De uitdagingen van de Koninklijke....

Van de 71 of 72 active A380's van Emirates, zijn er 19 geleasd van:

http://www.amedeo.aero/a380/

Amedeo is a dedicated and actively managed widebody aircraft acquisition and leasing platform based in Dublin, Ireland. The company is focused on the widebody leasing sector and acts in a principal investment capacity with respect to both aircraft acquisitions and sale and leaseback transactions.

Amedeo voorheen Doric is based in Dublin Ireland, er wordt dus o.a. in financieel opzicht niet alleen gefund en verdient in de Emiraten.

Ik weet dat er in Duitsland ook een grote lessor van Emirates zit, moet nog even achterhalen welke en hoeveel.

Anyway de funding en het verdienen aan A380's vindt deels plaats in Europa.
 
Laatst bewerkt:
Tjonge, hiep hoi etc.

Voorlopig 60 man/vrouw - de vrijwillige vertrekkers per 1/7/16 op straat, ja ONTSLAG, bij Martinair en jij staat hier te juichen Petertje Straaljager?

Die mogen van de VNV allemaal naar die werkgevers die jij hier verdoemd, daar zijn ze wel welkom en gaan ze met heel veel plezier bewilligend naar SPL om de "hufter club" zoveel dwars te zitten. Niet dat het iemand van Blauw wat uitmaakt natuurlijk.............................time will tell.
 
Tjonge, hiep hoi etc.

Voorlopig 60 man/vrouw - de vrijwillige vertrekkers per 1/7/16 op straat, ja ONTSLAG, bij Martinair en jij staat hier te juichen Petertje Straaljager?

Die mogen van de VNV allemaal naar die werkgevers die jij hier verdoemd, daar zijn ze wel welkom en gaan ze met heel veel plezier bewilligend naar SPL om de "hufter club" zoveel dwars te zitten. Niet dat het iemand van Blauw wat uitmaakt natuurlijk.............................time will tell.

Daar gaan we weer. Hoe staat het met de vracht-OVO Sjakie? Is dat je echte voornaam?
 
E4FCJobCreation_source.jpg


Vind deze wel leuk bedacht, AF is nou niet bepaald goed vergelijkingsmateriaal:grijns:
 
Wederom een hoop cijfers die als "feiten" worden gepresenteerd maar op geen enkele manier onderbouwt worden, het hoge Micky Mouse van die site en het gejengel van de VNV begint vermoeiend te worden.

Als alles nou netjes onderbouwt was met feiten, petje af, maar Verhagen loopt maar wat te roepen heb ik het idee, het is bizar hoe diep die kerel z'n hoofd in het zand heeft zitten. Kom eens met harde bewijzen dat een bedrijf als Emirates staatssteun ontvangt? Pro-actief beleid is geen staatssteun maar inderdaad gewoon beleid. Dat een bedrijf daar heel toevallig enorm van profiteert is een keuze die overheidswege gemaakt is en betekent niet dat ze zakken met geld ontvangen.

Maar goed, al die skyteam maatschappijen die in overheidshanden zijn, de codeshare met Etihad, Chapter 11, de nieuwe luchthaven in Istanbul (wie betaald die eigenlijk) etc etc vergeten we allemaal gemakshalve maar.

Misschien moeten jullie ook gewoon wat harder werken, minder zeuren dat het iedereen z'n schuld is behalve van AF-KLM's eigen inefficiëntie en kan vooral de cabine het misschien met iets minder doen? Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat het hard werken is, maar Pursur spelen voor 80K per jaar met 4 vluchten per maand? Daar zijn veel universitair opgeleide mensen jaloers op.

Gelukkig gaat EK vanaf 1 februari een 2e A380 inzetten naar Amsterdam, dat maakt stafftravel misschien wat gemakkelijker.......
 
Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat het hard werken is, maar Purser spelen voor 80K per jaar met 4 vluchten per maand? Daar zijn veel universitair opgeleide mensen jaloers op.

Persoonlijk denk ik ook dat hier wel wat te halen valt; de Senior Purser uitstervend ras maken en de Purser gewoon weer voorin en in de sterkte opnemen. Ook part timen aan banden leggen zal helpen. Veel seniore cabine collega's werken 50% en vliegen alleen ICA vluchten met max tijdscompensatie. Eerlijk is eerlijk, het was een keuze destijds, cabine koos voor tijd waar anderen geld kozen bij de CAO onderhandelingen. Maar nu het tijd is voor versobering zal dit echt wel gezien zijn door Elbers en als neven effect zal menig cabine lid de pijp wel aan Maarten geven wanneer aan de huidige regelin(en) getornd gaat worden (lees: wanneer een twee bander of ICA Purser weer EU zal moeten gaan vliegen). Dit zal een neven effect zijn maar geen doelstelling op zich.

That being said, je zult versteld staan hoeveel collega's in de cabine universitair opgeleid zijn, maar dat terzijde. Dat heeft weer te maken met vraag en aanbod enzo.
 
Ik denk dat Jumbo op de website doelde en niet op het project zelf. Heeft een hoog buurman&buurman gehalte.

Dat bedoelde ik inderdaad. Behalve dat de site totaal niks onderbouwd met betrekking tot gemaakte claims. En dat er ook niet duidelijk is wie er achter deze site zitten. Kijkend naar de claims lijkt het er erg op dat dit een eigen project van de VNV is.
 
Dat bedoelde ik inderdaad. Behalve dat de site totaal niks onderbouwd met betrekking tot gemaakte claims. En dat er ook niet duidelijk is wie er achter deze site zitten. Kijkend naar de claims lijkt het er erg op dat dit een eigen project van de VNV is.

Inderdaad jammer dat er niet bij staat wie er meedoen. VNV inderdaad, maar is zeker niet de enige. Ik zal eens navragen.
 
Er zit hier wel meer dan enkel de VNV achter; maar ja, onze Arabische vrienden hebben inmiddels flinke belangen opgebouwd bij enkele EU maatschappijen wat resulteert in terughoudendheid. ECA bijvoorbeeld houdt zich in enigszins in de luwte hoewel ze wel degelijk een standpunt hierover hebben: https://www.eurocockpit.be/stories/...-consultation-on-gulf-carriers-subsidy-claims

Ook KLM heeft zijn mening wel tav verstoorde marktwerking door de ME3, maar heeft anderzijds momenteel ook (noodgedwongen) gedeelde belangen met Etihad. Lufthansa daarentegen niet en zie daar...: https://www.lufthansagroup.com/en/press/policy-brief/topics/global-competition.html
 
Terug
Bovenaan