De uitdagingen van de Koninklijke....

Waar het om gaat is dat KLM zich aan EU en NL wetgeving dient te houden. Zoals daar zijn: Minimumloon, ontslagbescherming, pensioenopbouw, ziekte, zwangerschapsverlof, discriminatie op de werkvloer, ARBO, etc.

Dat is prima wetgeving, waar ze zich in het Midden- en Verre Oosten niet aan hoeven te houden.

Dus het is hypocriet van Norwegion om onder EU wetgeving proberen uit te komen.

We kunnen natuurlijk ook genoemde wetgeving overboord donderen. Terug naar de middeleeuwen voor een level playing field, zeg maar.
 
En Murphy zit weer eens lekker de KLM vlieger te trollen. Ik ga maar weer een rondje mee:
Vliegers worden niet betaald voor wat ze doen en ook niet voor wat ze weten en ook niet voor wat voor zware opleiding ze hebben gehad Murphy. Ze worden betaald voor wat ze kunnen, net als voetballers. Alleen hoeven ze hun kunstje zelden of nooit in de praktijk te brengen.

En je spreekt jezelf tegen Murphy. Is een vlieger volgens jou nu hoog opgeleid of niet?
 
NfS, weer een mooie preek, maar wanneer ga je nou eens op de hoofdzaak richten, nl je eigen concurrentie positie? Norwegian etc is allemaal afleiding. De rest vd maatschappijen in Europa doen ook al doe nobele zaken als zwangerschaps verlof etc.
 
Laten we de hoofdzaak nou eens over laten aan Elbers en de bonden. En laten wij nou gewoon ons werk goed doen, ipv aldoor op de stoel van de (nieuwe) directeur te gaan zitten.

Het zou mooi zijn als iedereen zich alleen maar druk zou maken over zaken waar hij of zij daadwerkelijk controle over heeft.
 
Zou wel een beetje stil worden op airwork als we dat zouden doen

En opvallend dat als het over dingen gaat die de heren niet uitkomen dat we het aan anderen moeten overlaten. Zwaktebot las ik een paar postjes terug?

Laten we de hoofdzaak nou eens over laten aan Elbers en de bonden.

Of zullen we nou eindelijk eens de hoofdzaak gaan bespreken?
 
Vliegers worden niet betaald voor wat ze doen en ook niet voor wat ze weten en ook niet voor wat voor zware opleiding ze hebben gehad Murphy. Ze worden betaald voor wat ze kunnen, net als voetballers.
Foute vergelijking. Voetballers worden afgerekend op stastistieken: percentage goede passes, gewonnen duels, snelheid, behendigheid. Allemaal objectief te meten (je moest eens weten welke statistieken er in de sportwereld tijdens een wedstrijd worden gemeten: dat leidt in de rust zelfs al tot aanpassingen). Iedereen die denkt dat sport een toevallig moment van geniale sportiviteit is begrijpt het niet: alles is tot in de kleinste details geanalyseerd. Er zijn zelfs video-analyse systemen die precies en real-time meten welke actie percentueel effectiever is. Alle sporters krijgen een individueel plan mee in een wedstrijd. Alle sporters weten de zwakte van hun opponenten. Ik kan nog wel even doorgaan: het is toevallig mijn werk.
Vergelijking van KLM piloten met sporters of artiesten gaat dus absoluut niet op. Want wat doet een KLM piloot nou aantoonbaar beter dan die van Easy of Ryan of NAI? Trouwens de NAI piloten zijn jouw voormalige collega's. Dus even 'goed'.
Dus waarom het exorbitante verschil in arbeidsvoorwaarden? Waarom die door VNV afgedwongen zelfverrijking? Zelfverheerlijking? Het slaat werkelijk nergens op! Waarom stuurt Elbers 56+-ers de laan uit en gaat ie vervolgens klagen dat het niet eerlijk is dat ze ergens anders tegen minder salaris gaan werken, omdat ze al zo'n riant pensioen hebben?
Het gaat hier niet om KLM-vlieger arbeidsvoorwaarden-bashen, maar om de kosten ervan.


Is een vlieger volgens jou nu hoog opgeleid of niet?
Nee. Een vlieger is beslist niet 'hoog opgeleid'. En, als je de jongeren moet geloven, is ervaring ook niet nodig om gezagvoerder te zijn: de jongeren willen allemaal ze snel mogelijk naar die 'linker stoel'.
 
