Checkerboard
New member
Dat kan er ook nog wel bij. In ruim twee weken tijd van 6 naar 5 euro, als dat in hetzelfde tempo doorgaat wat niet onmogelijk is met terreur- en stakingsdreigingen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Misschien is er opzet in het spel en staat er in de coulissen een partij klaar om KLM 'uit de klauwen van AF' te redden?
“At the same time, our industry has to prepare for a difficult second half-year”, Spohr continues. “The terrorist attacks in Europe and also the increasing political and economic uncertainties are having a tangible impact on passenger volumes. The forward bookings, in particular for our long-haul services to Europe have declined significantly. We expect the high pricing pressure to continue. In view of this, and as we recently announced, we expect to report an Adjusted EBIT for the full year which is below the previous year’s. This is why we will push on our efficiency increases even more consistently.”
Hoofd vliegdienst KLM heeft een sussende brief aan de vliegers geschreven. Wat mij betreft prima, maar wel vreemd dat de communicatie nu kennelijk rechtstreeks gaat in plaats van via de vakbond.
In ander nieuws vandaag, de vervoercijfers van juli zijn bekend. Prima groei bij KL en HV, krimp bij AF, o.a. door de staking bij de de cabinecrew.
Groei bij KL en Transavia, niet KL en HV. Klein detail, maar wel handig om eea in perspectief te plaatsen
He Foohke, blij dat je nog steeds zit op te letten en actief bent:
Vraagje hoe trek jij deze cijfers uit elkaar in HV en Transavia dan?
Dacht het niet.Mijn posting op het VNV forum:
Stel dat er een partij klaar staat die KLM "uit de klauwen van AF" wil kopen. (Wie weet Delta?)
Dan zal die partij waarschijnlijk van de bestaande pensioenafspraken af willen, want dat is een te groot risico voor de toekomst. Hoe groot de afkoopsom dan precies wordt mag de rechter bepalen. En voor de aandelen plus zetel in de RvC is kennelijk ook al een afkoopsom gereserveerd. Afkoopsommen zijn te overzien.
Bovenstaand scenario zou het vreemde gedrag van KLM kunnen verklaren.
Ik denk dat de grootse schreeuwers van VNV het kunnen shaken bij zo'n nieuwe vennootschap.