De uitdagingen van de Koninklijke....

Waar was de trekpop van het VKV bestuur 10 januari?

Je zou je moeten schamen wat je hier schrijft, om over je vorige gedragsstoornissen maar niet te beginnen.

Waardoor voel je je genoodzaakt anoniem mensen ongefundeerd de grond in te trappen, op je zolderkamertje achter je computer terwijl NFS wel open kaart speelt? Vind je het zelf niet laf, zielig maar vooral schofterig?

Is je vrouw de baas thuis, verveel je je achter de geraniums, jaloezie?
 
Ook ik keur de reactie van Sjakie niet goed, maar als je ziet wat hier in het verleden jegens hem en zijn collega's af en toe is geroepen, gaan sommige anderen ook niet vrij uit. (Mezelf incluis)
 
Citaat:
Origineel gepost door U2
even voor de goede orde : bij easyJet word je gewoon doorbetaald bij ziekte hoor (en dat is al twintig jasr zo).
het Nederlandse easyJet contract heeft hier een uitzondering omdat de maatschappij hierin (helaas) de Nederlandse arbeidswet is gaan volgen

Origineel gepost door Flash2002
Even voor de goede orde: In Barcelona en Portugal anders ook niet! En dat maakt de stelling dat je blij mag zijn om bij ziekte doorbetaald te worden in easyJet waar!

Wie loop jij voor de gek te houden

Nou nog even voor de goede orde :

in Lissabon , Barcelona en Amsterdam staan volgens mij bij elkaar een tiental Airbussen.

easyJet heeft er totaal 240 .
Dus voor de bemanningen van minder dan 5% van de vloot geld dat ze veel minder betaald krijgen wanneer ze ziek zijn.

Dat is inderdaad schokkend en vervelend maar vergeet dus niet dat er voor 95% van de easyJet vliegers dit anders is .
(Zelf kom ik na 40% inkomstenbelasting nog steeds uit op €6000,- netto per maand als ik die maand ziek zou zijn, als gewone simpele line-captain)

En daarom klopt denk ik de stelling van "je mag bij easyJet blij zijn als je doorbetaald word bij ziekte" niet.

Waarom is dit belangrijk ?
-Omdat we goed moeten beseffen dat je dus ook met goede vlieger contracten nog steeds zoveel winst kan maken.

-Omdat dit anders bij de KLM collega's in de wandelgangen van het crewcentre naar de kist verwaterd , en de wandelgang gesprekjes zijn best belangrijk - ook voor de instelling en mindset van de VNV.
Alhoewel ik er vanuit ga dat de VNV wel goed op de hoogte is via ANPAC / VC / BALPA en de Franse (naam even kwijt)

-Omdat het toch wel een beetje denigrerend is voor de rest van de easyJet vliegers.

Als je van het goede uitgaat : dus de echt niet slechte 95% van de vlieger contracten ,
kom je ook beter naar voren in de onderhandelingen - sowieso beter dan wanner je jezelf door het slijk wilt halen.

Het is jammer dat het contract in Amsterdam (en LIS en BCN) zo relatief slecht is voor relatief een minderheid van de vliegergroep en ik hoop dat ze een beter contract kunnen krijgen aan de hand van de bestaande - maar ik ben bang dat er toch al teveel vliegers hun handtekening hebben gezet.
Er waren helaas ook veel direct entry F/O's en zelfs Captains daar - met uitzondering van AMS omdat er veel NL vliegers (volkomen begrijpelijk) naar NL wilden.

Trek jezelf op aan de goede vliegercontracten , die er al lang waren en probeer met het VNV er in NL wat van te maken.

(op die 95% moet nog een correctie van de nieuwe vliegers die net van school komen besef ik me overigens nu - de discussie kan ook daarom eindeloos worden , maar ik hoop dat ik me er niet meer toe laat verleiden)
 
De highlights uit de link in post #2524:

- Geen gedwongen ontslagen, wel vrijwillige vertrekregelingen.
- De aangekondigde krimp op longhaul gaat niet door. In 2017 verschijnen de eerste 787s en 350s.
- 1 á 2 nieuwe longhaul routes per jaar vanaf 2017.
- Transavia France wordt gemaximeerd op 40 toestellen in 2020.
- 10% hogere productiviteit van het vliegend personeel in 2020.
- AF wil dit jaar nog een nieuwe CAO afsluiten met het cabinepersoneel, cockpit in 2017.

Mochten de plannen goed vallen wil AF dit jaar al bonussen gaan uitkeren aan het personeel.



