijn shit gaat opruimen zoals Elbers ook aan het doen is.

Hoewel ook bij Air France stappen gezet worden, zijn marges zoals KLM die behaalt daar volgens Janaillac niet op korte termijn haalbaar. ,,Dat heeft te maken met belastingen op arbeid en hoge uitgaven aan sociale zekerheid in Frankrijk'', zei hij. ,,We zijn in gesprek met de Franse autoriteiten over een oplossing, maar dat zal tijd kosten.''

@Orange .. ongetwijfeld kan jij ergens een goed overzicht vinden van hoe de belastingdruk en de sociale lasten verschillen tussen NL en FR. Ik heb even gezocht maar vind daar geen goed overzicht van. Mijn beeld is dat het op een vergelijkbaar niveau zit?
 
Erg benieuwd hoe er binnen KLM naar Low cost longhaul concurenten aangekeken word. Een paar jaar terug werd er verbaasd gereageerd over de uitspraak dat ook voor KLM niet de ME3 het grootste gevaar zouden brengen maar (europese) low cost longhaul maatschappijen.

Norwegian is deze winter op de trans atlantische routes met 858513 stoelen groter dan KLM (569054) en AirFrance (840324). En met zowel Norwegian als Level die al een basis hebben in Parijs en beide die openlijk intresse getoont hebben in het openen van een basis in Amsterdam ligt het vuur onderhand aan de wel bekende schenen. Hoe word dit intern ervaren of word er op dit moment hetzelfde tegenaan gekeken als tegen easyJet 15-20 jaar geleden; Dat ze nooit een volwaardige concurent zullen worden?
 
Terug
Bovenaan