De uitdagingen van de Koninklijke....


Ik ben geen PvDA liefhebber maar hier heeft ze volkomen gelijk in, in niet mis te verstane bewoordingen:

Voor een reactie op de inhoud van de petitie verwijs ik naar mijn brief van
18 februari jl. met kenmerk IenM/BSK-2016/41527 en het daarbij gevoegde SEOrapport “Monitor karakteristieken luchtvaart Nederland - Verenigde Arabische
Emiraten”.

In deze brief heb ik aangegeven dat in de luchtvaartovereenkomst met
de V.A.E. geen beperkingen zijn opgenomen ten aanzien van het aantal
maatschappijen, het aantal vluchten, het type toestel of het aantal stoelen. Uit het
SEO onderzoek is niet gebleken dat er bij de huidige invulling van de verleende
verkeersrechten door beide luchtvaartmaatschappijen van de V.A.E. onredelijke
schade wordt toegebracht aan de diensten van de door Nederland aangewezen
luchtvaartmaatschappijen op de route tussen de Verenigde Arabische Emiraten en
Nederland. De stelling uit de petitie dat het luchtvaartverdrag met de V.A.E. de
uitbreiding van stoelcapaciteit als gevolg van de inzet van een tweede A380 niet
toe zou staan, is daarom onjuist.

Overigens is iedere KLM'er niet behorend tot het cockpitpersoneel hartstikke gek deze petitie te ondertekenen. Net zoals in de Emiraten is KLM een maatje te groot voor louter NL en dus zal men net een tandje efficiënter moeten werken en net wat slimmer de dienstregeling in elkaar te draaien.
 
Zijn de argumenten dat een bedrijf zeer nadelige gevolgen ondervindt en hierdoor geen winst kan draaien door de concurrentie uit het midden oosten niet volledig naar het land der fabelen gewezen door de resultaten van IAG?
 
Nee want Heathrow zit potdicht door slotrestricties! IAG profiteert van de de ME3 door andere Europese longhaul carriers de markt uit te drijven terwijl de ME3 nooit een stevige positie in Heathrow op zal kunnen bouwen in vergelijking met BA.
 
Nee want Heathrow zit potdicht door slotrestricties! IAG profiteert van de de ME3 door andere Europese longhaul carriers de markt uit te drijven terwijl de ME3 nooit een stevige positie in Heathrow op zal kunnen bouwen in vergelijking met BA.

Ehh 8 A380s per dag tussen Dubai en LHR door Emirates, 6 vluchten per dag uit Doha door Qatar (2 380/2 787/ 1 330/1 777) en 3 door Etihad (2 380/ 1 777) En dat is geen stevige positie??

Dan vergeet ik nog even voor het gemak 3 dagelijkse A380s van Emirates naar LGW .....
 
Ohh en in de achtertuin van BA:
Birmingham 3 773 per dag
Manchester 2 A380 / 1 773 per dag
Newcastle 1 773
Glasgow 2 773

Dus oneerlijke concurrentie? Dat uit de mond van het staatsbedrijf die in 1978 als eerste door een open skies met de VS te tekenen en een overstap hub op te zetten vanwege een kleine thuis markt exact hetzelfde deed als wat Emirates nu doet?
 
en nu ik toch lekker bezig ben. KLM verkoopt ze zelf aan de vijand: "Air France-KLM Royal Dutch Airlines has sold off two London Heathrow slot pairings to Emirates (EK, Dubai Int'l) and Oman Air (WY, Muscat) with the latter paying USD75 million the Sunday Times has reported. The cost of the former's acquisition was not disclosed but was said to be lower than that of the Omanis.

As such, Oman Air will use the allocated arrival time - 05h30L - to add a second daily service from Muscat to the British capital while Emirates will use its slot to add a sixth daily Heathrow service from Dubai Int'l with arrival slated for 16h10L."

In de tussentijd vliegt de KLM met oude te kleine F70s (handbagage!!) op LHR waar je met een bus naar toe moet op SPL .... Voor ongeveer €350 Euro een dag retour en als je dan eerder voor je terugvlucht op LHR aankomt mag je niet met een eerdere kist mee want: yield management regels! Nu heb ik mijn eigen yield management regels en nu vlieg ik voor €100 euro een dag retour met Easyjet op jonge ruime kisten, inclusief speedy boarding en voldoende bagage ruimte op LGW en als ik eerder op de luchthaven ben mag ik indien plaats beschikbaar gratis op een vlucht eerder mee...

Maw KLM heeft aan de bovenkant een kwaliteits en kosten probleem met Emirates en aan de onderkant met Easyjet... Als je op de 0710 Easyjet vlucht naar LGW het aantal Platinum FB kaartjes ziet dan weet je dat de KLM een heeeeel groot probleem heeft....
 
Dus 3 postings later:
Zijn de argumenten dat een bedrijf zeer nadelige gevolgen ondervindt en hierdoor geen winst kan draaien door de concurrentie uit het midden oosten niet volledig naar het land der fabelen gewezen door de resultaten van IAG?

JA! ;)
 
KLM vloog jaren lang de tweede ochtend rotatie met een B767 en daarna de A330 dit omdat er ook genoeg vracht toen meeging.

