De uitdagingen van de Koninklijke....

Iets anders: VNV heeft de handen weer vrij en gaat fors bijdragen een EU campagne voor eerlijke concurrentie. Het motto: Je kan concurreren met bedrijven, niet met landen.

Je hebt gelijk 180Bt, geen miljoenen inderdaad, maar een substantiële bijdrage, kan even geen exact bedrag vinden.

Persoonlijk hoop ik van harte dat KLM blijft bestaan, met het grote netwerk vanaf Amsterdam. Wat mij vooral stoort is de het ligt aan iedereen behalve aan ons houding. Wat zich oa uit in een Vnv campagne tegen staatssteun, om vervolgens een maand later de hand zelf op te houden..
 
ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD de kleur van ..........................?

Dat andere Rood was niet nodig. Begin maar snel een low cost long haul stelletje blauwe "prutsers" want ook hier gaan jullie weer links en rechts ingehaald worden. Gelukkig met vele ex MP vliegers in de cockpit die inmiddels weten wat passeren is. Regelen jullie bij het VKV wederom maar vast passeer betaling ...............

of was het ......................jou LIPPEN ????????????????????? Hij is in ieder geval wel weer "boven Jan"
 
Sorry B767-300ER, denk gewoon een beetje gefrustreerd om zoveel goede jonge goede ex collega's, met kleine kinderen, te zien moeten vertrekken omdat de KLM vlieger hen niets gunde, ze liet boeten voor een paar "outlaws". Zelfs de kleine kinderen hebben ze ........... ook die zijn de dupe.
Niets werd ze gegund met een voor hen bedroevende uitkomst. Verbannen naar elders met de woorden "ga je toch lekker naar de zandbak"(van der Pudding) terwijl ze 190miljoen compensatie hebben geregeld voor een eventuele carriere vertraging van de junioren.

Vergeef me maar ik gun ze niets, HELEMAAL NIETS !

En ja, schiet me maar lek fijne ex collega's, het is mijn mening dus gewoon negeren.
 
Apart om te lezen dat jij dit vermakelijk vindt Jocky747.

In jouw naam (neem aan dat je VNV lid bent) zijn vele
MP collega's (onderdeel van de KLM groep) linea recta
naar de zandbak gestuurd om die oh zo heilige lijst
van jullie in stand te houden. Zelfs onderaan de lijst
werd niet gegund.

Jullie zijn guilty by association en ik mag hopen dat jullie in
het komende KLM debacle, wat er aan zit te komen, netter
behandeld worden dan de MP collega want dat was echt
niet ok. En verschuil je svp niet achter het flauwe excuus
wat ik steeds op de route hoor dat je het allemaal niet
precies weet en niet gevolgd hebt. Ignorance is not
an excuse.
 
De uitdagingen van de Koninklijke....

Nou, toch maar weer even happen dan.

- KLM heeft Martinair overgenomen, niet de KLM vlieger.

- VNV is een vakbond, geen werkgever. Daar bedoel ik mee dat VNV geen werkgelegenheid creëert, slechts bewaakt. Dat VNV meerdere domeinen vertegenwoordigt, wil niet zeggen dat het ene domein verplicht is om werkgelegenheid weg te geven aan het andere domein. Volgens de VNV statuten beperkt de solidariteit tussen de domeinen zich tot de weerstandskas.

- Het ging en gaat niet goed met Martinair. In hoeverre de KLM daar schuldig aan is/was, laat ik maar even in het midden, daar weet ik dan inderdaad te weinig van. Maar KLM is al lange tijd de enige klant van Martinair. En KLM betaalt zeer veel boven de marktprijs, net voldoende om Martinair in leven te houden.

- De oude koe uit de sloot is het Ringvaartakkoord, waarin de Martinair vlieger keurig werd bediend en waarin de KLM vlieger solidair was. Behoud van baan, salaris, een iets beter pensioen en wellicht iets betere arbeidsvoorwaarden. Maar wel onderaan de lijst. Er zijn zoals gezegd grenzen aan de solidariteit, het is niet de schuld van de KLM vlieger dat het slecht gaat met Martinair.

- Het VNV bestuur zag al mijlen ver aankomen dat er rechtszaken zouden komen. Vandaar dat alle vliegers die zijn overgestapt naar KLM, moesten tekenen dat ze dat als passage-vlieger deden, niet als vracht-vlieger. Er was namelijk al een juridische beschermingswal opgetuigd voor een eventuele OVO-passage claim.

- De KLM ledenraad vertrouwde het niet en wilde tevens een noodrem in het Ringvaart-akkoord ingebouwd hebben. Het bekende artikel 18.

- Het waren vervolgens een aantal (ex) MP vliegers die aan die noodrem trokken, omdat onderaan de lijst te min was. Dus kom hier niet met insinuaties over onderaan de lijst, A/P Disc.

