De uitdagingen van de Koninklijke....

Trans (zonder C class product)?

Welk C-class product heeft KL op Europa dan? De geblokte middle seat? :snore:
Pax van buiten Europa begrijpen daar helemaal niets van. Nu bijna heel ICA full flat is (TOP!), mag daar ook wel eens naar gekeken worden. Maar ja, smart follower hè. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat de gemiddelde vliegtijd op short/medium haul in Europa een stuk korter is dan in de rest van de wereld, maar een subvloot met wél een fatsoenlijke C stoel (2+2) zou toch mogelijk moeten zijn voor vluchten langer dan pakweg 2 uur, of in specifieke markten.

En als straks die 321neoLR komt helemaal (dream on, maar toch...). :biertje:
 
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...-eist-gelijke-behandeling-uitzendkrachten-klm

Vind dat de FNV hier behoorlijk doordraait met hun eisen. Begrijp me niet verkeerd, op sommige punten hebben ze wel gelijk, maar over het algemeen...
''De vakbond stelt dat uitzendkrachten aantoonbaar slechtere arbeidsvoorwaarden hebben dan personeel dat in vaste dienst is. “Zo krijgen ze de tijd niet vergoed die ze kwijt zijn aan noodzakelijke scholing en het aanvragen van hun Schipholpas'''
Nou goh wat erg. Ik werk zelf naast mn studie in een koffiebar op Schiphol. Alles lekker onder de Horeca CAO (stelt dus geen ruk voor). Denk maar dat wij onze wachttijd op onze pas vergoed krijgen. Zo lang duurt het wachten niet eens. Als de AIVD geen gekke dingen vindt, heb je hem binnen een maand. Daarnaast de redenering dat het unfair is om na zes maanden een nieuwe pas te moeten aanvragen. Dat is toch maar één keer? Daarna is het geloof ik negen maanden en volgens mij daarna nog langer. En trouwens zolang zijn de wachttijden voor het Badge centre niet. Gewoon een maandje voordat je oude pas afloopt een nieuwe aanvraag indienen en je hebt ruim op tijd je nieuwe pas. Kortom, krokodillentranen
 
Lekker selectief shoppen met getallen uit 2012 waarbij een CASK geraamd wordt door de revenues af te trekken van het operating result. Dat is letterlijk appels met peren vergelijken aangezien opbrengsten bij KLM short-medium haul moeilijk te bepalen zijn vanwege de vele overstappers en de overspannende kosten tussen short- en long haul. Verder zijn er geen aparte CASK getallen voor KLC.

Die quote van Ten Brink is een ondersteuning van de Jaarcijfers. De jaarcijfers waar heel duidelijk de groei van Transavia naar voren komt vergeleken met KLM.

Het sterke punt van Transavia is point-to-point, dat is de hele basis van de door jou geprezen CAPA analyse uit 2013. Dus waarom wil gaan feederen met Trans (zonder C class product)? Het hele businesssmodel is daar niet op toegespitst. Dus dat businessmodel wil jij weer gaan veranderen?

Ik zeg KLC cabine in de 737 en je hebt een super concurrerend product met Embraer's en 737's met een flexibele stoelcapaciteit tussen de 88 en 196 stoelen. Maar als jij gelooft dat een Trans 737 goedkoper is op de E175 routes (het soort product daargelaten), dan laat ik je graag in die waan.

Het C klasse product in Europe heeft nauwelijks meerwaarde.

Als een doorverbinding (of een feedervlucht van) met HV mij wel naar mijn beoogde bestemming brengt .. ook als dat dan in eco ... prima.

Gebeurdt met Delta ook. Sommige doorverbindingen (vaak met partner airlines) hebben simpelweg geen first.

Overigens is first bij Delta wel echt een andere stoel.

En gelet op de post van vanmiddag .. gebeurt het steeds vaker dat er een aansluiting is met HV.
 
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...-eist-gelijke-behandeling-uitzendkrachten-klm

Vind dat de FNV hier behoorlijk doordraait met hun eisen. Begrijp me niet verkeerd, op sommige punten hebben ze wel gelijk, maar over het algemeen...
''De vakbond stelt dat uitzendkrachten aantoonbaar slechtere arbeidsvoorwaarden hebben dan personeel dat in vaste dienst is. “Zo krijgen ze de tijd niet vergoed die ze kwijt zijn aan noodzakelijke scholing en het aanvragen van hun Schipholpas'''
Nou goh wat erg. Ik werk zelf naast mn studie in een koffiebar op Schiphol. Alles lekker onder de Horeca CAO (stelt dus geen ruk voor). Denk maar dat wij onze wachttijd op onze pas vergoed krijgen. Zo lang duurt het wachten niet eens. Als de AIVD geen gekke dingen vindt, heb je hem binnen een maand. Daarnaast de redenering dat het unfair is om na zes maanden een nieuwe pas te moeten aanvragen. Dat is toch maar één keer? Daarna is het geloof ik negen maanden en volgens mij daarna nog langer. En trouwens zolang zijn de wachttijden voor het Badge centre niet. Gewoon een maandje voordat je oude pas afloopt een nieuwe aanvraag indienen en je hebt ruim op tijd je nieuwe pas. Kortom, krokodillentranen

Dit wordt ook wel een bijzondere. KLM probeert onder het mom van HPO ook veel "arbeidsintensieve" jobs te doen vervallen (bijvoorbeeld bij bagage) .. om vervolgens uitzendkrachten in te huren. Deze zijn namelijk bereid om voor 2 uur te werken, dan paar uur niets en dan weer een paar uur te werken.

Als deze mensen nu een vaste baan moeten gaan krijgen wordt het wel heel rommelig.

Overigens ben ik het principieel oneens met bovenstaand proces. Uitzendkrachten zijn prima om pieken te bufferen. Het structureel overhevelen naar uitzendkrachten zou eigenlijk niet moeten mogen. Dan moet er intern het probleem opgelost moeten worden.
 
In de analisten bijeenkomst werd wat meer duidelijkheid hierin gegeven:

Transavia Hollande + 20 Mln
Transavia France - 20 Mln

Beide bedragen zijn zeer niet exact, maar zie/luister bron op minuut 01:03:00 - 01:04:30, Frederic Gagey beantwoord deze vraag vanuit HSBC.

resultats-annuels-2016-conference-analystes

Om het plaatje voor NL rond te maken, 40% van de - 20 Mln (France) komt weer naar de KLM groep omdat Transavia Airlines C.V. 40% van de aandelen Transavia France S.A.S. bezit.

Orange, hoe kan ik de presentatie beluisteren? Moet je een account maken?

De 20mln klinkt voor mij wel hoog overigens. Maakt me benieuwd naar het officiele cijfer.

@wsh, de MUC resultaten vallen 'gewoon' onder HV en de door HV gerapporteerde cijfers. Er is in ieder geval winst gemaakt ondanks de opening van MUC.
 
@Foohke

Gewoon je naam en bedrijf dat zal je wel weten.
Daarna ww: AFKL

Meestal staat dat ww in de agenda of de in krant bij de aankondigingen.

====================================================

Boost:

Boost begint iets meer vorm te krijgen hoe men de kosten omlaag wil gaan brengen:

Boost is looking at hiring new flight attendants who had been paid 40 per cent less than cabin crews at Air France’s main network. That could still set the stage for a conflict after flight attendants’ representatives called the proposal "scandalous."

Die cabin crew zit behoorlijk klem want eind februari eindigt hun CAO.

Daarbovenop:

The cockpit crews’ approval follows Air France’s climbdown on an earlier proposal to cut pilot compensation by 15 per cent at the Boost unit. This month, management said it would instead ask pilots across all of Air France to shoulder the burden by taking a 1.5 per cent wage reduction. Employees have yet to vote on that plan.

De originele bron is Bloomberg.
 
Laatst bewerkt:
Dus nu de vliegers van Boost geen 15% gaan inleveren moeten alle piloten 1,5% inleveren? Zijn ze daarmee akkoord gegaan? Of is dit een nieuw plan?

Wat wil men doen met het overschot aan bestaande cabine wat er ontstaat als er kisten worden overgeheveld?

Gelet op de mentaliteit kan ik me niet voorstellen dat de cabine niet gaat staken en ben je weer terug bij af.
 
Ik denk dat men dat wil oplossen door bestaande contracten niet te verlengen en nieuwe medewerkers onder de nieuwe voorwaarden wil aannemen en onder brengen bij Boost?
 
volgens mij is dit het plan waar 56% mee akkoord is gegaan,.

58.1% van de leden van de SNPL is akkoord met de oprichting van Boost, zijnde een nieuwe vennootschap hangend onder Air France.

Dan volgt zeg maar een 2traps raket. Ja u bent akkoord met de oprichting van 'Boost', echter de kosten moeten omlaag wat heeft uw voorkeur. keuze 1. Boost vliegers een cut van 15% of keuze 2 het hele korps een cut van 1,5%. Daar wordt in navolging van het vorige referendum opnieuw over gestemd.

Die 1,5% volgt weer uit dit sheet:

2017_AFKLsavings.gif


Hoe dan ook het management zet in op een kostenreductie.

De motivatie voor 'Boost" volgt uit deze uitspraak van Mr Janaillac.

The Air France brand is unprofitable on 35 per cent of its routes, with 10 per cent involving "heavy" losses, Mr Janaillac said in November while unveiling the Boost project. His announced goal was 20 per cent lower costs at Boost than at Air France’s mainline operations.
 
De uitdagingen van de Koninklijke....

Ik ook niet. Maar ik zal even copy-paste doen vanaf het twitterbericht van Swankhuizen (NVLT):

"Air France : bonden zijn boos omdat salaris directie in 2016 met 41 % is verhoogt. "
 
Die 41% moet ik nog zien, maar loonsverhoging en/of bonus voor falend management is inderdaad voldoende aanleiding om boos te worden. Op zo'n manier krijg je de bonden natuurlijk nooit mee bij de broodnodige saneringen.
 
Terug
Bovenaan