De uitdagingen van de Koninklijke....

@767

Ja dat ligt idd aan jou.

Als staatshoofd moet je iets uitdragen tijdens je bezoek en dat is niet een paar duizend euro uitsparen. Wat een klootjesvolk mentaliteit.
Zal wel een PvdA ambtenaar zijn geweest die dit heeft bedacht.

Ja het is bekend dat KLM al tijden niet Down Under vliegt.
Maar tot aan Singapore kun je makkelijk met KLM vliegen.
Nogmaal je taak als staatshoofd is het promoten van een stukje Nederland.

Zie je Queen Elisabeth al met Turkish naar verweggistan gaan?.

T lijkt wel een stukje uit Lucky Tv; Max ze lopeh te mauwen dat we te duur sijn, doe mij ff een aanbiedinkje.
 
Waar je je al niet druk om maakt.

Hij is op handelsbezoek in Australie waar hij, hoe dan ook, met een buitenlandse maatschappij heen moet. Wat valt er dan te promoten als hij met KLM niet verder komt dan Singapore (Bali?) en daar overstapt op een andere maatschappij?
Moet hij dan met een skyteam partner verder vliegen. Dan promoot hij toch ook geen nationaal product?!

Ik zie echt het probleem niet hoor. Laten we ons eens druk maken om echt belangrijke zaken
Als Koning zal hij het nooit goed doen en nooit de juiste beslissing maken. Er zijn bij elke beslissing altijd wel een paar azijnpissers die daar iets van moeten vinden.
 
@NFS: je weet toch dat de VNC zich nooit gecommiteerd heeft aan die 4%? Mevrouw Groeneveld heeft het afgelopen jaar geen mogelijkheid onbenut gelaten om dat te benadrukken. Of doe je op KL-crew FB maar alsof? :biertje:

Volgens de cabinebonden gaat het toch juist hartstikke goed? ;)



Wat bedoel je? Ik zit in het geheel niet op FB.
 
Even wat humor tussendoor... De vnv (het twitteraccount vd president in dit geval), lijkt beledigd.. Want jeetje, wat een schande dat er niet met de KLM gevlogen is :biertje:

Je kan wel degelijk iets vinden van het feit dat W&M met Emirates vlogen. In ieder geval dat dat wellicht ongewenst is, of op zijn minst niet echt de goede uitstraling heeft. Als het echt veel praktischer was kan ik me het ook wel voorstellen. Sydney is gewoon een klere eind weg en hij moet daar wel meteen in de houding staan.

Dat hij tot SIN of KUL had kunnen komen is leuk maar aan de andere kant komt hij niet aan in Sydney met de KLM .. en dat is waar het dan echt om zou moeten gaan.

..

Wat mij betreft is de grote vraag of het aan de heer Verhagen is om op deze manier populistisch te gaan zitten twitteren. Is hij nu ineens politicus aan het worden? Wilders achterna?

Als hij de nederlandse trots wil verdedigen moet hij hele andere dingen doen.

..

Waar ik echt moeite mee heb is dat de VNV zich echt overal mee bemoeit, of het nu gaat om de opleiders die nu inmiddels allemaal (op EPST na) failliet gaan (inclusief KLS) of dat het om het koningshuis gaat. Echte issues oplossen en werken aan een toekomstbestendig KLM, dat ontbreekt. Het pensioen debakel heeft dat wel aangetoond.

De afgelopen cijfers waren beter, maar het is nog echt veel te zwak. Het valt mij op dat veel medewerkers het niet eens weten of beseffen (zie bijvoorbeeld mijn eerdere opmerking over de sr purser).

Het echte belang van iedereen .. KLM, al haar medewerkers, Nederland .. is een sterk, gezond en competitief KLM.

(en voor de reiziger .. graag goede stoelen.. A330 pas vanaf 2018 kan echt niet...)
 
Kom op Need, ik heb je veel hoger zitten dan dat.

Nou 76-er, dan ben ik bang dat je mij al heel lang aanziet voor de verkeerde persoon, of dat iemand een valse FB account heeft aangemaakt onder mijn naam.

Heb je toegang tot het VNV forum? Ik gebruik daar dezelfde avatar als hier.

Laat me weten of er inderdaad iemand een FaceBook account onder mijn naam heeft aangemaakt, dat zou ik zeer vervelend vinden.
 
Er is hier jaren moord en brand geschreeuwd dat er juist niks gedaan werd voor vliegers in opleiding

binnenkort is er slechts een enkele opleider en zullen piloten uit het buitenland gehaald moeten worden.. Op zich niet erg maar het had wel degelijk anders gekund.

Ik ben het niet oneens met de stelling dat er wel heel veel werden opgeleid ... maar de bewuste campagne was wellicht niet iets waar VNV zich aan moeten branden en die zo rigoreus was dat er binnenkort sowieso veel te weinig zijn .. en er is dan nauwelijks aanwas meer.

In het buitenland (VS/azie) begint het al echt nijpend te worden .. en we .. lees VNV vindt het top dat dankzij vroege pensioenen zeer ervaren piloten snel groeiende airlines elders in de wereld helpen met hun kennis en ervaring..

Het helpt allemaal niet..

Ik ben wellicht wat cynisch maar ik verbaas me gewoon over dingen.

Wat me ook opvalt is dat piloten van bijvoorbeeld BA, die hier af en toe posten, ook door een behoorlijke bezuiniging zijn gegaan, maar nu juist heel positief zijn. Zij horen immers tot de winnaars... IAG doet het significant veel beter dan de ME3 in wellicht wel de meest competitieve markt die er is...

En dat zonder staatsteun?
 
Beste Airworkers,

Misschien niet helemaal "ontopic" maar ik maak me over de aanwas van nieuwe vliegers echt helemaal geen zorgen. Het is alleen maar goed wanneer er op een gegeven moment weer een situatie komt waarbij de airlines de opleiding weer gaan vergoeden en er aan de poort geselecteerd word. Ik gun iedereen een baan in de cockpit, maar de race to the botom welke we in de laatste jaren gehad hebben is echt voor niemand goed! Ook niet voor de mannen en vrouwen bij "De Koninklijke", zo, zijn we toch weer "ontopic". :-)

groeten

:radar: André :radar:
 
Dat werkgevers nieuwe piloten moeten aannemen op "normale en correcte condities" is een andere discussie en volledig terecht.
 
Het schijnt dat RABO (en dan met name de ex-Friesland Bank specialisten daar) zich aan het oriënteren is om het stokje van ABNAMRO over te nemen.

En het wordt tijd dat KLM zelf ook een gedeelte van het risico op zich gaat nemen.

De school in magere tijden sluiten, zoals destijds de RLS, zou nog het mooiste zijn, maar dat is niet haalbaar voor een commerciële instantie.
 
Even een beetje offtopic:
In het buitenland (VS/azie) begint het al echt nijpend te worden .. en we .. lees VNV vindt het top dat dankzij vroege pensioenen zeer ervaren piloten snel groeiende airlines elders in de wereld helpen met hun kennis en ervaring..

Merk er anders nog niets van voor onervaren vliegers; men denkt gewoon nog steeds pay2fly-achtige constructies te kunnen aanbieden, of tijdelijke contracten waar je zelf je type dient voor te schieten.

on topic:
Het helpt wederom niet mee dat de bonden zich zo hard verzetten tegen de broodnodige veranderingen binnen KLM. Als de toko financieel dermate zo ongezond wordt dat KLM wellicht verkocht moet worden, dan is het belangrijk dat de operationele basis in ieder geval solide is. Als dat niet bereikt kan worden, dan wordt het een pijnlijk verhaal...
 
VNC schrapt de werkonderbreking van vandaag:

http://www.vnconline.nl/nieuws/2016/november/de-vnc-schort-werkonderbreking-op-ivm-voorstel-klm


KL heeft gisteravond voorgesteld per 1 februari de -1CA regel te schrappen, de seizoensstewardessen in vaste dienst te nemen en weer KLC'rs te laten doorstromen. Voorwaarde is wel dat eenzelfde besparing wordt bereikt als bij de invoering van -1CA. Interessant dat de VNC nu ineens wél akkoord gaat met vooorwaarden vooraf.
KL gaat ook akkoord met het eindbod van de bonden vwb de pensioenen, de directe aanleiding van de acties tot er van alles werd bijgesleept.


FNV-Cabine reageert in een mail naar haar leden bijzonder ontstemd over deze move van de VNC en zegt nu geen andere keus te hebben dan hier in mee te gaan om verwarring te voorkomen.

Catfight! ;)
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand onderstaand bericht toelichten; zoals ik het verhaal van Bootsma begrijp wordt er, in Parijs, "een langeafstandsdochter" om "productiebalans te herstellen". Impliciet erkent AF/KLM dus dat er sprake is van een "onbalans", ander hoeft er geen "balans hersteld te worden".

Tegelijkertijd stelt Bootsma dat er geen sprake is van "het overhevelen van vluchten".

Indien de lowcostcarrier wordt gebruikt voor het hertstellen van de productiebalans, betekent dit dan ook dat de productie van Boost vallen binnen de productieafspraken tussen KLM en Air France? Net zoals productie van KLC wordt beschouwd als KLM-productie? KLC-vluchten hebben bij mijn weten altijd een KL-vluchtnummer dus dat is, in mijn optiek, op zich wel logisch.

Indien er voor een soortgelijke constructie met Boost wordt gewerkt begrijp ik het wel.

Of is dit een eigen onderneming met eigen productie, en vluchtnummer, zoals HV die uitvoert? In dat geval zou het m.i. niet logisch zijn om die productie in de productieafspraken mee te nemen.

Wat ik vooral een beetje van opkijk is dat de holding nu een mogelijkheid biedt om verliesgevende longhaul productie van AF in een aparte dochter onder te brengen waardoor die productie niet uit de holding verdwijnt. Maar indien een dergelijke constructie voor AF wordt opgezet, waarom dan niet ook voor KLM? Ik weet wel dat KLM op ICA het netwerk uitbreidt en de noodzaak hiervoor bij KLM momenteel minder zwaar is dan bij AF maar het verbaast mij dat er niet een soortgelijk bedrijf op Schiphol wordt opgezet.


http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/nieuw-dochterbedrijf-moet-productiebalans-air-france-klm-herstellen
 
De AF vliegers willen aan de ene kant totaal niets inleveren en tegelijkertijd piepen ze dat KLM wel groeit en AF niet. Dat is natuurlijk krom.

KLM heeft z'n kosten beter op orde en in de hand dan AF. (Ook al is KLM er nog lang niet). Bovendien hebben de KLM vliegers fors geleverd. Dat ziet de holding ook wel. Dat KLM nu meer produceert is, zeker richting de vliegers, terecht. En dat AF niet uitbreidt ook.

Daarom vind ik het wel een slimme constructie op deze manier: De AF vliegers hebben de keuze: Vast blijven zitten tegen de huidige arbeidsvoorwaarden of promotie maken bij wat mindere arbeidsvoorwaarden. Maar nog wel steeds bij de eigen holding. Op deze manier kunnen de (juniore) AF vliegers individueel kiezen of delen. En SNPL kan niet tegen zijn, omdat ze al zo lang lopen te piepen over meer productie.

Low Cost ICA dochter voor KLM heeft geen zin, want de operationele kostenstructuur van KLM ICA is al op orde. Dat zei zelfs O'Leary tien jaar geleden al over KLM ICA.
 
Terug
Bovenaan