- Volgens artikel 18 diende er zo snel mogelijk een vervangend akkoord te komen. Dat was het Steigenberger akkoord. Vergelijkbaar, alleen nu niet meer met blauw contract. Snel tot stand gekomen, te herkennen aan diverse spelfouten. Niet goed genoeg voor de MP ledenraad, dus niet bespreekbaar. Op het moment dat het wel bespreekbaar was voor de MP raad, was het bestuur niet meer van plan om het te behandelen. Veel MP vliegers hadden op aanraden van een paar onrust stokers een stuitingsbrief gestuurd naar KLM. Om een eventuele succesvolle claim op vracht-OVO open te houden. (Die verloopt vijf jaar na overname). Deze episode is zeer slecht gespeeld door de MP ledenraad. Iedereen liep blind achter een paar grote monden aan.

- De passage-OVO claim was kansloos, maar een vracht-OVO claim zou minder kansloos zijn, met een blauw contract in de hand.

- Op het interne MP forum werd nu opgeroepen de rechtsbijstand verzekering te koppelen aan advocatenkantoor Barents Krans. Men had gewoon recht op de linkerstoel in de B777. Als het niet goedschiks kon, dan maar kwaadschiks. Het was duidelijk: Passage-OVO was niet gelukt, dus nu kwam de Vracht-OVO er aan. Een volle aanval op de positie van de KLM vlieger. Vandaar dat in de KLM LR duidelijk werd dat een blauwe pas voor de MP collega's niet meer bespreekbaar was.

- De vracht-OVO rechtszaak loopt nog steeds, maar de reactie van Sjakie doet vermoeden dat dit niet lekker loopt.

Ja, het is ontzettend triest dat het zo is afgelopen met Martinair. Nee, dat is niet de schuld van de KLM vlieger en ook niet van VNV. VNV heeft een keurige vrijwillige vertrekregeling bedongen, dat kost MP en dus KLM veel geld. Maakt niet uit, hoort bij de verantwoordelijkheid van KLM. Bovendien heeft VNV samen met MP OR alles op alles gezet op dan op z'n minst 6 freighters in de lucht te houden.

Het ligt niet aan de MP vlieger die te goeder trouw is en al die jaren VNV contributie heeft betaald. Het enige wat ze te verwijten valt, is dat ze te lang in de schreeuwers van SCB en de MP LR geloofd hebben, daar braaf achteraan zijn blijven lopen en zich daar nooit tegen verzet hebben.
 
Dank NFS. Ik merk op dat de eindconclusie tussen ons beiden
geheel gelijk is en dat een blauwe pas voor Martinair
collega's inderdaad niet meer bespreekbaar was. Dat is jullie
keuze geweest en zoals ik al vele jaren hoor, het ligt nooit
aan jullie hoe het gelopen is maar voor de consequenties van
die keuze daar zijn jullie wel verantwoordelijk. De KLM lijst
ging voor en dat heeft zeer slecht uitgepakt voor de Martinair
vliegers.

Beetje goedkoop om alles weer op anderen te gooien NFS, zo
te merken aan jouw verhaal vind jij dat de Martinair vlieger
het allemaal aan zichzelf te danken heeft wat er gebeurd is.
Cognitieve dissonantie heet zo iets.

We verschillen duidelijk van mening over de historie maar ik merk
wel dat je erg weinig info hebt over hoe de VNV intern de zaak
aangelopen heeft. Je zou je rot schamen als je het wist.

Voorlopig zit Martinair vracht in de bellies van KLM passage
kisten (VNV wilde niet over productie bescherming praten) en
China Southern komt via de achterdeur binnen voor de full freight
(wat de Martinair vlieger in het SBA trouwens maar eventjes
moest goedkeuren). Zal ook allemaal wel weer de schuld van
de Martinair vlieger zelf zijn.

Aan de andere kant moet je je afvragen wat een ticket op
de Titanic je eigenlijk waard is nu terugkijkend. De toekomst is
ME3/Low cost en niet AFKL.

Over and out. Geen zin meer in deze discussie, gaan we nooit
uitkomen. Sterkte in de blauwe bubble.
 
Toch nog even voor de duidelijkheid: Het is absoluut niet de schuld van de Martinair vlieger dat het zo gelopen is met Martinair. Dat is volledig te danken aan de bedrijfsvoering bij Martinair en dus ook bij KLM.
 
Ik vind het schrijnend wat er gebeurd onder de MP vliegers. Ik vind het humoristisch dat een dronkeman zulke Posts doet op dit forum. Laten we welwezen dergelijke uitspraken doe je niet als je nuchter bent toch?! Of.....sommigen toch wel?!
En wat wil je nu eigenlijk horen A/P disc? Dat het mij zal jeuken wat er met de MP vlieger gaat gebeuren? Voel je je beter als ik zou zeggen dat het inderdaad mij niet zou interesseren hoe hun leven eruit gaat zien zonder MP?
 
"dronkeman"? Hahaha, ik neem aan dat je mij bedoelt? Je moest eens weten, nothing is wat it seems .....................Petertje weet beter al weet het niet de juiste vinger te plaatsen.

Er zijn vele strategische boeken geschreven over desception, Petertje heeft een deel ook gelezen, deed alsof, en is nu het verlengstuk van de VKV, walgelijk actie "vriend".

Check 6
 
Heren, ging dit topic niet over de donkere wolken die boven de KLM hangen (volgens de KLM-ers met silver lining en volgens de rest zonder silver lining) met daaronder de thermiekende aasgieren die easyJet, Norwegian, Emirates en IAG heten.
 
De uitdagingen van de Koninklijke....

Klopt, het ging mis toen ivm Norwegian de kleur rood genoemd werd. Dat werkte kennelijk letterlijk als een rode lap op iemand die nogal teleurgesteld is. En dus moest iemand even de Zwarte Piet krijgen.

Dus inderdaad, graag back on topic.
 
...ondertussen in luchtvaartland is IAG na de recente overnames van BMI en Aer Lingus klaar voor de volgende overname...Finnair

Article: British Airways parent targets Finnair for next takeover

Interessante woorden van Finnair CEO Järvinnen;

“It is survival of the fittest. If we focus our time on complaining about Gulf carriers, that won’t take us anywhere,” Järvinen said. “The Gulf carriers are there to stay. We need to become focused on building our platform, so that our platform through Helsinki, especially to North Eastern Asia, is competitive. It is a niche where survive by ourselves or we become part of a consolidation. But if you don’t have a solid platform yourself, you are out of the game. Without that Asian strategy, I don’t think Finnair would even necessarily exist today. So let’s stop the moaning [over Gulf carriers] and focus on building the platform you have and building the value you have, as a company.”
 
Zo veel naïviteit had ik niet verwacht van de BA boys. Geloven jullie nu echt dat de betreffende tekst van meneer Järvinnen oprecht is en van hem zelf komt? Het heeft toevallig niks te maken met de 9,9% stake van Qatar in IAG? Järvinnen heeft geen keuze.

Finnair is een van de weinige maatschappijen die niet geconsolideerd is met een andere maatschapij. Het is daarom een mooie mooie stunt van de PR mensen van Qatari; een zielig klein Europees maatschappijtje stiekem via een andere legacy carrier overnemen en dan wereldkundig laten maken dat ze het opgeven en zich overgeven aan de midden oosten maatschapijen. Vechten voor de rest is ook kansloos en of we ons alsjeblieft als makkere lammeren willen aanbieden aan Akbar en konsorten. Goede timing ook.

Vraag is dan ook hoeveel van wat Järvinnen en Walsh begrijpen van de wereld wordt gedicteerd meneer Akbar al Baker. Wacht maar tot Qatar 49% van IAG in handen heeft. Kijken hoe goed Walsh het dan begrepen heeft...

Qatar Airways has bought a 9.99 per cent stake in British Airways’ owner International Airlines Group, in a move that underlines the state-controlled Gulf carrier’s determination to be a leading force in global aviation.

The deal shows how big European carriers are seeking to head off the strategic threat that fast-growing and well-financed Gulf airlines pose to their businesses by striking partnerships with them.

IAG is a keen proponent of these tie-ups, although Lufthansa has rejected any such arrangement. The German group — and some US airlines including Delta Air Lines — have complained they are not competing on a level playing field with Gulf carriers including Emirates Airline and Etihad Airways because they are state-controlled. [...]

[...]Akbar Al Baker, Qatar Airways’ chief executive, said IAG “represents an excellent opportunity to further develop our westwards strategy”, adding he looked forward to forging a “long-term relationship”. He is close to Willie Walsh, IAG chief executive.

Qatar Airways said it may increase its shareholding in IAG over time, although non-EU airlines are banned from owning majority stakes in EU carriers.[...]

http://www.ft.com/cms/s/0/8915be34-a84e-11e4-ad01-00144feab7de.html#axzz3pnI0hg5q
 
Weer die boemannen uit het midden-oosten! Ze zitten ook overal achter:dozey:

Wat klets je nou max rate, de strategie van IAG bestaat al een stuk langer dan januari. Qatari runt niet opeens de hele groep met 9.99% vd aandelen.

Walsh koopt een struggelende airline, reorganiseerd en maakt het winstgevend. Inderdaad ruthlessly, dus niet leuk voor het personeel, maar hij doet het wel.

Ondertussen wordt er in Amstelveen nog gediscussieerd over dopplerdagen en andere bijzaken :1855:
Om over de Fransen maar helemaal niet te beginnen...

Geloven jullie nu echt dat de betreffende tekst van meneer Järvinnen oprecht is en van hem zelf komt?

Want CEO's staan erom bekent dat ze oprecht en open spreken :eek:

Wie is er nou naief?

Ik ben geen BA boy, als een bedrijf mij een beter rooster en meer geld bied ben ik pleite, maar dat selfrighteous gelul van sommigen die de blauwe bubbel tegen beter weten in blijven verdedigen is echt een beetje jammer

Change your tune
 
Terug
Bovenaan