De onderwerpen lopen weer lekker door elkaar heen....
Mijn bescheiden mening:
Politiek:
Hear, hear Red Matter! Ik weet echt niet meer wat ik moet stemmen, geen enkele partij sluit enigszins aan bij de behoeften van de groep mensen die meer dan modaal verdienen en aan het milieu willen denken, maar met gezond verstand.
Luchtvaartmaatschappijen:
Er zit een groot verschil tussen Ryanair en EasyJet in arbeidsvoorwaarden, maar beiden kijken hoever ze kunnen gaan met arbeidsvoorwaarden: vraag en aanbod.... Vanuit de werkgever ziet iets er heel anders uit dan vanuit de werknemer, dat is en gezonde spanning. De ZZP discussie is waar de werkgevers op een dun randje lopen, maar de politiek zou daar wat mij betreft wel moeten ingrijpen.
KLM:
Ik ben zelf geen KLM-er maar wel veel met KLM-ers omgegaan. Er is groot verschil per divisie: de ene werkt een stuk harder dan de andere. Veelal, sorry dames en heren, denken ze het ze het beter te weten dan de buitenwereld. Echter zie ik hierin wel een kanteling en inmiddels komen de oogkleppen af. Daarbij aangetekend dat er ook zat KLM-ers zijn die het zo ie zo wel door hebben. Echter was mijns inziens de CAO "een leuk begin". Als voorbeeld: een long haul vlucht van < 16 uur en 1 landing met de beschikking over een bed aan boord zou simpelweg geheel niet meer met 4 vliegers moeten worden uitgevoerd (maar een begin is gemaakt, chapeau!). De bezem gaat nu ook door het kantoor en dat was ECHT nodig. Vervelend voor het personeel, maar als de club failliet gaat zijn de andere 75% ook zonder baan.
De Fransen zijn het echte probleem en ik houd mijn hart vast. Geld gaat daar met bakken eruit en staken is bijna een hobby daar.
Als de KLM zijn positie als grote speler op Schiphol zou verliezen, zou dit een ramp zijn voor de Nederlandse economie! Simpelweg omdat de hub functie zou gaan verdwijnen.
Mijn bescheiden mening:
Politiek:
Hear, hear Red Matter! Ik weet echt niet meer wat ik moet stemmen, geen enkele partij sluit enigszins aan bij de behoeften van de groep mensen die meer dan modaal verdienen en aan het milieu willen denken, maar met gezond verstand.
Luchtvaartmaatschappijen:
Er zit een groot verschil tussen Ryanair en EasyJet in arbeidsvoorwaarden, maar beiden kijken hoever ze kunnen gaan met arbeidsvoorwaarden: vraag en aanbod.... Vanuit de werkgever ziet iets er heel anders uit dan vanuit de werknemer, dat is en gezonde spanning. De ZZP discussie is waar de werkgevers op een dun randje lopen, maar de politiek zou daar wat mij betreft wel moeten ingrijpen.
KLM:
Ik ben zelf geen KLM-er maar wel veel met KLM-ers omgegaan. Er is groot verschil per divisie: de ene werkt een stuk harder dan de andere. Veelal, sorry dames en heren, denken ze het ze het beter te weten dan de buitenwereld. Echter zie ik hierin wel een kanteling en inmiddels komen de oogkleppen af. Daarbij aangetekend dat er ook zat KLM-ers zijn die het zo ie zo wel door hebben. Echter was mijns inziens de CAO "een leuk begin". Als voorbeeld: een long haul vlucht van < 16 uur en 1 landing met de beschikking over een bed aan boord zou simpelweg geheel niet meer met 4 vliegers moeten worden uitgevoerd (maar een begin is gemaakt, chapeau!). De bezem gaat nu ook door het kantoor en dat was ECHT nodig. Vervelend voor het personeel, maar als de club failliet gaat zijn de andere 75% ook zonder baan.
De Fransen zijn het echte probleem en ik houd mijn hart vast. Geld gaat daar met bakken eruit en staken is bijna een hobby daar.
Als de KLM zijn positie als grote speler op Schiphol zou verliezen, zou dit een ramp zijn voor de Nederlandse economie! Simpelweg omdat de hub functie zou gaan verdwijnen.