B767-300ER
New member
Had een iets sterkere reactie van je verwacht MAXTjonge jonge Murphy, weer lekker met stemmingmakerij bezig?
Allereerst, het goedkoopste M class ticket AMS-JRO kost momenteel 1005 euro. Het duurste 1256 euro en niet 1700 euro. Het M class ticket BRU-AMS kost 675 euro.
Het verschil is dus minimaal 430 euro en maximaal 581 euro en niet 1100 euro per persoon. Al klinkt 2200 euro natuurlijk lekkerder. Daarbij klopt je vergelijking tussen de verschillende boekingsklassen in zijn geheel niet.
.
M-Class BRU-AMS doet niet ter zake in deze discussie. snap niet waarom je dat erbij haalt.
Ooit gehoord van dag-prijzen en dat prijzen dus best per dag kunnen verschillen.
Op moment van boeking van de vrienden van Murphy (??) zou AMS-JRO best 1700 euro gekost kunnen hebben. Dat dat vandaag niet zo is, wil niet zeggen dat het niet zo geweest is. Idem inderdaad voor BRU-JRO.
Je moet eens zijn dat de prijsverschillen soms echt absurd zijn, ten nadele van de eigen Nederlandse passagiers.
Ik snap dat het businessmodel gericht is op transfers en niet op op en afstappers op AMS. Maar als dat echt zo is, waarom is KLM dan zo bang voor Emirates op Amsterdam en schreeuwt KLM moord en brand dat typische op/afstap maatschappijen op Amsterdam (zoals EZY) toegelaten worden? Emirates pax op Schiphol zijn allemaal op en afstappers, geen doorreizigers, dan doen ze namelijk vanaf Dubai wel. Waarom jaag je als KLM je eigen NL volk zo hard weg met die prijzen, zo in armen van bv een Emirates?? 35% van je pax is op en afstappers geef je aan, maar met deze tariefstructuur ben je wel bezig dit percentage nog rapper naar beneden te krijgen. Uiteraard gaat dan het andere percentage dan omhoog van de transfers, maar daalt de bezettingsgraad dan niet gewoon mee? Slechts een kwestie van tijd dat Emirates de 77W op haar avond vlucht vervangt door een 380 en vervolgens een 3e dienst gaat starten met een 77L.
Om over de doorverbinding van de middagvlucht DXB-AMS naar JFK nog maar niet te spreken ;-)