BA vliegt momenteel 9 keer per dag van LHR naar AMS waarvan 2 vluchten met A321 en de eerste vlucht van de dag een B767. KLM daarentegen vliegt 11 keer per dag naar LHR waarvan merendeel met de B737 afgewisseld de E190.

Het verhaal dat IAG voordeel heeft op LHR vanwege de hevige slotrestricties en daardoor zelfs "beschermd" zou zijn is een spinsel van Verhagen een paar maanden terug. Het tekort aan slots op LHR raakt iedere operator die het veld aanvliegt en drijft enkel de prijs voor slotpairs gigantisch op. Vooral een BA die als grootste maatschappij niet de meeste slots heeft naar verhouding wanneer je dit vergelijkt met KL/AMS en AF/CDG bijvoorbeeld ondervindt hier hinder van en wijkt momenteel uit andere luchthavens zoals STN en uitbreiding op LCY.
 
KLM vloog jaren lang de tweede ochtend rotatie met een B767 en daarna de A330 dit omdat er ook genoeg vracht toen meeging.

BA vliegt momenteel 9 keer per dag van LHR naar AMS waarvan 2 vluchten met A321 en de eerste vlucht van de dag een B767. KLM daarentegen vliegt 11 keer per dag naar LHR waarvan merendeel met de B737 afgewisseld de E190.
LCY.
Zie vandaag alleen al 4 van de 8 rotaties met de kleinste kist van KLM, de Fokkert 70.
 
Kan iemand mij dit uitleggen hoe dit in verhouding staat
tot elkaar?

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/25302979/__Bonusfeest_Air_France_KLM__.html

en

http://www.upinthesky.nl/2016/03/06/winsten-vliegtuigmaatschappijen-europa-loopt-achter-longread/

Zeker aangezien de "winstcijfers" van AFKL bol staan van boekhoud trucs,
olieprijs meevallers en verkoop van tafelzilver, zonder welke er weer mega
verlies geleden zou zijn? AFKL staat er wel heel sneu bij in het lijstje gezien
de omzet van het bedrijf.

Nothing to see here...

https://youtu.be/5NNOrp_83RU
 
Als je teveel personeel in dienst hebt profiteer je te weinig van lage brandstofprijzen. En als de brandstofprijzen dusdanig laag zijn dat je ondanks een giga waterhoofd winst maakt, dan wordt saneren lastiger. Bij KLM OR en de bonden ziet men gelukkig de noodzaak van saneren nog steeds. In Frankrijk geloof ik niet.

Vandaar dat de productie door de holding steeds verder naar KLM verschuift ten koste van AF en Pilots Protocol 2 redelijk onhoudbaar begint te worden.
 
Ben het voor een keer een beetje met je eens. Met
de enige opmerking dat het niet alleen gaat om een
waterhoofd (alle divisies...) maar ook om de efficiency
die bij beide clubs ver achter blijft ten op zichte van
de concurrentie.
 
Als je het hebt over de efficiency bij de vliegers: Die stap hebben we onlangs gemaakt en voor de komende drie jaar aan KLM gegeven waar ze om vroeg. Als je het goed vindt, gaan we niet meer inleveren dan wat er gevraagd wordt.

De grondbonden zitten midden in de sanering, en ondanks dat ik daar makkelijk over praat, is dat natuurlijk voor de betrokken personen een drama. En deze zomer is de cabine aan de beurt.

Over twee jaar wil ik graag weer met je discussiëren over de WRR van de KLM vliegers.
 
Zeker aangezien de "winstcijfers" van AFKL bol staan van boekhoud trucs,
olieprijs meevallers en verkoop van tafelzilver, zonder welke er weer mega
verlies geleden zou zijn? AFKL staat er wel heel sneu bij in het lijstje gezien
de omzet van het bedrijf.

Nothing to see here...

https://youtu.be/5NNOrp_83RU

De grootste boekhoudkundige truck is juist dat er een miljard aan schulden is afgelost. Die komt volledig uit de netto winst. Nautuurlijk belangrijk om nu af te lossen nu brandstofprijzen laag zijn, maar rede was zeker ook dat er geen miljard+ winst in de papieren mocht komen temidden van allerlij onderhandelingen, zowel hier als in Parijs.

Voor wat betreft olieprijs meevaller, aangezien AfKLM meer dan gemiddeld heged loopt het voordeel bij dalende prijzen juist achter in vergelijking tot concurenten. Pas bij stijgende prijzen is het voordeel weer groter dan bij de concurent.
 
De grootste boekhoudkundige truck is juist dat er een miljard aan schulden is afgelost. Die komt volledig uit de netto winst.

Dat is feitelijk onjuist. Er is een bedrag van 600 miljoen euro schuld uit leningen waarvan de aflossingstermijn binnenkort afloopt omgezet in een eeuwigdurende obligatie tegen een fors hoger rentetarief van 6,25%. Volgens de boekhoudkundige regels mag dat dan van de schuld worden afgetrokken maar puur omdat de obligatie geen einddatum kent. De rentelasten voor AF/KL stijgen daarmee aanzienlijk.

Verder:

Verkoop Amadeus € 327 Mln
Verkoop Slots LHR € 246 Mln

Zie post #2601 van Orange.

Steek gerust je hoofd nog wat verder in het zand.
 
Terug
Bovenaan