De uitdagingen van de Koninklijke....

Dat geintje kan je wel een beetje inzichtelijk maken, in dat perspectief dat je kunt zien waar het heen gaat met 16% salary cut.

Ter vergelijk heb ik 16% van alleen de KLM employee costs over 2014 afgeschroefd, het is waarschijnlijk overbodig om te stellen dat: Een 16% salary cut is niet gelijk aan 16% savings on employee costst. Maar goed als we dat buiten beschouwing laten kun je zien dat met een behoorlijke cut je hoogstens richting een vergelijk met British Airways kunt komen Emirates en Easyjet blijven ver buiten bereik.

Verder voor Maintenance en Catering is er geen salaris verlaging mogelijk beide onderdelen doen het namelijk bij vergeleken het vliegbedrijf helemaal niet slecht. Juist het vliegbedrijf zal moeten bezuinigen om een operationele winst te gaan behalen.

KLhypo.jpg


In casu: een 16% cut on Employee Costs will reduce All Costs by 4.1%.
Dit geldt voor de gehele KLM groep inclusief Transavia etc.

@orange

Hoeveel schuld heeft emirates?
Wat is hun eigen vermogen?
En hoeveel rentelasten hebben zij?

Heel eerlijk gezegd vind ik hun winst op die omzet aan de lage kant.. Zeker als zij inderdaad tegen extreem lage rentes lenen en zeker als je ziet wat voor bestellingen zij doen..

Hun kapitaalbeslag .. Geleend of geleased moet gigantisch zijn.

Dan moet t ook niet ff tegen gaan zitten .. Anders gaat het heel snel van je af.
 
De employeecost worden natuurlijk enorm geflateerd doordat cabine en grond erg weinig betaald krijgt. Cockpit zal waarschijnlijk hetzelfde of hoger betaald worden.

De enige reële vergelijking is Britosh Airways. Die laten zien hoe een gezond luchtvaartbedrijf eruit hoort te zien.

Als KL (en AF) zich niet wil meten met EAsy en Ryanair .. Dan zal BA de borm moeten zijn.

Ff denken

Cockpit vliegt tegen de limiet
Salaris cockpit???
Doorvliegen tot 65

Cabine was extreem goed betaald maar dat is wel over meen ik...men is daar fan van een hoge refreshrate..

Grond geen idee.

Oh ja, ze stikken daar nog van de 744 waar ze dol op zijn!
 
Hoi allemaal. Hier misschien een ideetje voor KLM. Wat denk je om weer zelfstandig te worden wat vele misschien al denken, en dan het 'open skies' te gaan gebruiken om vluchten te beginnen tussen andere Europese steden en steden in de VS. Voordat iemand anders dat gaat doen. Ik weet wel zeker dat dat al lang in de pijplijn zit van andere maatschappijen. Praag-New York met KLM. Warschau- Los Angeles met KLM. Toulouse-Atlanta met KLM etc. Precies waar de B787 voor ontwikkeld is, dit met een ongelooflijke efficiency. Misschien als je dit goed uitwerkt kan je een bestelling plaatsen bij Boeing om te beginnen van 50 kisten.

Misschien iets om over na te denken.
 
Hoi allemaal. Hier misschien een ideetje voor KLM. Wat denk je om weer zelfstandig te worden wat vele misschien al denken, en dan het 'open skies' te gaan gebruiken om vluchten te beginnen tussen andere Europese steden en steden in de VS. Voordat iemand anders dat gaat doen. Ik weet wel zeker dat dat al lang in de pijplijn zit van andere maatschappijen. Praag-New York met KLM. Warschau- Los Angeles met KLM. Toulouse-Atlanta met KLM etc. Precies waar de B787 voor ontwikkeld is, dit met een ongelooflijke efficiency. Misschien als je dit goed uitwerkt kan je een bestelling plaatsen bij Boeing om te beginnen van 50 kisten.

Misschien iets om over na te denken.

Wordt al gedaan maar dan door een maatschappij met vliegtuigen met een rode neus:
http://www.norwegian.com/uk/

Ik ben het met 76-er eens dat het voor KLM leuk bedacht maar niet erg realistisch is.
 
"En hoe wil je dat gaan doen?
Voor de rest, leuk verhaal, maar gaat niet gebeuren. Te veel historische baggage."
-76er

"Ik ben het met 76-er eens dat het voor KLM leuk bedacht maar niet erg realistisch is."
-flying viking

Met dit soort denken kom je er ook niet. Het is hoog tijd dat de KLM eens uit buiten de 'box' denkt.
 
De enige reële vergelijking is British Airways. Die laten zien hoe een gezond luchtvaartbedrijf eruit hoort te zien.

AirFrance KLM kan je vergelijken met IAG.
Maar KLM is een klein bedrijf in vergelijking met BA.

Salaris voor KLM: http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/KLM_(Royal_Dutch_Airlines)
Salaris voor BA: http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/British_Airways
(BA kent trouwens 34 pay points van laagste naar hoogste salaris)

Interessant artikel in de krant afgelopen week hier in de UK, na de overname van aer lingus door IAG hebben ze nu hun pijlen gericht op Finnair om over te nemen.
 
