De uitdagingen van de Koninklijke....

Er zijn wel meer werknemersorganisaties/vakbonden dan BALPA en om heel eerlijk te zijn vraag ik me echt af of BALPA nog piloten vertegenwoordigt en of ze niet eerder thuis horen in het rijtje van werkgeversorganisaties.

Leuk die 'focus on fatique' campagne waar BALPA dan wel achter staat, maar misschien moeten ze eens gaan nadenken hoe het komt dat hun vliegers geacht worden om steeds harder te werken en wie aan de wieg hebben gestaan van dit EU FTL gedrocht. Een aantal airline ceo's hebben zich rot gelachen, met name diegenen die een tandeloze of überhaupt geen vakbond tegenover zich zien...winstmarges en daaraan hangende bonussen moeten natuurlijk wel gewaarborgd blijven...Let the race to the bottom continue!

http://www.theguardian.com/business/2015/mar/05/willie-walsh-pay-deal-rises-30-at-iag

He (Walsh) said the group was targeting a 10% to 14% operating profit margin in coming years, “designed to make sure we can start to pay a dividend to shareholders and sustain that payment”.

En hebben/gaan de door BALPA vertegenwoordigde piloten ook nog iets terug gezien van de successen van BA en Easyjet? Ach ja, je mag tegenwoordig bij Easyjet al blij zijn om te worden doorbetaald bij ziekte.

Wie weet hebben de 'onderhandelaars' bij BALPA nog wat aan onderstaande video...

http://www.dailymail.co.uk/video/mo...et-CEO-Carolyn-McCall-How-Id-ask-payrise.html


PS.
Ik heb begrepen van een ex-collega RYR dat het bij Emirates momenteel feest is als het gaat om dutyroosters, hoezo maken we ons hier druk om fatique? Misschien heb je het niet helemaal door Jumbo, maar dat wordt ons voorland als we allemaal maar braaf blijven roepen dat we nog wel wat harder kunnen en moeten werken...uiteraard ook tegen minder betaling als het aan je grote voorbeelden Walsh, McCall, MOL, Clark etc ligt...
 
Laatst bewerkt:
Er zijn wel meer werknemersorganisaties/vakbonden dan BALPA en om heel eerlijk te zijn vraag ik me echt af of BALPA nog piloten vertegenwoordigt en of ze niet eerder thuis horen in het rijtje van werkgeversorganisaties.

Heb ik wat gemist of omdat BALPA deze actie mbt zogenaamde oneerlijke concurrentie (gelukkig) niet support zijn ze nu ook gelijk een vijand van de VNV/KLM?

Misschien heb je het niet helemaal door Jumbo, maar dat wordt ons voorland als we allemaal maar braaf blijven roepen dat we nog wel wat harder kunnen en moeten werken...

Tot 65 jaar doorgaan en 900 uur op zowel SH en LH werken bedoel je? Dat doet de rest van de wereld, inclusief ikzelf, al.
 
Mannen laten we de boel nou niet gaan verdraaien hier. De campagne tegen de introductie van de EASA FTL is door BALPA opgestart en ik heb in NL en overige landen anders weinig demonstraties en protesten gezien. De EU heeft het alsnog geïntroduceerd dus daar valt dan als vakbond weinig meer aan te veranderen behalve HOE het wordt geïntroduceerd. Dat is vertraagd voor ons en gaan dat over een maand meeman. Een vakbond probeert de algehele belangen te behartigen en ja, ik ben het soms als individu ook niet helemaal eens met bepaalde stappen maar we moeten kijken naar het algehele belang. Ik heb laatst onze chairman ook aangesproken om mijn onvrede over een bestaande regeling te uiten maar ik neem niet aan dat Verhagen momenteel zonder aanspraak de A330 instapt?
 
Misschien hadden de heren wat minder interesse in de nieuwe EASA FTL's omdat ze momenteel door hun CAO roostertechnisch worden beschermt tegen volledige implementering van de EASA regelgeving?

Maar goed, gelukkig een operationele winst over 2015, ben wel benieuwd wat er onder de streep overblijft.
 
Volgens mij ben ik voor die ftl zelfs nog eens naar een protestmars geweest, dus om te zeggen dat de vnv daar niks aan gedaan heeft is een beetje overtrokken.
 
Dat is zo makkelijk om te zeggen, wie dan. Gisteren BALPA gesproken en die gaan hier niet in mee, staan hier niet achter.

En waarom staan ze er niet achter? Wellicht omdat ze net als met elke andere actie bang zijn om aangeklaagd te worden voor ongelimiteerde schade?

Sorry hoor BALPA, mag ik even een teiltje...
 
