Noem ze eens flying viking? We zijn nu inmiddels twee jaar verder sinds de start van dit topic; we laten weer voorzichtige zwarte cijfers zien, breiden nog steeds uit en vlootvernieuwing blijft doorgaan. Ik weet dat dat voor sommigen hier moeilijk verkroppen is, maar volgens mij gaan we de 100 wel halen.
We zijn bovendien niet de enige maatschappij met uitdagingen, blijft bijzonder dat bijvoorbeeld niemand hier geïnteresseerd is in de uitdagingen van Turkish...
Ere wie ere toekomt vwb de lichtpuntjes. Ik maak mij ook geen zorgen dat KLM de 100 niet haalt. En ja, ook ik vind het positief dat er vlootvernieuwing plaatsvindt, het netwerk fors wordt uitgebreid etc..Ook positief voor KLM dat het bedrijf het, wederom, veel beter doet dan AF.
Ik denk echter dat de uitdagingen van 2 jaar geleden niet minder zijn geworden, integendeel; Alleen al het feit dat er een project met de naam "trust together" (als directie schaam je toch de ogen uit je kop) moet worden opgetuigd in een wanhopige poging om het vertrouwen tussen bedrijven en werknemers, werknemers onderling en de relatie holding versus dochterpartijen te herstellen spreekt boekdelen. De verhouding directie versus personeel bij KLM lijkt mij nou niet echt optimaal om het maar voorzichtig uit te drukken. En die was 2 jaar geleden (start van topic) echt een voorbeeld voor anderen.
Wellicht 3 (nieuwe) uitdagingen:
1. De grotere rol van HV als feeder voor AF en KLM (in hoeverre is dat voornemen verenigbaar met lopende afspraken)?
2. De rol van de nieuwe long haul carrier die in Parijs gaat zetelen. Valt de productie daarvan binnen de productieafspraken "ja of nee"?
3. Beperkte slottijden op Schiphol die over 2-3 jaar de groeimogelijkheden van Schiphol (KLM) in de weg gaan staan.
Ik heb, zoals eerder aangegeven, niets tegen KLM. Ik hoop dat KLM over 25 jaar "staat als een huis".
Waarom o.a. ik mij niet zo met de uitdagingen van Turkish bezighoud? Waarom zou ik? Ik heb niets met Turkije en al helemaal niets met het staatsbedrijf onder controle van Erdogan......Ik ben Nederlander en heb wel wat met KLM. Dat is toch niet zo vreemd op een Nederlands forum?