De uitdagingen van de Koninklijke....

1000 pax a gemiddeld 1000 voor een retour /2 = € 500.000 omzet per dag.
(incl duurdere tickets maar ze zitten ook niet altijd vol)

Is best veel wat je als kl ziet wegvliegen.

T mooiste is dat t helemaal niet nodig zou moeten zijn.
 
Het zijn overigens 429 stoelen in economy, 399 stoelen is de variant met een crew rest compartment die in principe alleen wordt ingezet op ULR vluchten.

Overigens zou de capaciteit ook uitgebreid kunnen worden door de 2-class variant in te zetten naar AMS. Hierin zitten 557 stoelen in economy en 58 in business, persoonlijk zie ik dit echter niet zo snel gebeuren, het upper deck zit heel erg vaak vol van en naar AMS, wat het meeste geld oplevert. Tevens kan er door de extra bagage minder cargo mee, wat toch ook altijd een aantal ton is richting AMS.
 
Naar mijn mening zijn die kisten op Amsterdam het probleem niet voor KL, maar verliest KL juist op de buitenstations (DUS, MAN etc.) Daarnaast zou het interessant zijn om eens uit te zoeken waar Emirates de passagiers van AMS uiteindelijk naar toe brengt (lastig om juiste data te bemachtingen), maar zou me niks verbazen als een groot aandeel gaat naar landen als Pakistan/Australië/Nieuw Zeeland gaat, bestemmingen waar KLM niet op vliegt.
 
Het zijn overigens 429 stoelen in economy, 399 stoelen is de variant met een crew rest compartment die in principe alleen wordt ingezet op ULR vluchten.

Overigens zou de capaciteit ook uitgebreid kunnen worden door de 2-class variant in te zetten naar AMS. Hierin zitten 557 stoelen in economy en 58 in business, persoonlijk zie ik dit echter niet zo snel gebeuren, het upper deck zit heel erg vaak vol van en naar AMS, wat het meeste geld oplevert. Tevens kan er door de extra bagage minder cargo mee, wat toch ook altijd een aantal ton is richting AMS.

@Paraglider

Je hebt helemaal gelijk ik ben van de ULH versie kwa stoelen uitgegaan. Emirates laat niet zien op hun website hoeveel stoelen aan boord maar Seatguru komt met 427 economy stoelen aan en dan ziet het verschil er zo uit:

Mratsseats2.jpg


Het scheelt 163 stoelen op EK149/150 en dus max 326 op- en afstappers voor Schiphol. Aangezien KLM max 425 stoelen in een 773 plaatst(e) had ik het verschil veel kleiner ingeschat.

Naar mijn mening zijn die kisten op Amsterdam het probleem niet voor KL, maar verliest KL juist op de buitenstations (DUS, MAN etc.) Daarnaast zou het interessant zijn om eens uit te zoeken waar Emirates de passagiers van AMS uiteindelijk naar toe brengt (lastig om juiste data te bemachtingen), maar zou me niks verbazen als een groot aandeel gaat naar landen als Pakistan/Australië/Nieuw Zeeland gaat, bestemmingen waar KLM niet op vliegt.

Je vergeet India nog even KLM/Delta vliegt maar op één bestemming namelijk Delhi, verder niets zie hieronder de bestemmingen van EK in India. De laatste keer dat ik in EK148 zat had ik het idee dat er behoorlijk wat Indiërs in de kist zaten.

Jaren terug ben ik nog wel eens als tussenstop met KLM op Delhi, Bombay en ik meen zelfs Karachi geweest. Blijkbaar zat daar niet genoeg handel in voor KLM.

Mratsdestinations.jpg
 
Laatst bewerkt:
Doet KLM dat niet met Jet Airways samen?

Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waarom KLM op al die bestemmingen is gestopt. Pakistan snap ik wel maar India?

Een 332 zou toch prima rendabel die kant op moeten kunnen vliegen?

Mumbai werd aangevlogen door Delta met een zwaar verouderde 757 met stoelen die niet plat gingen. Ik snap dat de animo dan laag is.

Hyderabad was vroeger altijd vol dacht ik.

Sommige routekeuzes zijn echt bijzonder. KLM is met deze bestemmingen gestopt ruim voordat EK een issue werd.

Ander voorbeeld van routekeuzes die ik nooit begrepen heb:
Amsterdam - Bergamo door Transavia 2x per dag aangevlogen en was vol. Die hebben ze toen beide geschrapt.

Moest dat nou stoppen vanwege de teruglopende vraag of omdat KLM dat als concurrentie zag? Bergamo is heel handig .. ook voor ski doeleinden.
 
Het stoppen van de India vluchten heeft allemaal met yield te maken, hij kan wel vol zitten, maar als er gemiddeld te weinig voor een kaartje betaald wordt verdien je nog niks. De concurrentie van de ME3 was op de India-routes het eerste merkbaar, aangezien NL niet echt een grote Indiase community heeft kan je puur op prijs concurreren aangezien er altijd een overstap in zit, die battle is verloren.
Iets dergelijks kan ook bij Bergamo het geval zijn, geloof dat ik met RYR vanaf weeze daar ooit voor 12,50 naartoe gevlogen ben.........
 
PHBHA 12/11
PHBHC 15/11

Het zal me benieuwen...

PH-BHC 12/11/2015 dat hebben ze gehaald.

PH-BHA 31/12/2015 (new date ?)

Dat moet een financieel motief hebben, is vanuit een productiebedrijf totaal geen handige afleverdatum. Waarschijnlijk hoeft de leaseverplichting pas per 01/01/2016 op de balans en blijft zo buiten de balans van KLM voor de cijfers van 2015.

Terwijl je wel een extra kist in je jaarverslag zet.
 
Nee. Er is met de productie van die machine iets niet goed gegaan wat te maken heeft met de stoelen. Daarom is de BHC eerder gekomen.

BHA 31/12 is een fictieve leverdatum die je van het net geplukt heb neem ik aan?
 
Nee. Er is met de productie van die machine iets niet goed gegaan wat te maken heeft met de stoelen. Daarom is de BHC eerder gekomen.

BHA 31/12 is een fictieve leverdatum die je van het net geplukt heb neem ik aan?

787 Current Production Table

31/12 is gewoon geen handige datum voor Boeing en/of een grote transactie o.a. een te groot risico dat er ergens iets mis gaat of een partij 24 uur meer tijd nodig heeft etc. + vakanties van personeel etc.

Stoelen nou dat zou ze geen 2X mogen overkomen zonder dat er iemand in je organisatie heel erg kwaad wordt, en dan nog dan ga je niet op 31/12 zitten.
 
Terug
Bovenaan