De uitdagingen van de Koninklijke....

Is geen VNV dingetje en ook geen KLM dingetje. Is een juridisch dingetje.



Is dat zo? Toen bij de dames de pensioenleeftijd in 1 klap met 10 jaar omhoog ging heb ik daar niets over gehoord. Mijn ega begint nu na 15 jaar tweebanderschap ook ineens over stagnatiecompensatie. :grijns:


Veel wijsheid gewenst vanmiddag.
 
One more thing: dit is het slechtste VNV-bestuur ooit. Als MP'r weet ik dat helaas al een paar jaar, de KLM vlieger wordt er nu ook mee geconfronteerd.

Heb ik jouw kandidaatstelling gemist?

Wat een kul... Dit is het enige bestuur in tientallen jaren dat de T&C's moet verminderen. Geen makkelijke klus en een ondankbare taak.
De besturen hiervoor hebben juist de CAO's opgeblazen tot een vorm die niet bestand is tegen de buitenwereld.

Het bestuur heeft een ringvaartakkoord gesloten, maar door een stel aan hun eigenbelang denkende individuen hebben ze moeten besluiten om dit akkoord op te blazen. Vergeet niet dat deze clausule door de KLM-ledenraad werd geëist. Niet door het bestuur.

Regeren als het goed gaat is makkelijk. Lekker met pepernoten strooien!
 
Come on Flash. Het ligt wel iets genuanceerder dan wat je nu schetst. Dat weet je zelf ook ;-)
Ik ben met je eens dat regeren in goede tijden makkelijker is dan in slechte tijden, maar het bestuur heeft ook een tijdje liggen slapen imo.

Wist trouwens niet dat je je als niet-lid kandidaat kon stellen voor het bestuur?
 
Is dat zo? Toen bij de dames de pensioenleeftijd in 1 klap met 10 jaar omhoog ging heb ik daar niets over gehoord. Mijn ega begint nu na 15 jaar tweebanderschap ook ineens over stagnatiecompensatie. :grijns:


Veel wijsheid gewenst vanmiddag.

Denk dat het VNV het juridisch even iets verder dichtgetimmerd wil hebben
Dat dat in het verleden niet gebeurd is bij de VNC kan je het VNV niet verwijten.
 
Inderdaad. De strategen gezeteld in Fort Badhoevedorp zijn briljant, dit in tegenstelling tot de dames van de VNC op -Oost. Die zijn voornamelijk clueless. :grijns:
 
Wist trouwens niet dat je je als niet-lid kandidaat kon stellen voor het bestuur?

Beetje hetzelfde als nooit stemmen voor de tweede kamer maar wel continu afgeven op de regering. Ik zal dat nooit begrijpen!
Als MP'er kun je wel degelijk lid zijn... En door dat niet te zijn zet je jezelf buitenspel. Zo werkt democratie nou eenmaal, de tirannie van de meerderheid.
 
Anyway Gefeliciteerd met de uitkomst! ik ben blij dat de individuele belangen gezwicht zijn voor het grotere geheel!

Er is geen sprake geweest van individuele belangen, wel waren er LR leden die het niet eens waren met een aantal fundamentele keuzes die het bestuur in dit akkoord had gemaakt.

Daar is over gedelibereerd en uiteindelijk hebben deze amendementen het niet gehaald.
 
Beetje hetzelfde als nooit stemmen voor de tweede kamer maar wel continu afgeven op de regering. Ik zal dat nooit begrijpen!
Als MP'er kun je wel degelijk lid zijn... En door dat niet te zijn zet je jezelf buitenspel. Zo werkt democratie nou eenmaal, de tirannie van de meerderheid.

Het is je zeker ontgaan dat er een hoop MP jongens hun lidmaatschap wat ze wel hadden hebben opgezegd omdat ze ontevreden waren en dat nog steeds zijn?
 
Een aantal mensen waren nog even snel raads-lid geworden om tegen dit protocol te kunnen stemmen. De president verweet ze vorige vergadering eigenbelang en werd teruggefloten door de voorzitter. Het was wellicht geen puur individueel eigenbelang, maar ze vertegenwoordigden wel degelijk een groep met alleen maar eigenbelang op het netvlies. Ik ben erg benieuwd of we deze raadsleden de volgende vergaderingen terug zien, als het weer saai is. Zo niet, dan durf ik naast eigenbelang het woord opportunisme ook nog wel in de mond te nemen.
 
Goed dat er een akkorrd tussen de vliegers en KLM tot stand gekomen is. Dat is een belangrijke bouwsteen die nodig is om een solide huis neer te zetten die antwoorden heeft op de uitdagingen van de KLM.
 
@76-er Dan heeft jouw vrouw waarschijnlijk met mijn vrouw zitten keuvelen aangezien die van mij ook begon over een compensatieregeling voor cabine. SUCCES!

Ik ben blij dat de kogel door de kerk is en dat Elbers kan gaan aanpakken.
 
Even voor de duidelijkheid voor toekomstige discussies tijdens de crewborrel en/of aan de keukentafel:

- De compensatie wordt niet betaald door KLM, maar door nivellering binnen het eigen domein. Vergelijkbaar met Senior Pursers die even maximaal bij-lappen voor één-banders die net in dienst zijn. Zie je het voor je?

- De compensatie is juridisch noodzakelijk om toekomstige rechtszaken (over pensioenleeftijd) van vliegers tegen KLM, waarin VNV zich altijd voegt, te kunnen winnen.

Ik weet niet of deze onderlinge solidariteit bij cabine haalbaar is en ik weet ook niet of individuele VNC/FNV/Unie leden zo makkelijk naar de rechter stappen. Oftewel ik weet niet of het bij cabine net zo hard nodig is om het juridisch helemaal waterdicht te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet haast wel zeker dat een dergelijke solidariteit in de cabine ontbreekt.
De unie is er overigens niet meer bij, deze zijn gestopt met het behartigen van de belangen van cabinecorps.
 

Haha. Toch maar even ge-edit?
Ik kon een glimlach namelijk niet onderdrukken bij je eerste versie van dit zinnetje ;-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan