De uitdagingen van de Koninklijke....

UAE,

Kappe nou, we weten toch allemaal dat alleen de VNV de wijsheid in pacht heeft, roddelblaadjes als de Economist en professoren enzo snappen er allemaal niks van. Straks ga je nog verklaren dat de KLM het vliegen niet heeft uitgevonden ;)

Vraag me alleen af of je zus alleen haar basisinkomen vertelt en niet wat er met vergoedingen eigenlijk totaal betaalt wordt.

Nu weten we allemaal dat enige wereldvreemdheid op international luchtvaart gebied de gemiddelde KLMer niet ontzegd kan worden.

:grijns:

Ik heb genoten van jouw "inconvenient truth" uiteenzetting en denk dat er meer zinvolle info in staat dan ik in een hoop pagina's hier heb gelezen... :biertje:

UAE,

Je bent een fantast.

m.vr.gr.

Verklaar je nader?
Niet leuk he, dingen lezen die je eigenlijk niet wil horen
 
Mijn jaarclub genoten hadden het over “MAVO klantjes in paniek” na optredens van Verhagen en consorten.

Tja, daar moet ik toch echt even op reageren. KLM vliegers hebben de naam arrogant te zijn, maar dit is ECHT arrogant. Terwijl Verhagen netjes afgestudeerd is. En z'n voorganger zit in de KLM directie. Afgestudeerd en in de woestijn. Wat ging er mis?
 
Tja, daar moet ik toch echt even op reageren. KLM vliegers hebben de naam arrogant te zijn, maar dit is ECHT arrogant. Terwijl Verhagen netjes afgestudeerd is. En z'n voorganger zit in de KLM directie. Afgestudeerd en in de woestijn. Wat ging er mis?

Ik vond het wel komisch en poetisch eigenlijk;)

Maar NfS nu je toch verleid bent om te reageren, dit was een makkelijke. Kun je misschien ook op de rest ingaan?
 
En voordat die oude koe weer uit de sloot getrokken wordt, ik ben niet afgunstig, jaloers, bitter of meer van die dingen.

Gewoon gefascineerd met de -naiviteit/onwetendheid/onwillendheid/welwillendheid om vingertjes naar anderen te wijzen- van de KLM bijdrage hier
 
Dit vind ik toch wel de mooiste zinnen uit het CAPA rapport:

"This particular argument (foreign workers... do not enjoy basic labour rights) –
aimed at the wrongs of non-union workforces – even if relevant to the wider argument -
does lose its underlying validity when the CASK of US airlines is compared with Asian
(mostly non-unionised as well) and Middle East airlines.

If the point is that this is an obscure form of subsidy, it misses the mark. On a distance
adjusted basis, the post-Chapter 11 US full service airlines actually have lower costs on
average than their foreign counterparts in the Gulf – as shown above."

"That these arguments are either irrelevant or misguided – or both – is one thing. More
importantly, if their part in the White Paper is an indicator of its overall motivation,
history suggests this is a dangerous course to follow. Placating labour in this way has
historically worked in the short term; but in the medium term it tends to end in tears.

If indeed much of the big three’s position is generated at the union level, this has the
potential to create distortions that are in nobody’s interest, least of all the unions
themselves."

Argument van slaafjes werkzaam in het midden oosten vliegt hier volledig de deur
uit en de waarschuwing is duidelijk: als vakbondsbelang voor consumenten
belang gaat dat wordt het uiteindelijk huilen voor iedereen, en zeker voor
de vakbonden zelf.
 
need for speed,

Nooit afgestudeerd ;-)

Context was bedoeld zoals master caution hem gelezen heeft. Zie jij dit anders dan Excuses.
Dit waren de worden van mijn maatjes. Ik draag in nederland de naam " overbetaalde buschauffeur" als een geuzennaam. Gelukkig anders in Dubai.

Veel respect voor De Groot. Maar ook voor Willie Walsh en Carsten Sphor.
Jongens die doen waar ik van droom, maar te lui en te schijterig ben om het uit te voeren.

Verhagen is een populist, doet het natuurlijk altijd leuk bij de eigen troepen.....
 
De uitdagingen van de Koninklijke....

Maar NfS nu je toch verleid bent om te reageren, dit was een makkelijke. Kun je misschien ook op de rest ingaan?


Nee, sorry. Ik focus me even op de interne verbouwing en de nasleep van het CAO akkoord. Even kort dan voor wat betreft de campagne tegen ME3: Laten we maar even afwachten in hoeverre NL, EU en de VS zich laten beïnvloeden. Ik weet niet hoe groot de kans is dat de campagnes in de VS en EU aanslaan, maar ik verwacht er zelf niet al teveel van. In het kader van baat het niet, dan schaadt het niet.
 
Ook ik heb mijn buik weer even vol van de KLM na recente vluchten. IFE (744) waarbij de helft van de opties het niet deden en de ene helft van de cabine (ook na 5 uur vliegen) erg warm was en de andere erg koud.

Arrogante piloten waarbij een simpele vraag wordt beantwoord met een snauw, zoniet een klaagzang. Mijn werkgever gaat voorlopig de 25-30K/jaar aan vliegbudget weer even bij een degelijke toko uitgeven, zolang het de KLM maar niet is...
Nee, sorry. Ik focus me even op de interne verbouwing en de nasleep van het CAO akkoord. Even kort dan voor wat betreft de campagne tegen ME3: Laten we maar even afwachten in hoeverre NL, EU en de VS zich laten beïnvloeden. Ik weet niet hoe groot de kans is dat de campagnes in de VS en EU aanslaan, maar ik verwacht er zelf niet al teveel van. In het kader van baat het niet, dan schaadt het niet.
Zou het niet zinvoller zijn jullie tijd en energie in zaken te steken die kansrijker zijn dan?

Waar het gaat over de positie van Schiphol (niet KLM) voor onze economie en de hoge belastingtarieven valt daar m.i. veel meer te bereiken.
 
En zo chester, staan er vele goede stuurlui aan wal. De arrogantie ligt hem tegenwoordig meer daar dan bij de KLM vlieger, met alle respect.
Je roept maar iets en heb geen idee waar je over praat. je mening geven mag altijd, maar je hoeft mij niet te beledigen!
 
En zo chester, staan er vele goede stuurlui aan wal. De arrogantie ligt hem tegenwoordig meer daar dan bij de KLM vlieger, met alle respect.
Je roept maar iets en heb geen idee waar je over praat. je mening geven mag altijd, maar je hoeft mij niet te beledigen!


Ach op de frequentie is het anders wel vaak de KLM met hun Olandisch en arrogantie.

Voor de rest erg goed verwoord hoe er (ben bang door veel niet KLM piloten) tegen de KLM aangekeken word UAE. Had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Denk dat het een erg realistische stand van zaken is hoe dingen er op dit moment voorstaan bij de KLM. Waarschijnlijk erg pijnlijk om te lezen voor de KLM-er, het is immers makkelijker naar een ander te wijzen dan in de spiegel te kijken.
 
En zo chester, staan er vele goede stuurlui aan wal. De arrogantie ligt hem tegenwoordig meer daar dan bij de KLM vlieger, met alle respect.
Je roept maar iets en heb geen idee waar je over praat. je mening geven mag altijd, maar je hoeft mij niet te beledigen!

Bravo! Zo krijg je die arrogante onwetende passagier weer terug in je kist:dozey:

Na zo'n snauw...denk ik dat hij zich redelijk bevestigd zal voelen in zijn keuze
 
En zo chester, staan er vele goede stuurlui aan wal. De arrogantie ligt hem tegenwoordig meer daar dan bij de KLM vlieger, met alle respect.
Je roept maar iets en heb geen idee waar je over praat. je mening geven mag altijd, maar je hoeft mij niet te beledigen!
Leg eens uit hoe dat beledigen werkt?

Of was jij die hork die mij op een beleefde en normale vraag uiterst bot te woord stond? Of wellicht die andere hork die vond dat ik "niet zo moest zeuren" toen het een graad of 16 (meerdere uren) was en de stessen letterlijk rillend door de cabine liepen?


Met het etaleren van dit soort staaltjes klantvriendelijkheid (en daar reken ik jouw reactie voor het gemak ook maar even onder) zou ik op staande voet worden ontslagen...
 
Iedereen die ik bij EK ken kotst dat land en die maatschappij uit. Misschien moeten sommigen even de klaagzang lezen op pprune.

En idd UAE eerst ben je net een jaar weg uit Europa en aan het einde van de rit heb je opeens 12 dienstjaren? Beetje gek! Wil je die uitleggen?

Ken overigens niemand die het voor elkaar krijgt om te commuten bij EK!

Oh en geen zorgen ik werk niet bij KLM...
 
Ben in 10 jaar EK nooit boven de 800 uur per jaar gekomen. Jongens die ULH bieden zullen mischien de FTL limit van 900 halen. Maar die doen dan maar 3 trips in de maand. Is maar wat je wil
UAE, wat is er gebeurt joh? In je post van begin dit jaar sprak je nog vol lof over KLM en nu is er geen goed woord meer van over. Naast de momenten waarin je jezelf tegenspreekt (zie bovenstaande quote) moet je misschien ook je zus maar eens vragen heel goed naar haar loonstrookje te kijken. Ik deed als CA bij KLM Cityhopper namelijk na 1 jaar al meer dan €1600 netto. Misschien vliegt ze stiekem wel 80%, maar voelt het voor haar als 100...? Daarnaast weten we ook allemaal waar dat door komt en dat haal je zelf begin dit jaar ook al aan: de sociale lasten zijn extreem hoog.

Chester; jammer dat je dit soort ervaringen hebt. Ook al ben ik echt niet zo naïef dat ik denk dat alle vliegers fantastische one-on-one service zullen bieden aan pax, herken ik me gelukkig niet in dit beeld wat jij schetst. Maar ja, er zullen er altijd wel een paar tussen zitten...
 
Terug
Bovenaan