B767-300ER
New member
?? Hoezo had lufthansa meer pax met minder ask in 2015 en in 2016 juist meer ask?
Meer passagiers op minder capaciteit? Dus (veel) higere bezettingsgraad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
?? Hoezo had lufthansa meer pax met minder ask in 2015 en in 2016 juist meer ask?
Trans (zonder C class product)?
Lekker selectief shoppen met getallen uit 2012 waarbij een CASK geraamd wordt door de revenues af te trekken van het operating result. Dat is letterlijk appels met peren vergelijken aangezien opbrengsten bij KLM short-medium haul moeilijk te bepalen zijn vanwege de vele overstappers en de overspannende kosten tussen short- en long haul. Verder zijn er geen aparte CASK getallen voor KLC.
Die quote van Ten Brink is een ondersteuning van de Jaarcijfers. De jaarcijfers waar heel duidelijk de groei van Transavia naar voren komt vergeleken met KLM.
Het sterke punt van Transavia is point-to-point, dat is de hele basis van de door jou geprezen CAPA analyse uit 2013. Dus waarom wil gaan feederen met Trans (zonder C class product)? Het hele businesssmodel is daar niet op toegespitst. Dus dat businessmodel wil jij weer gaan veranderen?
Ik zeg KLC cabine in de 737 en je hebt een super concurrerend product met Embraer's en 737's met een flexibele stoelcapaciteit tussen de 88 en 196 stoelen. Maar als jij gelooft dat een Trans 737 goedkoper is op de E175 routes (het soort product daargelaten), dan laat ik je graag in die waan.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...-eist-gelijke-behandeling-uitzendkrachten-klm
Vind dat de FNV hier behoorlijk doordraait met hun eisen. Begrijp me niet verkeerd, op sommige punten hebben ze wel gelijk, maar over het algemeen...
''De vakbond stelt dat uitzendkrachten aantoonbaar slechtere arbeidsvoorwaarden hebben dan personeel dat in vaste dienst is. “Zo krijgen ze de tijd niet vergoed die ze kwijt zijn aan noodzakelijke scholing en het aanvragen van hun Schipholpas'''
Nou goh wat erg. Ik werk zelf naast mn studie in een koffiebar op Schiphol. Alles lekker onder de Horeca CAO (stelt dus geen ruk voor). Denk maar dat wij onze wachttijd op onze pas vergoed krijgen. Zo lang duurt het wachten niet eens. Als de AIVD geen gekke dingen vindt, heb je hem binnen een maand. Daarnaast de redenering dat het unfair is om na zes maanden een nieuwe pas te moeten aanvragen. Dat is toch maar één keer? Daarna is het geloof ik negen maanden en volgens mij daarna nog langer. En trouwens zolang zijn de wachttijden voor het Badge centre niet. Gewoon een maandje voordat je oude pas afloopt een nieuwe aanvraag indienen en je hebt ruim op tijd je nieuwe pas. Kortom, krokodillentranen
In de analisten bijeenkomst werd wat meer duidelijkheid hierin gegeven:
Transavia Hollande + 20 Mln
Transavia France - 20 Mln
Beide bedragen zijn zeer niet exact, maar zie/luister bron op minuut 01:03:00 - 01:04:30, Frederic Gagey beantwoord deze vraag vanuit HSBC.
resultats-annuels-2016-conference-analystes
Om het plaatje voor NL rond te maken, 40% van de - 20 Mln (France) komt weer naar de KLM groep omdat Transavia Airlines C.V. 40% van de aandelen Transavia France S.A.S. bezit.
Boost is looking at hiring new flight attendants who had been paid 40 per cent less than cabin crews at Air France’s main network. That could still set the stage for a conflict after flight attendants’ representatives called the proposal "scandalous."
The cockpit crews’ approval follows Air France’s climbdown on an earlier proposal to cut pilot compensation by 15 per cent at the Boost unit. This month, management said it would instead ask pilots across all of Air France to shoulder the burden by taking a 1.5 per cent wage reduction. Employees have yet to vote on that plan.
Dus nu de vliegers van Boost geen 15% gaan inleveren moeten alle piloten 1,5% inleveren? Zijn ze daarmee akkoord gegaan? Of is dit een nieuw plan?
.
volgens mij is dit het plan waar 56% mee akkoord is gegaan,.
The Air France brand is unprofitable on 35 per cent of its routes, with 10 per cent involving "heavy" losses, Mr Janaillac said in November while unveiling the Boost project. His announced goal was 20 per cent lower costs at Boost than at Air France’s mainline operations.