De uitdagingen van de Koninklijke....

Aankomstvertraging is altijd gunstiger dan vertrekvertraging.
Op een ICA een half uur te laat vertrekken geeft een op tijd aankomst in 99,9% van de gevallen.
 
In de Volkskrant van vandaag: "de KLM is de punctueelste vliegmaatschappij"
Met tabel, "KLM vliegt vakst op tijd"
(percentage vluchten met vertraging, KLM bovenaan met 11,47%).
Cijfers afkomstig van FlightStats, volgens het artikel.
 
De uitdagingen van de Koninklijke....

Ondertussen denken beleggers dat het AF niet gaat lukken in de loonkosten te snijden en dat het feest van de lage olieprijs binnenkort is afgelopen.
 
Ondertussen denken beleggers dat het AF niet gaat lukken in de loonkosten te snijden en dat het feest van de lage olieprijs binnenkort is afgelopen.

Ik denk dat beleggers m.n. oog hebben voor de volgende zin in het persbericht van AF/KLM:

Unit revenue per available seat kilometer (RASK) ex-currency of December down compared to last year but in a lesser proportion than during the past few months

http://www.airfranceklm.com/sites/default/files/communiques/traffic_dec16_va_def.pdf

M.a.w.: Je kunt wel meer pax en cargo vervoeren maar indien de inkomsten per beschikbare stoelkilometer afneemt dan is er weinig reden voor een feestje....Een heel normale reactie van een investeerder lijkt mij. De grote vraag is nu of de kostenreductie even hard, of harder, gaat dan de reductie in inkomsten. Alleen als dat het geval is, zullen de winstcijfers positief beïnvloed worden.

Voor KLM, dat in de holding prima presteert, zitten er wel een paar kleine rode vlekjes op de wx-radar indien er niet een oplossing wordt gevonden voor de groeibeperkingen op Schiphol. Niet kunnen groeien = funest voor een airline (en het personeel).

http://www.ad.nl/dossier-amsterdam/klm-is-boos-schiphol-belemmert-ons-in-onze-groei~a9a81bdf/
 
Laatst bewerkt:
Waar kan Schiphol meer aan verdienen; Aan KLM of aan Low Cost Carriers?

Dan ligt o.a. aan het verdienmodel. Een overstappende passagier van een netwerkcarrier betaalt minder dan een opstappende passagier van een LCC.

Maar wat veel belangrijker is: Schiphol gaat niet over de verdeling van de capaciteit (slots). Dat is in handen van een onafhankelijke slotcoördinator.

Het feit dat Schiphol o.a. FR heeft aangetrokken is een gevolg van langdurig vrije capaciteit die ook KLM niet op kon/wilde vullen. Nu er groei is, komt de luchthaven klem te zitten. En dat is voor KLM, met maar 1 hub en met daarom een zwakke onderhandelingspositie tegenover de thuisluchthaven, echt een uitdaging aan het worden.
 
Iets heel anders. Uit betrouwbare bron vernomen dat het VNV-bestuur geploft is. Aan interne ruzies ten onder . Er komen wellicht verkiezingen.
 
Iets heel anders. Uit betrouwbare bron vernomen dat het VNV-bestuur geploft is. Aan interne ruzies ten onder . Er komen wellicht verkiezingen.

Dat zou slecht nieuws voor de vakbond zijn. Openlijk interne verdeeldheid verzwakt
de onderhandelingspositie.

Ik wacht een persbericht van de vnv af alvorens mogelijk verder op die ontwikkeling te reageren.
 
Iets heel anders. Uit betrouwbare bron vernomen dat het VNV-bestuur geploft is. Aan interne ruzies ten onder . Er komen wellicht verkiezingen.

Verkiezingen lijkt me niet reëel; er zijn geen alternatieven. En over drie maanden is het huidige bestuur sowieso klaar.

Ik doe dit even af als onzin.
 
Doe maar hoor. Kennelijk dit keer niet ingefluisterd door het bestuur?
Het wordt Haag/ Went tegen Hud/ Schmidt. Geeft ook aan hoe het bestuur tot op het bot gespleten is. Uiteraard tenzij één van de teams zich in het verenigingsverband alsnog terugtrekt.
 
Wacht even, is het niet zo dat je eerst de feiten moet controleren voordat je 'het bestuur is geploft' op een forum zet? Het is hier aardig informeel, dus het steekt allemaal niet zo nauw, maar het 'ploffen' blijkt te zijn dat Verhagen en vd Hudding het tegen elkaar gaan opnemen in verkiezingen.

Eindelijk valt er weer eens iets te kiezen. Dat is wat mij betreft iets positiefs. Tenzij het allemaal voor de bühne is, maar dat neigt weer teveel naar complottheorie.
 
Bestuursverkiezingen bij een vakbond zijn toch prima? De leden bepalen wie de captain wordt.

Het feit dat 2 huidige bestuurders (voorzitter en vice-voorzitter) het blijkbaar tegen elkaar opnemen is wellicht uniek maar dat wil toch niet per se zeggen dat de huidige samenwerking niet meer doorgaat? Ik heb niet vernomen dat het bestuur van de vnv per vandaag uit elkaar gaat.

Rutte en Asscher zijn premier en vice-premier maar staan 15 maart lijnrecht tegenover elkaar over de periode 2017-2021. Maar er is nu toch geen kabinetscrisis omdat ze na de verkiezingen een verschillende koers willen? Het kabinet regeert rustig verder.

Ik vind dat wel mooi in een democratisch systeem.
 
En alvast een schot voor de boeg: Ik word zeer enthousiast over het voornemen om de Regeling Vliegers Loopbaan bij KLM te moderniseren. (Programma Hudding/Schmid).

Wie weet kunnen we nu eindelijk eens het formaat van het vliegtuig loskoppelen van de beloning van de vlieger.
 
Wie weet kunnen we nu eindelijk eens het formaat van het vliegtuig loskoppelen van de beloning van de vlieger.

Waarop is die koppeling eigenlijk gebaseerd? Grotere bak dus duurdere investering en veel meer PAX aan boord en daardoor een grotere verantwoordelijkheid?
Maar de vlieger die short haul vliegt moet veel vaker starten en landen, dat neemt toch meer risico's met zich mee dan het in verhouding veel mindere aantal starts en landingen dat de long haul vlieger moet maken?
Is mijn aanname terecht dat de long haul vliegers doorgaans ook een hogere senioriteit hebben?
 
Terug
Bovenaan