Meneer Elbers, succes!
 
Ja ik schaam me dood Max mega ................ maar waar noemde ik de naam van NFS, of enig ander, in relatie tot die prachtige landing van een "godenzoon"?
Ik neem aan dat er geen vlieger is met de naam Trekpop bij de KLM. Mocht dit wel zo zijn dan mijn welgemeende excuus aan zijn adres.

Wat is er 14 maart?

En de heer X heeft verloren, ja gewoon met naam en toenaam van het VNV dus die "blauwe pas"........te oud, te lelijk, te dom, niet goed genoeg, you name it.
Ik bewillig 5x heen en weer Doha speciaal om dat het allemaal zo oneerlijk is! Gaan jullie maar lekker handtekeningetjes ophalen en verder janken over de oneerlijke concurrentie.

MP mannen en vrouwen, jullie zijn wel welkom in het "oneerlijke" deel van de wereld. Nu blijkt dat mijn puberale gedrag de oorzaak ervan is dat NFS geen blauwe pas meer wenst te verstrekken ................................
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu blijkt dat mijn puberale gedrag de oorzaak ervan is dat NFS geen blauwe pas meer wenst te verstrekken ................................

Ik zou het eerder kinderachtig noemen. Maar wees maar niet bang, er zijn nog 67 mannen met hetzelfde gedrag.

P.s. N.a.v. Je laatste post kan 'hypocriet' aan het eerder genoemde rijtje worden toegevoegd.
 
Sjakie, jij hebt een flinke tijd geleden hier eens geschreven dat er misschien wel een standbeeld voor mij zou komen aan de Ringvaart. Dat was omdat ik samen met een inmiddels gepensioneerde collega de gang van zaken rond Martinair bespreekbaar wilde hebben in de KLM ledenraad. Daar schrok ik van, omdat dat door jou en anderen in verband werd gebracht met het regelen van een blauwe pas voor de Martinair vlieger. Ik kreeg van meerdere Martinair vliegers emotionele mails dat onze nota 'de laatste strohalm' was. Het ging mij er echter niet om, dit te gaan regelen. Ik vond alleen dat dit op die plek besproken moest worden en ik wilde weten wat de mogelijkheden waren voor de KLM ledenraad om iets te kunnen betekenen.

Ver voordat dit speelde was mij al lange tijd duidelijk dat de Martinair ledenraad vergaderingen volledig anders liepen dan die van de KLM ledenraad. Er was bij Martinair veel meer wantrouwen, alle moties waren vooraf volledig ingevuld en tijdens de vergadering zelf werd er nauwelijks gediscussieerd: Het bestuur was bang dat de notulen in een rechtszaak gebruikt gingen worden en de ledenraad had nul vertrouwen in het bestuur.

Voorafgaand aan de betreffende nota werd mij ook duidelijk dat er voorbereidingen werden getroffen voor een rechtszaak. Namelijk een rechtszaak voor een vracht OVO-claim. Uitspraak 14 maart.

Dus hoewel genoemde nota bedoeld was om te onderzoeken wat de mogelijkheden waren, ging de discussie uiteindelijk toch over de blauwe pas. En op een gegeven ogenblik werd mij op de man af de vraag gesteld of ik de Martinair vliegers een blauwe pas wilde geven. Daar heb ik toen "Nee" op geantwoord, omdat het bezit van een blauwe pas een zogenoemd "Spijkers-criterium" is in genoemde rechtszaak en dat in geval van winst, Martinair vliegers in de linker stoel van de B777 zouden komen te zitten. Ik heb toen gezegd dat ik begrip heb voor de Martinair vlieger als mede VNV lid, maar dat ik net zo goed begrip heb voor de juniore KLM vlieger.

Dat was het omslagpunt in de vergadering. Dat was echter ook het moment waarop de Zwarte Piet bij mij lag. En dat was kennelijk ook het moment waarop ik als trekpop gezien werd.

