B767-300ER
New member
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...es/eerste-dreamliner-klm-komt-pas-in-november
Toch het stoeltjesprobleem niet opgelost....
Toch het stoeltjesprobleem niet opgelost....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
VNV is niet langer solidair met SNPL als AF moet krimpen vanwege uitblijven akkoord. Ook niet als er productie van Parijs naar Schiphol wordt geschoven.
Overigens vandaag een indrukwekkende presentatie gezien over gesubsidieerde luchtvaart vanuit M Oosten. Op deze plek wordt dit continu weggewuifd als gejank, maar blijkt nu keihard niet volgens de open-skies spelregels te zijn. Je kunt wel concurreren tegen een bedrijf, maar niet tegen een land. Je mag van je eigen overheid verwachten dat ze andere overheden er aan houdt zich aan wederzijdse afspraken te houden. Er wordt een nieuwe club opgericht, om op EU niveau campagne te gaan voeren. VNV stort daar €200.000 in. KLM en VNV gaan samen optrekken, Amerikanen zijn ook maximaal aan boord, VS/EU campagneteam zal vanuit Washington DC opereren. Hebben we het laatste nog niet over gehoord. Maximale confrontatie.
Niet over BA beginnen, die zijn ingepalmd door Qatar, willen Lufthansa en AF/KLM uit de weg hebben met hun hulp. Bizar toch dat BA tegen uitbreiding Heathrow is?
En aub, geen moralistisch gedoe over mensenrechten want die zijn vaak, ook bij Codeshare partners uit die regionen, niet best naar onze maatstaven.
Er wordt een nieuwe club opgericht, om op EU niveau campagne te gaan voeren. VNV stort daar €200.000 in.
Niet over BA beginnen, die zijn ingepalmd door Qatar, willen Lufthansa en AF/KLM uit de weg hebben met hun hulp.
Bizar toch dat BA tegen uitbreiding Heathrow is?
open-skies spelregels
De meeste chapter 11 gangers leggen in chapter 11 het loodje.
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat de ME3 een dusdanige concurrent is waar we écht bang voor moeten zijn. Ook zij hebben een business model en ook daar moet winst gemaakt worden.
[...]
Kortom, het is marktwerking en daar moet iedereen mee dealen.
Klopt, maar geldt het probleem dan niet ook voor de tweede kist? Of krijgt die andere stoelen?? Want als de certificatie niet voor elkaar is?Het probleem ligt niet bij Boeing, maar bij de fabrikant van de C-class stoelen. Zodiac, ook Frans trouwens, heeft de certificatie niet voor elkaar. Vandaar dat de 2e kist nu als eerste komt. Vietnam airlines had al eerder dit probleem met Zodiac. Hun eerste B78 staat daardoor al maandenlang in de woestijn.
Ah, Open skies spelregels, wasda?
Dan neem ik aan dat er ook bezwaar wordt gemaakt tegen de 'lening' van $42m die KQ onlangs heeft afgesloten met de Keniaanse staat om het hoofd boven water te houden. Oh wacht..
Als die zo makkelijk over boord gezet kunnen worden, zou dat voor KL wellicht ideaal zijn.Ik ben dan wel benieuwd hoe de met de productieafspraken gaat.
Zoals ik aangaf zijn dat alleen de op en afstappers die je op die manier kunt meten, maar niet de pax die normaal SIN-AMS-LHR vloog met KLM maar nu SIN-DXB-LHR met EK...Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat de ME3 een dusdanige concurrent is waar we écht bang voor moeten zijn. Ook zij hebben een business model en ook daar moet winst gemaakt worden. Op SPL hebben we, zoals 767-300 al aan gaf een A380, 773, A332 en een 788. What's the big deal?!
Vroegah misschien. Ik kan me na Eastern, PanAm en Braniff (20+ jaar geleden!) geen Amerikaanse Major meer bedenken die op de fles is gegaan. Wel hebben de huidige Big Three allemaal (recent) in Ch.11 gezeten. Eén van de redenen waarom bij DL het geld nu tegen de plinten klotst. Naast hun filosofie van low capital costs.
Wat is er met TWA gebeurd?