flyingviking
Member
Uitdaging: Capaciteit Schiphol
Uitdaging: Capaciteit Schiphol
Inmiddels zit Schiphol vol. Er zijn 500.000 slots uitgegeven en "that's it". Tenzij de politiek anders gaat beslissen.
Gebrek aan nieuwe slots lijkt mij momenteel, ondanks alle arbeidsonrust bij KLM, de grootste uitdaging voor de "Koninklijke". Stagnatie in het aantal vliegbewegingen betekent geen verhoging frequenties etc., tenzij een andere slot wordt ingeleverd. Deze situatie is funest voor een netwerkcarrier.
http://www.upinthesky.nl/2016/11/30/alle-500-000-slots-op-schiphol-uitgegeven/
Een gevolg is dat KLC moet gaan vechten voor zowel fysieke ruimte op de luchthaven, als voor slots om de groeiplannen te verwezenlijken:
https://www.upinthesky.nl/2016/11/29/klm-cityhopper-wil-70-bestemmingen-2020/
Indien aan de 500.000 slots wordt vastgehouden kan AF feitelijk ongelimiteerd groeien (Charles de Gaulle en Orly) en straks de groei van de holding naar zich toetrekken. Productieafspraken zijn alsdan waardeloos. BA heeft naast Heathrow ook nog o.a. Gatwick om groei op te vangen. KLM zit met handen en voeten aan Schiphol vast.
Ik hoop dat de politiek snel bij zinnen komt en de maximering van 500.000 vliegbewegingen asap loslaat.
Uitdaging: Capaciteit Schiphol
Inmiddels zit Schiphol vol. Er zijn 500.000 slots uitgegeven en "that's it". Tenzij de politiek anders gaat beslissen.
Gebrek aan nieuwe slots lijkt mij momenteel, ondanks alle arbeidsonrust bij KLM, de grootste uitdaging voor de "Koninklijke". Stagnatie in het aantal vliegbewegingen betekent geen verhoging frequenties etc., tenzij een andere slot wordt ingeleverd. Deze situatie is funest voor een netwerkcarrier.
http://www.upinthesky.nl/2016/11/30/alle-500-000-slots-op-schiphol-uitgegeven/
Een gevolg is dat KLC moet gaan vechten voor zowel fysieke ruimte op de luchthaven, als voor slots om de groeiplannen te verwezenlijken:
https://www.upinthesky.nl/2016/11/29/klm-cityhopper-wil-70-bestemmingen-2020/
Indien aan de 500.000 slots wordt vastgehouden kan AF feitelijk ongelimiteerd groeien (Charles de Gaulle en Orly) en straks de groei van de holding naar zich toetrekken. Productieafspraken zijn alsdan waardeloos. BA heeft naast Heathrow ook nog o.a. Gatwick om groei op te vangen. KLM zit met handen en voeten aan Schiphol vast.
Ik hoop dat de politiek snel bij zinnen komt en de maximering van 500.000 vliegbewegingen asap loslaat.