180backtrack
New member
Er zijn wel meer werknemersorganisaties/vakbonden dan BALPA en om heel eerlijk te zijn vraag ik me echt af of BALPA nog piloten vertegenwoordigt en of ze niet eerder thuis horen in het rijtje van werkgeversorganisaties.
Leuk die 'focus on fatique' campagne waar BALPA dan wel achter staat, maar misschien moeten ze eens gaan nadenken hoe het komt dat hun vliegers geacht worden om steeds harder te werken en wie aan de wieg hebben gestaan van dit EU FTL gedrocht. Een aantal airline ceo's hebben zich rot gelachen, met name diegenen die een tandeloze of überhaupt geen vakbond tegenover zich zien...winstmarges en daaraan hangende bonussen moeten natuurlijk wel gewaarborgd blijven...Let the race to the bottom continue!
http://www.theguardian.com/business/2015/mar/05/willie-walsh-pay-deal-rises-30-at-iag
He (Walsh) said the group was targeting a 10% to 14% operating profit margin in coming years, “designed to make sure we can start to pay a dividend to shareholders and sustain that payment”.
En hebben/gaan de door BALPA vertegenwoordigde piloten ook nog iets terug gezien van de successen van BA en Easyjet? Ach ja, je mag tegenwoordig bij Easyjet al blij zijn om te worden doorbetaald bij ziekte.
Wie weet hebben de 'onderhandelaars' bij BALPA nog wat aan onderstaande video...
http://www.dailymail.co.uk/video/mo...et-CEO-Carolyn-McCall-How-Id-ask-payrise.html
PS.
Ik heb begrepen van een ex-collega RYR dat het bij Emirates momenteel feest is als het gaat om dutyroosters, hoezo maken we ons hier druk om fatique? Misschien heb je het niet helemaal door Jumbo, maar dat wordt ons voorland als we allemaal maar braaf blijven roepen dat we nog wel wat harder kunnen en moeten werken...uiteraard ook tegen minder betaling als het aan je grote voorbeelden Walsh, McCall, MOL, Clark etc ligt...
Leuk die 'focus on fatique' campagne waar BALPA dan wel achter staat, maar misschien moeten ze eens gaan nadenken hoe het komt dat hun vliegers geacht worden om steeds harder te werken en wie aan de wieg hebben gestaan van dit EU FTL gedrocht. Een aantal airline ceo's hebben zich rot gelachen, met name diegenen die een tandeloze of überhaupt geen vakbond tegenover zich zien...winstmarges en daaraan hangende bonussen moeten natuurlijk wel gewaarborgd blijven...Let the race to the bottom continue!
http://www.theguardian.com/business/2015/mar/05/willie-walsh-pay-deal-rises-30-at-iag
He (Walsh) said the group was targeting a 10% to 14% operating profit margin in coming years, “designed to make sure we can start to pay a dividend to shareholders and sustain that payment”.
En hebben/gaan de door BALPA vertegenwoordigde piloten ook nog iets terug gezien van de successen van BA en Easyjet? Ach ja, je mag tegenwoordig bij Easyjet al blij zijn om te worden doorbetaald bij ziekte.
Wie weet hebben de 'onderhandelaars' bij BALPA nog wat aan onderstaande video...
http://www.dailymail.co.uk/video/mo...et-CEO-Carolyn-McCall-How-Id-ask-payrise.html
PS.
Ik heb begrepen van een ex-collega RYR dat het bij Emirates momenteel feest is als het gaat om dutyroosters, hoezo maken we ons hier druk om fatique? Misschien heb je het niet helemaal door Jumbo, maar dat wordt ons voorland als we allemaal maar braaf blijven roepen dat we nog wel wat harder kunnen en moeten werken...uiteraard ook tegen minder betaling als het aan je grote voorbeelden Walsh, McCall, MOL, Clark etc ligt...
Laatst bewerkt: