Als bovenstaande de houding is van de gemiddelde
KLM vlieger dan hou ik mij hart vast. De Air France
en KLM vliegers lijken toch meer op elkaar dan
verwacht want deze houding is wel erg Frans te noemen
om het zacht uit te drukken. Prima combinatie dus
Air France en KLM.
CEO's krijgen er van langs, aandeelhouders mogen
geen dividend krijgen, werknemers zijn verantwoordelijk
voor het reilen en zeilen van het bedrijf etc. Veel linkser
dan dit krijg je het niet.
De cijfers zien er prima uit??
De cijfers zijn matig tot slecht te noemen (zie o.a.FD) en in
vergelijking met de concurrentie zelfs catastrofaal. Tafelzilver
is verkocht om voor de bühne een minimaal plusje eruit te persen.
De revenue ASK is de facto gedaald en het zogenaamde
"inleveren" van de vliegers slaat geen deuk in een pakje
boter. Olieprijs voordeel verdwijnt als sneeuw voor de
zon omdat er nu al een prijzenoorlog aan de gang is
en de concurrentie wint op alle fronten.
De arrogantie dat de het lot van KLM afhangt van de
goede wil van de KLM vlieger door wel of niet in te leveren
is stuitend. Want dat wordt letterlijk gesteld in dit stuk "Als
Elbers zijn targets ruimschoots haalt dankzij de vliegers".
Wat een minachting naar de rest van het KLM personeel.
Zeker gezien de verbloemde opmerking dat er daar
teveel mensen zitten via verborgen werkloosheid. En
bij de vliegers dan? Hoeveel uur maken jullie per jaar?
De toekomst van Air France KLM is zeer onzeker en dat
maken deze laatste cijfers nogmaals pijnlijk duidelijk.
Als dit echt de houding van de gemiddelde KLM vlieger
is dan geef ik deze vliegclub maximaal nog een paar jaar.
De volgende recessie wordt de doodklap als er nu niet
maximaal door iedereen ingegrepen wordt.