Ach, er is sowieso weinig eer meer te behalen aan deze discussie. De afgunst en frustratie druipt er bij gewoon sommigen vanaf, zal wel iets typisch Nederlands zijn.
 
En dan volgens mij vooral bij een aantal KLM'ers. Een zinvolle discussie blijkt inderdaad lastig omdat bij een aantal enige realiteitszin volledig ontbreekt. Het is inderdaad natuurlijk allemaal flauw en oneerlijk, maar eens toegeven dat er te weinig bereikt wordt door de KLM vliegers tegen een te hoog (eind) salaris, ho maar.....

Backtrack je reageert niet inhoudelijk op mijn eerdere vragen, tegen je zere been?
 
Nee hoor, zeker geen zeer been. Ik kan jou en anderen alleen maar veel succes wensen in jullie strijd voor een verdere uitholling van arbeidsvoorwaarden in de luchtvaart. Als je maar lang genoeg doorgaat kun jij ook binnenkort weer fijn een duit in het zakje doen.
 
De afgunst en frustratie druipt er bij gewoon sommigen vanaf

Duurde niet lang voordat die weer tevoorschijn werd gehaald...

Ticketprijzen zijn niet meer wat ze waren, staatssubsidie is niet meer wat het was, nogmaals, je kan wel jammeren over hoe oneerlijk het allemaal is maar JE MOET WINST MAKEN, get it through your skull.

Ik geef het op, er wordt alleen ingegaan op bijzaken.
 
Welke uitholling? Ik denk dat ik als FO een beter pakket heb dan veel KLM captains, dus in dat opzicht wordt er weinig uitgehold.

Nou, dat is mooi, dan zijn onze arbeidsvoorwaarden dus niet uit de pas kennelijk!!

Dames/heren mede KLM Vliegers, ik volg deze discussie al enige tijd zonder me te mengen. Doe dit ook niet!! Heeft helemaal geen zin. De rancune druipt er vanaf!!

Meeste van ons weten dat er wat moet veranderen en dat gaat ook gebeuren. Hier, op dit forum, erover argumenteren heeft geen zin!!

Speciaal voor Murphy: had vorige week een CPT intro dag en zelfs BdV zij dat er nu niet wordt gekeken naar ophoging pensioenleeftijd!!! Zelfs KLM ziet in dat dit extreem complexe materie is waarin het voordeel niet eenvoudig te berekenen is! KLM zet in op productie verbetering, om dan tegelijk de pensioen leeftijd te verhogen helpt het voordeel behaald uit productieverhoging niet. Dus veel succes bij Norwegian binnenkort!

Nogmaals, ga de discussie hier niet aan!!! Je voert hem met mensen die er niets mee te maken hebben en vaak handelen uit jaloezie, rancune en onwetendheid. Als KLM failliet gaat vanwege onze hoge kosten is dat toch mooi voor hun, worden hun bedrijven weer groter toch!! Het is in Nederland ondertussen een algemeen geaccepteerd feit dat ieders salaris dat hoger is dan jouw salaris te hoog is, dus waarom de discussie aangaan?

Groeten
 
Laatst bewerkt:
De uitdagingen van de Koninklijke....

Murphy, VNV blijft net zo lang vasthouden aan onze riante arbeidsvoorwaarden totdat het niet meer verantwoord is. En VNV kan die inschatting beter maken dan dat jij dat kan.

Als jij degene bent die ik denk dat je bent, dan heb jij er een persbureautje naast. Er stond destijds een artikel in de Elsevier over de A330 crash in Tripoli. Hoewel de redacteur goed werk had geleverd, stond er ook onzin in. En die onzin bleek van jou vandaan te komen.

Prima dat je boos bent op VNV en prima dat je amateur journalist bent. Je vond het destijds niet leuk dat ik de Elsevier redacteur corrigeerde. En nu zal ik wel weer iets zeggen dat je niet aanstaat: Ga je svp niet meten met mensen die er echt iets over te zeggen hebben.
 
Murphy, VNV blijft net zo lang vasthouden aan onze riante arbeidsvoorwaarden totdat het niet meer verantwoord is. En VNV kan die inschatting beter maken dan dat jij dat kan
:blabla::blabla:

Elke boerenlul die kan rekenen kan die inschatting maken,.
De jaarcijfers spreken voor zich, de benchmark met andere carriers ook.

Hoef je echt niet voor geleerd te hebben. Dus zelfs bij het VNV moeten ze dat kunnen zien...
 
Terug
Bovenaan