Jammer dat er nog zoveel mensen zijn die niet mee willen veranderen. 'Te veel historische baggage', 'Leuk maar het zal er niet van komen'

De wereld veranderd, de markt veranderd, als je niet mee veranderd dan doet een ander het wel voor je. Maar de consequencies moet je dan wel voor je eigen rekening nemen. Ik denk niet dat Norwegian de enige is die er al aan denkt.

Innovatie is wat je product in de markt houdt, kortom wat je product gewild houdt bij het publiek want zij zijn uiteindelijk de klant. En de klant = $$$€€€£££. Alles wordt bepaald door vraag en aanbod. Vraag kan je ook creeren dmv. innovatie en marketing. Buiten het doosje denken is in deze wereld wel vereist om te overleven en de concurrentie voor te zijn en deze buiten de deur te houden, ipv later nog te proberen om er tussen te komen. Dan is het wel een beetje te laat. Copenhagen-New York met KLM, Boedapest-New York met KLM, Stuttgart-Los Angeles met KLM etc. Maar dan wel met een goed product.
 
Fris hier, al die open deuren. Veranderddddddttttttdddddtttt niets aan de situatie.

Wat wel te doen:
Jezelf aanpassen aan de concurrent. Analyseren hoe zij het doen. Ordinair, ego opzij zettende en schaamteloos kopieren, voorzover dat kan. Echter met verbeteringen. Mes in de organisatie en als management keihard inleveren en het goede voorbeeld geven. Lead as example....hoe zeg je dat ook alweer?
 
Laatst bewerkt:
Van waar ze ook vliegen, met het huidige service gaan ze het niet redden met de huidige vloot. Geen hond die KLM op de eerste plaats zet qua service en prijs dus de kostenbesparing is leuk voor de buhne maar veranderd niets aan het product. Ga eens op Youtube kijken naar de C class en vergelijk. KLM is een drama wat dat betreft.
 
787 cancelation

787 cancelation

Rumor picked up from internet:

In other 787 news, Air France, which has been in deep financial turmoil, is talking about canceling part of their 787 order quite possibly the early deliveries which are expected to start late next year. Indeed, L/N 500, a 787-9 that is being leased to Air France from AerCap is on the firing order. Air France/KLM ordered a total of 25 787s and have a leasing agreement from AerCap for a further 12 aircraft. Air France is to get 13 787 from Boeing with another 3 from AerCap. The remainder are to go to KLM which, it seems, is unaffected by troubles at the parent company. The management group recently converted 6 787-9 of their 25 aircraft order to 6 787-10 though it’s not clear to which carrier the -10s will be delivered. Given that the first 787-9 for Air France is a year from delivery it stands to reason that some of the long lead items for that aircraft and other near term 787 deliveries are already on production. It may cost Air France more than it’s worth to cancel the order but the jury is out on that. Interestingly, the A350-900 order remains intact, perhaps some home country favoritism playing out in this drama? We may see Boeing sales people chasing Air France management down the street trying to rip their clothes off if the carrier goes ahead with any cancellation.

De eerste 787 voor Air France staat gescheduled for delivery op 28/11/2016 leased from Aercap. Dat is redelijk kort dag om kisten af te bestellen en er is al een optie betaald voor die eerste kist.

Terecht wordt opgemerkt wat gaat er gebeuren met de Airbus A350 order?
 
Nog reacties iemand op de aanstaande staatssteun vanuit Den Haag?
Lijkt me dat de argumenten richting ME3 vanuit KLM hoek nu toch op wat
losse schroeven staan. Zie de reacties al voor me vanuit Dubai etc.
Brussel zal er zeer zeker ook een mening over hebben als dat daadwerkelijk
gaat gebeuren.:dozey:
 
Hoor net ook een emeritus hoogleraar op BNR die van mening is dat 'luchtvaart nou eenmaal staatszaak is'. Als zowel de Franse als de Nederlandse overheid grootaandeelhouder zijn in de nationale carriers is de campagne van o.a. de VNV voor het allesreddende 'level playing field' een grote farce en een spectaculaire geldverspilling.

Er is maar 1 ding nodig, en dat is dat AF/KL een concurrerend product gaat leveren tegen een concurrerende prijs. Dat betekent pijnlijke ingrepen in de bedrijfsvoering en arbeidsvoorwaarden, en die zijn (helaas) op politiek en vakbondsgebied niet haalbaar. Jammeren dat het komt door de hoge sociale lasten of oneerlijke concurrentie heeft uiteindelijk geen zin (en zeker niet met je eigen regering als grootaandeelhouder). Als je geen sociale lasten wil betalen moet je de tent uitvlaggen en niet zeiken als je niks krijgt bij ziekte of arbeidsongeschiktheid.

Ik (en waarschijnlijk velen met mij) heb geen zin om een dinosaurus kunstmatig in leven te houden met mijn belastinggeld.
 
Terug
Bovenaan