De uitdagingen van de Koninklijke....

76-er,

Bij ons Lufty is het zo dat je op zn vroegst met 55 kan stoppen maar je mag tot 65.

Zelfde bij BA. De trend is echter om later met pensioen te gaan maar eerder part-time. Volgens onze Head of Flight Ops was het percentage part timers in 2006 12%, nu is het 24% van de 4000 piloten.
 
Ik vond het al een domme en ongefundeerde PVV uitspraak van Peer van Eersel
Dan heb je (gemiddeld) veertig hondenjaren in de vliegerij achter je kiezen dus ga je in normale mensenjaren op je 105e met pensioen.
De meeste piloten geven tussen de 60 en 70 de pijp aan Maarten , dus net vóór of na ze geld beginnen te kosten.
En die airline en de staat lachen , all the way to the bank

En ik vind daarom JIP zijn response prachtig... Zoals we hier zeggen BURNED!! :) :) :)
 
1968 tot 1993.

Die mannen ( veelal ) werkten ook maar 20 uur per maand en lagen gemiddeld een week op hun reet in Puerto Plata.
Ik kan een goeie burn waarderen ( ook als ik het lijdend voorwerp zou zijn ) maar dan moet je wel met iets beters komen.
 
1968 tot 1993.

Die mannen ( veelal ) werkten ook maar 20 uur per maand en lagen gemiddeld een week op hun reet in Puerto Plata.
Ik kan een goeie burn waarderen ( ook als ik het lijdend voorwerp zou zijn ) maar dan moet je wel met iets beters komen.
Geloof in je eigen gelijk, maar meerdere onderzoeken bevestigen dit onderzoek van eind vorige eeuw: levensverwachting van vliegers ligt hoger dan het gemiddelde.
Daarbij is het vermelde onderzoek gedaan onder Amerikaanse vliegers die van oudsher niet alleen veel meer vlieguren maakten dan die in Europa, maar ook met een veel hogere werklast met materieel waarvan we nu zeggen dat je er niet goed mee kunt werken. Zwaardere omstandigheden dus. Geen 20 uur per maand maar 80 en geen lange stopovers.
Zo'n luxeleven was alleen voorbehouden aan vliegers in Europa.
Laat nou juist nu die levensverwachting versus actuele leeftijd bij overlijden langzamerhand een wissel trekken op het vermogen van pensioenfonds. En dus indirect op de dekkingsgraad.
 
Sombere geluiden vandaag over de economie in de USA (krimp indistriële productie in plaats van de verwachte groei) en, niet te vergeten, het IMF dat zich ernstig zorgen maakt over mondiale groei en investeringen.

Al met al extra reden om ervan uit te gaan dat de rente nog lange tijd extreem laag zal blijven en dat de marktomstandigheden voor de luchtvaart uiterst onzeker blijven:

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/26524698/__IMF_vreest_lagere_groei__.html

http://www.belegger.nl/Beursnieuws/ANP-010916-183/Onverwachte-krimp-Amerikaanse-industrie.aspx

Ondanks de somberheid: Het aandeel AF/KLM wist een klein beetje van het recentelijk opgelopen verlies goed te maken en werd bij de slotbel voor €4,993 verhandeld (+1,42%):

http://www.belegger.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx
 
There is a popular belief in the aviation industry that retired pilots die at a younger age than the general population

Er zijn veel "popular beliefs in aviation".
Als je bepaalde personen vraagt is hun popular belief dat piloten strontverwende knopjesdrukkende prima donna's zijn , TCP's helemaal niet schadelijk voor je centrale zenuwstelsel en dat twee ZZP'ers/ contractors met een minimum aan training in een cockpit zetten het beste idee sinds het gesneden brood is.

"It's hard to get a man to understand something if his salary largely depends on him not understanding."
Maar genoeg wedstrijdje ver-pissen nu.

Die Elbers heeft bijna een jaarsalaris aan bonus gekregen , dat is best lekker gecasht.
 
En van alle topmannen van de majors verdient hij het minste....
En houdt hij netto ook nog eens het minste over ivm het ongunstige Nederlandse belastingstelsel.
 
Er zijn veel "popular beliefs in aviation".
Als je bepaalde personen vraagt is hun popular belief dat piloten strontverwende knopjesdrukkende prima donna's zijn , TCP's helemaal niet schadelijk voor je centrale zenuwstelsel en dat twee ZZP'ers/ contractors met een minimum aan training in een cockpit zetten het beste idee sinds het gesneden brood is.

"It's hard to get a man to understand something if his salary largely depends on him not understanding."
Maar genoeg wedstrijdje ver-pissen nu.

Die Elbers heeft bijna een jaarsalaris aan bonus gekregen , dat is best lekker gecasht.