Het is misschien de schuld van KLM dat het niet goed is afgelopen met Martinair. Dat weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat het niet de schuld is van de KLM vlieger. In de statuten van de VNV staat dat de onderlinge solidariteit van de verschillende domeinen zich beperkt tot de stakingskas. Vliegers uit het ene domein zijn dus niet verplicht om hun werkgelegenheid ter beschikking te stellen aan het andere domein. VNV is geen werkgever. Veel Martinair vliegers hadden gehoopt op een baan bij KLM. Enkelen zelfs op dezelfde baan die ze al hadden. En die laatste groep was bereid daarvoor naar de rechter te stappen. Niet alleen voor Passage, kennelijk ook voor Vracht. En ook al weet ik dat de meeste Martinair vliegers te goeder trouw waren en zijn: De rechter hoeft maar uitspraak te doen en het geldt voor iedereen. En mocht het zo zijn dat de rechter stelt dat Martinair vliegers hun oude functie moeten krijgen, dan zullen weinigen geen gebruik maken van die mogelijkheid. Er werd in het begin ook erg weinig ge-ageerd tegen de collega's die middels SCB naar de rechter stapten. En ook de meesten maakten gebruik van de mogelijkheid een stuitingsbrief naar KLM te sturen. Blindelings de meest militanten in de Martinair ledenraad volgend.

Hoe pijnlijk de situatie ook was en is: Het zou in mijn ogen zeer onredelijk zijn als op 14 maart de rechter zegt dat de Martinair vliegers recht hebben op de linker stoel in de B777. Ik denk ook niet dat de rechter dat doet. Maar als er een blauwe pas geweest was, was deze rechtszaak er ook gekomen. (Zie wat er is gebeurd toen de eerste MP vliegers bij KLM binnen waren.) En in dat geval was de kans een stuk groter geweest dat de rechter de eis op 14 maart bekrachtigt.

Inmiddels zijn er weer een aantal Martinair vliegers VNV lid geworden. Die zien kennelijk in dat een aantal mensen waar ze achteraan liepen, het achteraf toch niet zo goed zagen.
 
Laatst bewerkt:
@NFS

Moedig dat je wederom een poging waagt, echter is de rede voor Sjakie een ver van zijn bed show; wellicht heb je met een fles whiskey meer succes...
 
Laatst bewerkt:
@NFS

Ik denk dat geen enkele MPer de KL vliegers als hoofdschuldige zal aanwijzen want de directie van de KLM of vanuit de AFKL groep heeft er een zooitje van gemaakt. Persoonlijk denk ik dat het haantjes gedrag is omdat MP wel dingen voor elkaar kreeg (vracht) en KL niet. Ze hebben MP continue achtergesteld vanaf het moment dat Schröder is vertrokken. Ik kan daar pagina's mee vullen, zal ik niet doen. De huidige sterfhuisconstructie is gewoon door puur slecht en visieloos beleid.

De MP vlieger neemt het wel de VNV (lees KLM leden) kwalijk dat de junioren alle bescherming krijgen terwijl elke junior of aspirant wist dat het een moeilijke tijd zou worden of is. De junior ging bewust een schuld aan terwijl de MP vlieger eerst nog in rustig vaarwater zat en nu gewoon werkeloos thuis kan gaan zitten met een hypotheek van tig om maar een voorbeeld te noemen.

Door dit alles is er een ongelofelijke onzekerheid onstaan die niemand goed zal doen. Verplaats je eens in de MP vlieger. Wanneer AF besluit om hetzelfde te doen bij de KLM krijg je precies dezelfde verhalen als wat er nu met Martinair gebeurt. Geen feest kan ik je vertellen!

Verder vind ik dat het knap dat niet elke MP vlieger hier voorbij komt en commentaar levert, dit in tegenstelling tot diverse KL vliegers die lid zijn van dit forum.

Een ander ding is bijvoorbeeld de ME3. Heeft niets (meer) te maken met MP maar wel wat betreft hoe men erin staat bij de KLM. Iedereen gelooft geloof ik wanneer er geen ME3 zou zijn dat alles weer halleluja en hosanna is maar naar mijn stellige overtuiging klopt daar geen moer van. De KLM zal echt een hoop andere managers etc nodig hebben om de 100 te halen in de huidige vorm.

Ik ga weer verder met mijn winterslaap, ik hoop dat er bij de KLM managers wel wakker worden want genoeg te doen!

Misschien nog een link, ter afsluiting, hoe een Bloomberg erover denkt:

http://www.upinthesky.nl/2016/01/10/air-france-klm-onderweg-naar-tweederangs-maatschappij/
 
Laatst bewerkt:
@NFS

[...]

Een ander ding is bijvoorbeeld de ME3. Heeft niets (meer) te maken met MP maar wel wat betreft hoe men erin staat bij de KLM. Iedereen gelooft geloof ik wanneer er geen ME3 zou zijn dat alles weer halleluja en hosanna is maar naar mijn stellige overtuiging klopt daar geen moer van.

Waarom denk je dat?

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...iedereen-is-duidelijk-dat-klm-moet-veranderen

Zo denkt 99% van het KLM vliegerkorps er ook over.

