Need for Speed
Active member
De uitdagingen van de Koninklijke....
Begrijp ik Paella. Waar het mij om gaat is dat we eigenlijk nooit een keuze hebben omdat er te weinig leden zijn die zowel voldoende expertise hebben en ook nog bereid zijn gedurende langere tijd hun privéleven op te offeren. De spoeling is dun en daarmee de keuze ook. We zullen het moeten doen met dit bestuur en het bestuur dat klaar staat om in mei het stokje over te nemen.
Het is zo makkelijk afgeven op de zittende macht. En dat gebeurt vervolgens ook altijd. Het heeft in de tweede kamer altijd voordelen om in de oppositie te zitten.
Juist nu moeten we intern VNV de neuzen even goed dezelfde kant op hebben. VNV heeft geleverd, KLM nog totaal niet. Ik vermoed dat VNV allang de oplossing heeft voor de pensioen-onzekerheid voor KLM (in een brief van de vliegdienst vandaag wordt trouwens benadrukt dat het puur om de onzekerheid gaat; Pensioenfonds kan naar eigen zeggen gedeeltelijk indexeren, waardoor er nul bijstorting nodig is), maar nu even de duimschroeven wil aandraaien om te laten zien dat we geen 'Gekke Henkie' zijn. Wat dat betreft spreekt het boekdelen dat de COO zich onlangs in de simulator liet ontvallen dat hij zich 'genaaid' voelt door de VNV president.
Laten we dus nog even wachten met conclusies trekken en zien waar dit schaakspel toe leidt. Ook richting Air France, omdat we al geruime tijd boven de bandbreedte van Pilots Protocol 2 zitten.
Begrijp ik Paella. Waar het mij om gaat is dat we eigenlijk nooit een keuze hebben omdat er te weinig leden zijn die zowel voldoende expertise hebben en ook nog bereid zijn gedurende langere tijd hun privéleven op te offeren. De spoeling is dun en daarmee de keuze ook. We zullen het moeten doen met dit bestuur en het bestuur dat klaar staat om in mei het stokje over te nemen.
Het is zo makkelijk afgeven op de zittende macht. En dat gebeurt vervolgens ook altijd. Het heeft in de tweede kamer altijd voordelen om in de oppositie te zitten.
Juist nu moeten we intern VNV de neuzen even goed dezelfde kant op hebben. VNV heeft geleverd, KLM nog totaal niet. Ik vermoed dat VNV allang de oplossing heeft voor de pensioen-onzekerheid voor KLM (in een brief van de vliegdienst vandaag wordt trouwens benadrukt dat het puur om de onzekerheid gaat; Pensioenfonds kan naar eigen zeggen gedeeltelijk indexeren, waardoor er nul bijstorting nodig is), maar nu even de duimschroeven wil aandraaien om te laten zien dat we geen 'Gekke Henkie' zijn. Wat dat betreft spreekt het boekdelen dat de COO zich onlangs in de simulator liet ontvallen dat hij zich 'genaaid' voelt door de VNV president.
Laten we dus nog even wachten met conclusies trekken en zien waar dit schaakspel toe leidt. Ook richting Air France, omdat we al geruime tijd boven de bandbreedte van Pilots Protocol 2 zitten.