De uitdagingen van de Koninklijke....

Honderden passagiers die via KLM vlogen zijn de afgelopen jaren - sinds Ryanair, Easyjet en andere LCC's opgericht zijn - omgekomen, tegen geen één bij de LCC's.

Wat een walgelijke en feitelijk onjuiste post.
Als je doelt op KLM zelf, Tenerife (36 jaar geleden) , de LCC's bestonden toen nog niet dus je verhaal snijdt totaal geen hout.

Als je doelt op dat er KLM pax op MH17 vliegen/vlogen, dan is je opmerking helemaal om te kotsen.

Als je doelt op andere code sharing etc (BV AF447), tsja
Dan zal ik ook gaan zeiken op Albert Heijn omdat het door hun verkochte efteling entreekaartje mij een horrordag opleverde.....
 
Welke benchmark? en door wie is die gemaakt? Op basis van welke gegevens, en wanneer?

Mazen in de wet:
Spreekwoordelijke verwijzing naar ‘openingen’ in de wet, die het mogelijk maken om de verplichtingen te ontglippen die uit het wetssysteem volgen. Als iemand gebruik maakt van een maas in de wet, wordt dat ook wel gezien als listig gebruik maken van de wet of zelfs omzeilen van de wet. ...
Gevonden op http://www.cultureelwoordenboek.nl/index.php?lem=9855

Er is altijd nog verschil tussen:
1) Mogelijkheden benutten en verplichtingen ontglippen.
2) Eerlijk ondernemen en listig gebruik maken van.
3) De wet respecteren en het omzeilen van de wet.

Denk maar echt niet dat er op basis van deze mazen, zondermeer een bijna 100-jarige CAO wordt weggegooid. Let wel, ik zeg hier niet dat noodzakelijke aanpassingen niet moeten worden gemaakt.

Zou mooier zijn hier, of in een ander topic, met elkaar eens te brainstormen over hoe we die mazen kunnen dichten.

Als je water wilt stoppen dat door een dijk stroomt, is het beter de dijk te repareren ipv iedereen maar een grotere dweil te geven om het op te ruimen.
 
Tjonge jonge, de rancune druipt er inderdaad vanaf...

Paraglider, volgens mij heb jij mij ooit nog eens aangesproken in het Newcastle Marriott toen je nog A340 vloog. Daar sprak je toen behoorlijk anders over je werkgever, iets met "geld verdienen tegen klote secundaire voorwaarden en dan wegwezen" en "Jammer dat KLM geen vrijemarkters aan neemt".

Ik neem aan dat het op de A380 nu ineens wel super (let op de woordspeling ;) ) is? Ik hoor toch anders van kennissen die op die bak zitten...
 
Zolang KLM vliegers vinden beter betaald te moeten worden dan een WO opgeleide professioneel dan is het eind zoek. Er is geen enkele rechtvaardiging voor. De kwalificaties zijn voor een WO pro veel hoger dan die van een vlieger. Zelfs een gezagvoerder met ervaring is -en dat weten de jongeren maar al te goed...

:blabla:

En wat stelt een gemiddelde WO opleiding nou voor?

Echt Murph, ik wordt een beejte murw van je.



(meelezer die niks met KLM te maken heeft)
 
Max Rate, dit ben ik bijna 100% zeker niet geweest aangezien ik in m'n 4 jaar hier slechts 1x naar NCL ben gevlogen en dat was op de 330. Er vliegen aardig wat NL'ers rond hier dus ik denk dat dat iemand anders is geweest. Ik heb persoonlijk inderdaad weinig te klagen, het klopt dat er hier mensen zitten die het om verscheidene redenen niet naar hun zin hebben, maar die heb je denk ik in elk bedrijf, en nee, ik heb geen last van het Stockholm syndroom.

Overigens heb ik hier nooit iets te klagen gehad over mijn secundaire arbeidsvoorwaarden, mijn referentiekader is een low cost airline en in vergelijking daar mee heb ik hier bijzonder weinig te klagen.
 
Chester, je doet wel een erg boude uitspraak in je posting # 368.

Over het algemeen zijn je erdere posts van een meer acceptabel nivo. Zo kennen we je ook. Wat je nu schrijft over “Via KLM”, is op zijn minst dubieus te noemen, Het woordje “via” is expliciet gebruikt?

Als je zo’n stelling poneert moet je hem wel onderbouwen. Ik geef je 48 uur om die onderbouwing ook te plaatsen. Zo niet, gaat je post #368 de vernietiger in. Er kan en mag veel gezegd worden op Airwork maar enige prudentie is wel op zijn plaats.

Cheers
White
 
:blabla::blabla:

Elke boerenlul die kan rekenen kan die inschatting maken,.
De jaarcijfers spreken voor zich, de benchmark met andere carriers ook.

Hoef je echt niet voor geleerd te hebben. Dus zelfs bij het VNV moeten ze dat kunnen zien...

Dus wederom: Er zit niets anders op dan de onderhandelingen af te wachten. Iedereen hier veel succes met de semi-professionele analyses. Ik stop met het lezen er van. En ik stop nu ook weer eens met reageren op de bekende troll-posts van 'jeweetwel'.

Groeten.
 
