flyingviking
Member
Dit is te kort door de bocht . Je komt op basis van senioriteit IN AANMERKING voor promotie. Je zult echter wel de cursus moeten halen , waarbij behalve naar technische vaardigheden ook naar niet-technische vaardigheden wordt gekeken. Die moeten voldoen aan een bepaalde standaard . Zo niet volgt er een bezoek aan de beoordelingscommissie. Het gebeurt gelukkig niet zo vaak, maar laat hier niet de indruk ontstaan dat men automatisch promoveert, ongeacht zijn/ haar functioneren.
Aanvulling:
Bovendien moeten er vacatures voor de best betaalde functies beschikbaar zijn. Indien AF/KLM ergens tussen 2025 en 2030 tot de conclusie komt dat ICA niet meer rendabel uitgevoerd kan worden dan wordt die tak flink ingekrompen of, in het worst case scenario, geheel afgestoten. Wie had 15 jaar gelden gedacht dat de full freighter cargo-operatie op Schiphol vrijwel uitsluitend door o.a Chinezen, Russen, Emirates, Amerikanen en Qatar uitgevoerd zou worden?
De "belofte" dat men doorstroomt naar baas-ICA is een worst die wordt voorgehouden met 0,0 garantie. Door globalisering, en niet te vergeten het CO2 verdrag van Parijs en afgewezen geluidsberekeningen voor Schiphol, denk ik dat ICA wel eens de volgende "cargo" problematiek van de Nederlandse luchtvaart kan gaan worden; de mondiale vraag naar het product is aanwezig maar door politieke besluitvorming en slechte bedrijfsvoering is een onderneming als KLM niet meer in staat om met de grote jongens mee te doen. Je loopbaan, met deze onzekerheden in het achterhoofd, afhankelijk laten zijn van een "regeling vlieger loopbaan" die letterlijk tientallen jaren vooruit kijkt getuigt niet echt van realiteitszin en is m.i. dan ook achterhaald. Het is met een jaren '70 bril kijken naar de de ontwikkelingen anno 2020+. Get real.