Oke, mijn excuses Fokkenkoning, het was een aanname van mij die dus niet geheel terecht blijkt te zijn.

http://skift.com/2016/01/08/air-france-klm-is-looking-weaker-headed-into-2016/

Een verwachte min van 88 Miljoen Euro vs miljarden winsten bij de concurrenten.......Interessant artikel ook, misschien bevalt die 900 uur per jaar beter dan straks thuis zitten Pjotr Orno?

Ik had gehoopt op betere cijfers, vanmorgen kwam het trafficrapport december 2015 uit. Dat is niet hoopvol voor winst.

http://www.airfranceklm.com/sites/default/files/communiques/traffic_dec15_va_def.pdf

Wat blijkt op jaarbasis is de productieverhoging maar 2,5%, keep in mind dat men vorig jaar last had van 2 weken staking wat volgens de directie een enorm verlies in omzet was. De staking duurde grofweg 2 weken, ik had dus aangenomen een productiestijging van 5 a 8% te zullen aantreffen.

AFKLTraffic2015.jpg
 
De krant wist ook dat de Franse overheid probeert een akkoord te vergemakkelijken door de belasting en de sociale premies die Air France moet afdragen te verlagen.

Volgens mij heet dit in de volksmond gewoon staatssteun. Nog een voor de VNV om aan de website van maatschappijen die misschien staatssteun ontvangen toe te voegen (bewijslast; Het staat in de Telegraaf dus moet het wel waar zijn volgens de logica van die VNV site).
 
IAG en dus BA ja. Maar BALPA?

BALPA wordt wellicht iets minder door leden die bij BA werken gedomineerd dan de VNV door KLM-ers. Wellicht dat iemand met meer kennis daarover hier iets kwijt wil.Ik ga ervan uit dat het bestuur bij BALPA dondersgoed weet, en begrijpt, dat een grootaandeelhouder van je werkgever grote invloed heeft op de bedrijfsvoering als geheel. Dat is een partij die je niet zomaar van "valse concurrentie" tegen de werkgever van een groot deel van je leden gaat beschuldigen. In ieder geval niet ongefundeerd. Bovendien heeft Qatar Airways indirect ook grote invloed op andre Britse luchtvaartmaatschappijen (Qatar Investment Authority, de eigenaar van Qatar Airways, bezit 20% van de aandelen van Luchthaven Heatrow). De maatschappij is daardoor sterk verweven met Britse luchtvaartmaatschappijen en daarmee ook met de belangen van de werknemers van die luchtvaartmaatschappijen. In tegenstelling tot de indruk die ik van VNV krijg telt BALPA eerst tot 10 alvorens met persberichten te gaan strooien om de slachtofferrol van hun werkgever aan de orde te stellen. Het spijt me voor de VNV'ers maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het bestuur van de VNV er een dubbele agenda op na houdt; Wel, in het openbaar, ageren tegen slots van Qatar en Emirates maar over de slots die afgelopen jaren aan Etihad zijn toegewezen hoor je ze niet. O ja, dat is een codesharepartner van KLM.......

Even voor de goede orde: VNV publiceert het eea over de Gulfcarriers en benoemt dan bovenstaande 3 bedrijven in algemene zin. Maar als het om slottijden op Schiphol gaat dan is het huis te klein indien Emirates en Qatar iets toegewezen krijgen maar zwijgt men over Etihad die veel meer slots heeft dan Emirates en Qatar bij elkaar opgeteld op Schiphol hebben. Ook bij KLM/VNV geldt: Don't bite the hand that feeds you.
 
Laatst bewerkt:
je mag tegenwoordig bij Easyjet al blij zijn om te worden doorbetaald bij ziekte.

even voor de goede orde : bij easyJet word je gewoon doorbetaald bij ziekte hoor (en dat is al twintig jasr zo).
het Nederlandse easyJet contract heeft hier een uitzondering omdat de maatschappij hierin (helaas) de Nederlandse arbeidswet is gaan volgen.
 
Puppets on a string...

Want je refereert naar een artikel van 8 maanden geleden naar aanleiding toen van een statement van de top van AA en concludeert, ondanks dat die situatie nu niet meer speelt, dat iedereen die met een Midden-Oosten partner in zee gaat "Puppets on a string" zijn? Als je het zo bekijkt ken ik ook een Franse poppenspeler die enkel zijn eigen plan trekt.

Zoals hier al vaak is gezegd door de niet KLM-ers...niemand wil dat het niet goed gaat met de KLM, geloof ik oprecht niet. Meerdere familie leden van mij vliegen er ook maar ik geloof nog steeds dat een cruciale stap in de goede richting zou zijn om te stoppen met wijzen naar de activiteiten van anderen en met het onderstrepen van de imperfecties van de vakbonden van airlines die het inmiddels wel voor de wind gaan.
 
Terug
Bovenaan