Overigens niks met concurrentie door de ME3, maar dan wel graag binnen een eerlijk speelveld; daar horen bijvoorbeeld oneindige renteloze leningen en het afdekken van hedgingverliezen door de staat niet bij. Tenzij je het natuurlijk geen probleem vindt dat de helft van de Europese luchtvaart wordt gekannibaliseerd door paar staatsgeleide economieën buiten de EU?
 
99 procent? Zomaar een getal of gestaaft met feiten?
Hoe denkt de KLM-er over de belastingvoordelen die de Franse Overheid voor Air France in gedachten heeft?
 
Laat ik het zo zeggen: ik ben nog geen cockpit collega tegengekomen die het niet eens is met de plannen van Elbers en de Groot. De uitslag van de stemming in de LR over het cao protocol was ook duidelijk genoeg, sterker nog, diverse LR leden hadden nog wel een stapje verder willen gaan.

Tja...belastingvoordelen Air France? Je bedoeld dat er wat gedaan wordt aan de extreme belastingdruk in Frankrijk? Dat is heel wat anders dan het helemaal niet hoeven betalen van werkgevers-en luchthavenbelasting. Dat zou wel mooi zijn, scheelt AFKL weer een paar miljard. Maar ja, dat mag natuurlijk niet van de EC, want dat zou idd oneigenlijke staatssteun betekenen...
 
Extreme belastingdruk in Frankrijk??? Nederland is hoger?
Daarentegen zijn de werkgeverslasten in Frankrijk hoger.

Vraag wat verdiend een cap ica (einde schaal) bij KLM en wat bij AF?
Als de AF Cap (bruto) meer verdient (wat ik aanneem), houdt hij echt veel meer over.

De AF cap kost AF daarnaast ook nog eens meer vanwege de hogere werkgeverslasten.
Hoe de pensioenkosten daar in meetellen weet ik niet. Ik vermoed dat deze bij KL weer hoger zijn omdat ons stelsel van andere uitgangspunten uitgaat en AF langer doorvliegt.

In frankrijk is overigens de standaardwerkweek geen 40 uur maar minder. Ik meen zelfs 35 uur. Die zal ook pijn doen.
 
Hoe de pensioenkosten daar in meetellen weet ik niet. Ik vermoed dat deze bij KL weer hoger zijn omdat ons stelsel van andere uitgangspunten uitgaat en AF langer doorvliegt.

Volgens mij wordt er in Frankrijk niet voor pensioen gespaard maar worden de lopende pensioenverplichtingen uit belastingopbrengsten betaald. Dat is 1 van de redenen dat het Franse systeem onhoudbaar is, zeker met een vergrijzende bevolking (steeds minder mensen die de pensioenpremies voor een steeds grotere groep op moeten hoesten).

Volgens mij is het Franse systeem sinds 2010 niet significant gewijzigd:
http://www.volkskrant.nl/voordeel/-pensioenen-in-frankrijk-zijn-evenwichtsspel~a1025295/
 
Beste NFS,

In tegenstelling wat anderen beweren ben ik best voor rede vatbaar.
Je werd inderdaad de gebeten hond, je zou het zomaar als een "smerige" actie kunnen uitleggen. Dat geef je zelf ook al aan maar goed enough said.
Ik waardeer je reactie zeker gezien ik redelijk "vervelend" over/tegen je doe. Is natuurlijk ook maar een spel!

Ook ik denk niet dat de rechter in het voordeel van de MP vlieger zal oordelen. Ik ben wel van mening dat het OVO is maar volgens de wet, Spijkers, niet. MP is geen eigen bedrijf meer. Hoe kun je in godsnaam een vliegbedrijf voeren met alleen 160 vliegers?
Het zal mij de welbekende worst wezen maar voor de achterblijvers hoop ik .......je vat hem wel.

Laat ik je nog 1 maal corrigeren. Dit mbt MP vliegers die weer lid van het VNV zijn geworden. Weet je wel waarom? Niet dat ze de VKV ineens een warm hart toedragen maar simpelweg dat ze anders GEEN gebruik mogen maken van de overstap protocollen in de VVR! Dat is alleen voor VNV leden, hoe lullig! Dit wordt natuurlijk weer misbruikt door het bestuur door de halve waarheid te vertellen, dat men lid is geworden maar niet het waarom. Zodra ze zijn overgestapt binnen het protocol zijn ze heel snel weer lid af, wedden?

Groet.
 
Terug
Bovenaan