Zeg, van Eersel, wat zit jij nu uit je nek te kletsen, man.
Jij zegt hiermee dus dat jij het volstrekt normaal vindt dat KLM eenzelfde bedrag dat ze jaarlijks aan airbeidskosten cockpit al kwijt is nogmaals moet uitgeven om jouw pensioen welvaartsvast te houden zodat jij op 58 duimen kunt gaan zitten draaien?
Denk eens na!
Er is een stellige overtuiging dat wat LoCo's doen met nul-uren contracten, opleidingscontracten, ZZP constructies absoluut niet door de beugel kan. Het is overgewaaid uit de VS en iedereen ziet het drama wat zich het komende decennium gaat aftekenen aan de andere kant van de Oceaan: geen vliegers meer te vinden. 30 jaar misbruik van enthousisme van buitengewoon gemotiveerde mannen en vrouwen totaal verkracht door fusies, lay-offs, zwakkere unions, en stijgende kosten plus onzekerheid van opleidingen. Er zijn ex-KLM gezagvoerders die onderaan de ladder bij de grootste US carriers beginnen, wetend dat ze binnen de kortste keren toch weer captain zullen zijn daar. Op hun 57e.
Zo lang jij en/of VNV wijst naar de LoCo's als voorbeeld om een bijstort van miljarden in pensioenpot en een eindleeftijd van 58 te rechtvaardigen zit er geen toekomst in onderhandelen.
Let's face it, KLM is zo goed als blut. Voor groei is geen geld, negatief eigen vermogen blijft maar stijgen, business class wordt voor enkele honderden euro's weggegeven om nog maar iets aan die stoel te kunnen verdienen, directie heft ruzie met zo'n beetje alle bonden, er staat acies gepland door FNV, rechtszaken voor VNC en VNV en jij kraamt deze flauwekul uit?!
Wordt wakker!
Ga je eens verdiepen in de zaak in plaats van alleen maar eenzijdige intel vanuit Badhoevedorp te slikken (als je die al leest).
En dan ook nog even de vergoedigen van de KLM directie noemen? Nou, dan bewijs je dat je er echt niets van hebt begrepen.
 
En Jawellll, AF wil z'n eigen Martinair beginnen. Mongolen!

http://www.telegraaf.nl/dft/26536554/___KLM_gaat_door_met_bezuinigingen___.html


AF is too big to fail, de KL-groep mag er voor opdraaien. Hoe lang kan dit nog doorgaan?

Zo gek is het idee op zich niet; AF/KLM zal wel moeten nu de tarieven op met name de Nooord Atlantische routes zwaar onder druk staan en het concern alle zeilen bij moet zetten om het hoofd boven water te houden.

Ik verwacht overigens dat dit plan door de Franse bonden afgeschoten gaat worden, net zoals bij de uitbreiding van HV. LC-longhaul is een vak apart en schaalgrootte is van essentieel belang om te blijven overleven.

Een met een CEO bij de holding aan het roer bij de holdingmaatschappij valt er het komende jaar weinig resultaat te verwachten.

En fijn, zo verspilt "Parijs" weer heel veel tijd. En laat tijdnood nou net de grootste vijand van AF/KLM zijn.
 
Origineel gepost door flyingviking
Een met een CEO bij de holding aan het roer bij de holdingmaatschappij valt er het komende jaar weinig resultaat te verwachten.

Beste Flyingviking,

Ik neem aan dat je bedoelt een nieuwe CEO in plaats van just a CEO?

Keep in mind dat er ook een nieuwe CFO nog gevonden moet worden voor eind oktober 2016, kortom het AFKL bestuur ondergaat nog wat veranderingen dit jaar.

Ook beter om te beseffen is dat er aanstaande oktober nog even 606 Mln moet worden geherfinancierd omdat er een obligatielening afloopt. De Houdini truuk die men afgelopen jaar heeft toegepast is om geen aflossingsverplichting daarin op te nemen en het derhalve als Eigen Vermogen te kwalificeren, zal dit jaar minder makkelijk lukken.

Aangaande de Transavia de aandelen die nu in bezit van de KLM zijn moet de KLM directie ervoor oppassen dat die aandelen indien zij worden overgeboekt/verhangen naar de AFKL holding daar wel een goede prijs voor wordt ontvangen en niet tegen de huidige waardering. Op den duur zal de prijsvechter toch verkocht moeten worden voor de rest van de groep om te overleven.

Ter vergelijk in de jaarrekening van 2014 van Etihad hebben zij het frequent flyer programma intern verkocht/verhangen met een boekwinst. Goedgekeurd door KPMG onder IFRS regels. Laat KPMG nou net de accountant van KLM zijn.
 
Laatst bewerkt:
Geheel juist!
Waarmee nu, zelfs de grootste VNV bestuursknuffelaars, niet anders meer kunnen dan toegeven dat dit VNV bestuur totaal incapabel is en onmiddellijk moet opstappen!
 
Terug
Bovenaan