wsh
New member
Zonder dat ik negatief wil zijn vallen de cijfers mij eerlijk gezegd tegen. Zeker gezien het feit dat KLM nu echt de voordelen zou moeten zien van haar stappen, de hogere productie en de hogere bezettingsgraad, voelt een hoger resultaat van ca 100 mln een beetje schamel. Ik had verwacht dat het echt van de plinten zou klotsen maar misschien ben ik wel te enthousiast.
Bedenk wel dat dit cijfers zijn die nog steeds tegen een lagere olieprijs zijn.
Wat een heel mooi cijfer is, is de netto operating margin Lease adjusted. Daar zie je het echte verschil tussen AF en KL.
AF gaat van 1.7% naar 2.3% terwijl KL van 5.9% naar 7.7% gaat!!!
Sluit je ogen en bedenk dan wat voor resultaat hier had gestaan als KL nog een forse stap had gezet en AF ook alle stappen had gezet. Dan stond hier waarschijnlijk een resultaat richting 1.5 miljard ipv 500mln. Dan presteer je boven de markt maar ook boven je doelstelling van 7% netto winst .. en dat zou ook kloppen met de lagere brandstof prijs die er nu is.
Hoe dan ook.. het verschil in prestatie is enorm en dat moet bij de fransen toch ergens wel gevoeld worden?
Andere opvallende dingen:
Transavia (totaal) lijkt kennelijk op plan om een positief resultaat te gaan draaien! Ik ben benieuwd wat de strategie daar gaat worden om naar substantiele winst te komen.
Het nederlandse deel groeide harder dan het franse deel! (is dit verassend?)
Cargo lijkt nu te gaan stabiliseren... Ik ben heel benieuwd wat de nieuwe boekhoudmethode gaat betekenen voor hun operatie .. maar ook voor de pax divisie. Want die 200mln verlies die er ieder jaar was .. zal toch echt ten koste van de pax divisie gaan verwacht ik.
Het nettoresultaat na belastingen is (?slechts?) 150 mln?
Het eigen vermogen is gegroeid naar iets meer dan 2 miljard waar het een jaar geleden volgens mij nog -1 miljard was?
De nederlands pensioen voorziening droeg hier in belangrijke mate aan bij!
Over H1 is dit 1.077 mln hoger gewaardeerd!! Dit moet te maken hebben met rentes en waardes.. Dit resultaat zit overigens niet in het operating resultaat van 500 miljoen.
Het EV is nu bijna 10% van de totale balans. Dat is nog steeds veel te laag maar natuurlijk een fors verschil met een jaar geleden.
Al met al ..
Met name KL heeft het heel goed gedaan maar moet en kan nog beter.
AF zal echt de tering naar de nering moeten gaan zetten.
HV en Cargo gaan de goede kant op
Maintenance blijft zeer goed
de net debt positie wordt steeds beter.
Het EV groeit stevig.
Het is echt lente... de zon schijnt, de bloemetjes komen uit.
Als de economie nog een jaar of 3 a 4 goed doorzet en iedereen doet zijn ding, is de toekomst weer heel gezond.
Bedenk wel dat dit cijfers zijn die nog steeds tegen een lagere olieprijs zijn.
Wat een heel mooi cijfer is, is de netto operating margin Lease adjusted. Daar zie je het echte verschil tussen AF en KL.
AF gaat van 1.7% naar 2.3% terwijl KL van 5.9% naar 7.7% gaat!!!
Sluit je ogen en bedenk dan wat voor resultaat hier had gestaan als KL nog een forse stap had gezet en AF ook alle stappen had gezet. Dan stond hier waarschijnlijk een resultaat richting 1.5 miljard ipv 500mln. Dan presteer je boven de markt maar ook boven je doelstelling van 7% netto winst .. en dat zou ook kloppen met de lagere brandstof prijs die er nu is.
Hoe dan ook.. het verschil in prestatie is enorm en dat moet bij de fransen toch ergens wel gevoeld worden?
Andere opvallende dingen:
Transavia (totaal) lijkt kennelijk op plan om een positief resultaat te gaan draaien! Ik ben benieuwd wat de strategie daar gaat worden om naar substantiele winst te komen.
Het nederlandse deel groeide harder dan het franse deel! (is dit verassend?)
Cargo lijkt nu te gaan stabiliseren... Ik ben heel benieuwd wat de nieuwe boekhoudmethode gaat betekenen voor hun operatie .. maar ook voor de pax divisie. Want die 200mln verlies die er ieder jaar was .. zal toch echt ten koste van de pax divisie gaan verwacht ik.
Het nettoresultaat na belastingen is (?slechts?) 150 mln?
Het eigen vermogen is gegroeid naar iets meer dan 2 miljard waar het een jaar geleden volgens mij nog -1 miljard was?
De nederlands pensioen voorziening droeg hier in belangrijke mate aan bij!
Over H1 is dit 1.077 mln hoger gewaardeerd!! Dit moet te maken hebben met rentes en waardes.. Dit resultaat zit overigens niet in het operating resultaat van 500 miljoen.
Het EV is nu bijna 10% van de totale balans. Dat is nog steeds veel te laag maar natuurlijk een fors verschil met een jaar geleden.
Al met al ..
Met name KL heeft het heel goed gedaan maar moet en kan nog beter.
AF zal echt de tering naar de nering moeten gaan zetten.
HV en Cargo gaan de goede kant op
Maintenance blijft zeer goed
de net debt positie wordt steeds beter.
Het EV groeit stevig.
Het is echt lente... de zon schijnt, de bloemetjes komen uit.
Als de economie nog een jaar of 3 a 4 goed doorzet en iedereen doet zijn ding, is de toekomst weer heel gezond.
Laatst bewerkt: