De uitdagingen van de Koninklijke....

Omgerekend komt het neer op € 225k p/j voor topschaal. (huidige wisselkoers)

Pensioen hangt helemaal af van welke scheme je zit (gebaseerd op date of joining). Varieert tussen de 20% en 13% company inleg.
 
Wat ik dan wel heel mooi van KLM vindt is dat er een winstdeling onder het personeel is. Zover ik weet is dat bij BA helemaal niet of zeer beperkt.
 
Die is er wel, winstdeling onder al het personeel met een underpin afhankelijk of alle targets zijn gehaald. Daarnaast is er sinds 2013 een Pilot Only Share bonus scheme.
 
Ik hoorde dat de management pilots bij BA nogal boos zijn, omdat een nieuwe topman heeft besloten dat de bonus deze ronde nul is, omdat de target op 0,1% na niet gehaald is.
 
Grappig waar die verhalen toch vandaan komen...

De punctuality target en een service target waren niet gehaald maar gezien het feit dat er weer een record winst was voor boekjaar 2016 besloot onze CEO (nu een jaar in dienst) om toch alle BA staff een bonus te geven van minimaal £ 400 + een gratis ticket. Voor vliegers betreft dit een First class ticket. Daarnaast is in April Pilot Only Share Bonus uitgekeerd van minimaal € 2000 per vlieger.
 
Hahaha. Waarschijnlijk zelfde collega's die met verhalen komen dat alle ex Air UK/Buzz piloten opnieuw een NL test moeten doen en AF collega's nog steeds rode wijn krijgen bij hun crewmeal of zoals mij collega mij vanmorgen vertelde dat BA met een AMS basis komt. Crews downroute...je zou er een Netflix serie van kunnen produceren.
 
@BasicT

is er een onderscheid tussen cap Europa en cap ICA zoals bij KL of is het zoals bij LH waar dat niet meer uitmaakt?
 
@ Jumbo; Haha denk dat ik achteraan aan mag sluiten bij de rest van de NLse BA vliegers!

@wsh; Short haul en long haul pay scales zijn verschillend en daarnaast is pay gebaseerd op dienstjaren. Op 24 dienstjaren zit op de topschaal, de topschaal voor LH is hoger dan topschaal SH. Bij ons kun je als DEP direct beginnen op rechterstoel long haul, we hebben (behalve op de 380) geen coco's (lange vluchten zijn er 2x F/O's) en je kunt van F/O LH direct naar captain LH afhankelijk van senioriteit (en je geduld). Je hoeft dus niet eerst baas op SH te zijn geweest alvorens je naar LH kan.
 
Enkel TRI/TRE's vliegen 777/787 mixed. Met 60x B777 en 24x B787 zijn beide vloten groot genoeg om gescheiden te houden.

Solliciteren kan weer vanaf November dit jaar :D

(Meer vragen/antwoorden in UK Airlines thread?)
 
Misschien is een apart topic over salaris schalen interessant?

Het zou de ogen van veel mensen openen denk ik.....
 
Laatst bewerkt:
Grappig waar die verhalen toch vandaan komen...

De punctuality target en een service target waren niet gehaald maar gezien het feit dat er weer een record winst was voor boekjaar 2016 besloot onze CEO (nu een jaar in dienst) om toch alle BA staff een bonus te geven van minimaal £ 400 + een gratis ticket. Voor vliegers betreft dit een First class ticket. Daarnaast is in April Pilot Only Share Bonus uitgekeerd van minimaal € 2000 per vlieger.

Winstdeling is het niet. De boosheid komt voort uit het feit dat de performance triggers niet gehaald werden en er dus geen bonus uitgekeerd zou worden bij record winst. Dat gaat niet samen. Om muiterij te voorkomen heeft de ceo maar uit de goedheid van zijn hart besloten iedereen £400 te geven.

Triggers waar de gemiddelde piloot niks geen invloed op heeft.

Er is onder de piloten wel degelijk een gevoel dat de vakbond veel te veel heeft weggegeven. Neem die optimalisatie van vliegschemas, wat er toe leid dat er meer en meer vliegers part time gaan omdat full time niet vol te houden is.

Wishfull thinking alert: Gelukkig lijkt er nu wel een andere wind te waaien bij de vakbond, dus hopelijk is het weggeef tijdperk voorbij.
 
Misschien is een apart topic over salaris schalen interessant?

Het zou de ogen van veel mensen openen denk ik.....

Op zich natuurlijk een heel leuk idee, maar in de praktijk is het allemaal erg moeilijk vergelijkbaar. Ieder land en iedere regio kent erg grote verschillen in o.a. belastingdruk, pensioenregelingen, bonussen, kosten van levensonderhoud, zwaarte van de terwerkstelling, secondaire en tertiaire voorwaarden, etcetcetc. Variabelen te over, eigenlijk te veel om een goede vergelijking te maken. Jammer, want op zich best een leuk onderwerp.
 
Luchtvaartnieuws gooit een bommetje:

PARIJS - Het is nog allerminst zeker of KLM de beschikking krijgt over de Airbus A350. Het nieuwe type werd samen met de Boeing 787 Dreamliner door Air France-KLM besteld en zou in 2020 bij KLM in dienst moeten komen. Bronnen binnen Air France melden nu dat de ingebruikname nog geen uitgemaakte zaak is.

Het volledige artikel zit achter de paywall.

Men is er kennelijk achter gekomen (duh..) dat er best wel wat overlap met de 781 is.
 
Terug
Bovenaan