Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als partijen dit allang wisten waarom hebben ze het zo ver laten komen?! De schade is behoorlijk te noemen. Wat is de reden dan dat het VNV bestuur niet proactief heeft gehandeld?Ik denk dat zowel KLM als VNV allang en exact weten wat het probleem is en wat er voor oplossingen mogelijk zijn. Alle scenario's hebben beide partijen ongetwijfeld al helemaal doorgerekend. Dat gaat niemand op dit forum beter doen.
Het gaat er om hoe het spel gespeeld wordt, wie de eerstvolgende zet doet en hoeveel punten er van elkaars verlanglijstje afgevinkt kunnen worden.
VNV onderkent het probleem van KLM natuurlijk ook, maar wil aan het eind niet met lege handen naar de leden terug.
Het spel wordt nu gespeeld en wij (forumlezers en VNV leden) kunnen niets anders doen dan afwachten en zullen het moeten doen met de fragmenten die ongetwijfeld in het heetst van de strijd af en toe naar buiten gaan komen.
Je kunt stellen dat dat geen open communicatie is naar de leden toe en dat is ook zo. Ik heb zelf nooit op dit hoge niveau onderhandelingen gevoerd, maar ik kan me goed voorstellen dat het niet bevorderlijk is voor je onderhandelingspositie om alle informatie die je hebt als partij tussentijds meteen te delen met de leden en dus openbaar te maken. Ditzelfde geldt ook voor het geval er nog rechtszaken lopen.
En aan het eind van het liedje (hopelijk voor het eind van dit jaar) zal de ledenraad er iets van moeten vinden. Tenminste, als blijkt dat de CAO deal nu alweer moet worden opengebroken.
Mooi verwoord checkerboard. Het lijkt er op
dat het bestuur dit al aan zag komen sinds eind
vorig jaar. Dan vind ik het wel bijzonder dat er in
de tussenliggende periode gecompenseerd wordt
voor de juniore vlieger.
In de afgelopen jaren heeft KLM al diverse miljarden moet bijplempen (@orange .. Hoeveel exact?).
Dit is volgens mij uberhaupt de reden waarom het eigen vermogen negatief is.
Nog eens 700mln is niet realistisch.
Als ik het goed zag was het weer 100+ miljoen verlies.. Zorgwekkender vond ik het bericht dat slechts 12 mln van dit verlies van de fullfreighters was.(of heb ik dit niet goed gelezen?).