Het stikt hier gewoon van de ramptoeristen, diep vanbinnen genietend en hopend op ellende en neergang van andermans arbeidsvoorwaarden. Echt iets typisch NL; zoiets als de bekende buurman die zuur staat te kijken als je een dure auto voor de deur hebt staan. Je zou ergens verwachten dat je als gehele beroepsgroep juist zou staan voor goede en opgaande arbeidsvoorwaarden; niets is blijkbaar minder waar...

Daar is ook gewoon niet tegenaan te discussiëren. Laten wij maar gewoon weer de discussie voortzetten in Badhoevedorp. Wij weten heel goed wat ons te doen staat om als KLM te overleven, en ben dan ook trots op onze overlegcultuur waar het gelukkig om meer draait dan alleen aandeelhouderswaarde. Kunnen de azijnpissers hier fijn verder praten over hoe fantastisch social dumping is voor de luchtvaart en hoe trots zij zijn op hun concurrerende arbeidsvoorwaarden.
 
Het stikt hier gewoon van de ramptoeristen, diep vanbinnen genietend en hopend op ellende en neergang van diens arbeidsvoorwaarden. Echt iets typisch NL; zoiets als de bekende buurman die zuur staat te kijken als je een dure auto voor de deur hebt staan. Je zou ergens verwachten dat je als gehele beroepsgroep juist zou staan voor goede en opgaande arbeidsvoorwaarden; niets is blijkbaar minder waar...

Het zijn geen ramptoeristen, het zijn realisten. Ikzelf (werkzaam bij de Ieren) ben jaloers op jullie primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, hetgeen waar ik aan twijfel is de houdbaarheidsdatum van deze voorwaarden gezien de operationele resultaten.. Als je daar het verschil niet tussen kan zien dan heb je het spreekwoordelijke bord voor je kop!
 
Ik en vele andere KLM collega's hebben al talloze malen aangeven kritisch te willen kijken naar onze arbeidsvoorwaarden. Er wordt gewoon niet geluisterd dus kunnen we er maar beter mee stoppen...wij zijn prima in staat om onze boontjes te doppen, daar hebben we zogenaamd 'goedbedoeld' advies niet voor nodig.
 
Joh, 180BT, voeg de daad dan eens een keer bij het woord. ga weg, en blijf vooral weg :biertje:
Helaas blijft het elke keer bij loze beloftes...

Het leuke van een forum is juist DAT je van mening kan wisselen, en de juiste mening hoeft niet per se de mijne of jouwe te zijn, dat kan ook van een 3e of 4e zijn.

Maar toch, als je alle wijsheid al in pacht hebt: wat stel JIJ dan echt concreet voor?
En wat levert dat volgens jou op?
Vooralsnog heb ik jou en anderen alleen maar horen zeggen "we staan open voor veranderingen, mits goed onderbouwd. Kom zelf eens met een voorstel wat je zou accepteren of graag zou willen zien, ik ben benieuwd.

BTW, oeverloos vergaderen met de VNV kost misschien wel te veel tijd. Daar wel eens bij stil gestaan?
Is die financiering van jullie nieuwe vloot al eens rond eigenlijk?

Het laatste wat ik wil is dat de KLM ten onder gaat. Behalve dat ik chauvinistisch ingesteld ben, gaat dit ook ten kosten van de mainport Schiphol en alles wat erbij hoort, en dat zou voor ons land niet ook niet goed zijn. Daarbij is de KLM een mooi bedrijf en werken er ook nog eens 10-duizenden mensen.... Ik ben geen ramptoerist, ik geniet niet van een teneergang van anderen, integendeel zelfs. Ook de auto van mijn buurman interesseert me geen reet en zolang mijn inkomen is zoals hij nu is hoor je mij niet klagen :biertje:
 
De uitdagingen van de Koninklijke....

We kunnen hier wel meningen ventileren, maar dat is vrij zinloos. Wat wel zinvol is dat er informatie wordt uitgewisseld. Het VNV bestuur houdt zoveel mogelijk informatie voor zichzelf. Dat is wel zo verstandig als er onderhandelingen aan komen. En als er al informatie gelekt wordt, dan zal dat wel strategisch bedoeld zijn. Wat zich er precies afspeelt tijdens de onderhandelingen en wat voor analyses en informatie gedeeld worden door de opponenten zullen we nooit weten.

Wat we wel zullen weten is wat het VNV bestuur uiteindelijk voor onderhandelingsresultaat voorlegt aan de ledenraad, inclusief een uitgebreide toelichting.

Nu zitten er volgens mij een paar ledenraadsleden op airwork en die willen in principe tzt. die informatie best delen hier, ook al is die info niet gedetailleerd als het over het verloop van de onderhandelingen gaat.

Tenzij de meesten het allemaal zelf beter weten en/of continu 'niet meer van deze tijd' etc. roepen. Dan droogt de inside info snel op schat ik.

Ik ben er weer als de onderhandelingen tot concrete resultaten hebben geleid. Tot die tijd heb ik verder geen interesse in het uitwisselen van 'analyses' of meningen.
 
Uiteindelijk wel! Vraag is alleen: wanneer? Wat ik begreep, in ieder geval niet deze CAO ronde(en hopelijk nadat Murphy met pensioen is)
 
Hey Murphy! Ga lekker met pensioen man! Volgens mij zou het je goed doen! Kun je eens lekker een wo opleiding gaan doen! Hahaha! ;-)
 
Terug
Bovenaan